Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку  Од 01.07.2023. године Републичка административна такса износи 1040,00 динара  Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку 

Мере превенције на аеродрому Београд

    Поштовани путници,

    У време пандемије кретање на аеродромима широм Европе и света је доживело одређене рестрикције а све у циљу сузбијања заразе проузроковане вирусом COVID 19.

    Како би се што боље припремили за Ваше путовање, на линку који се налази испод текста можете пронаћи све информације о мерама на Аеродрому Никола Тесла Београд. Путем видео материјала као и најчешће постављених питања добићете све одговоре на начин прихвата и отпреме путника и робе на београдском аеродрому.

    Подсећамо Вас да је неопходно поштовање свих прописаних мера како би авио саобраћај могао несметано да функционише а самим тиме и Ваша сигурност и безбедност буде на највишем нивоу.

Информишите се

    Како је ваздушни саобраћај поново успостављен, морамо да схватимо да авионска путовања неће бити потпуно иста у односу на време пре короне – на аеродромима и у авиону. Додатно време, више стрпљења, медицинске процедуре и другачије понашање у авиону су само неке од новости које нас очекују у доба пандемије.

    Из/ка аеродрома у Републици Србији саобраћај обавља 28 компанија. Директорат цивилног ваздухопловства од избијања пандемије до данас контролише рад авио превозиоца континуираним надзором.

    Да путници не би били изненађени додатним захтевима при доласку на аеродром у наставку Вам прилажемо линкове ка веб сајтовима превозиоца где се на дневном нивоу ажурирају процедуре које обезбеђују сигуран лет путницима.

    Предлажемо Вам да, пре резервације карата најпре погледате која су ограничења приликом уласка у одређену земљу на следећем линку COVID-19 Travel Regulations Map
     
    А затим на сајтовима превозиоца које су додатне мере неопходне како би се без проблема укрцали на лет :
     
    ПРЕВОЗИЛАЦ
    КОД
    ЛИНК КА ИНФОРМАЦИЈАМА
    ДЕСТИНАЦИЈЕ
    Aegan Airlines
    A3
    Atina
    Air Cairo
    SM
    Hurgada
    Air France
    AF
    Pariz CDG
    Alitalia S.A.I
    AZ
    Rim Fiumicino, Milan Malpensa
     Austrian Airlines AG
    OS
    Beč 
     Belavia Airlines
    B2
    Minsk 
     Fly Dubai
    FZ
    Dubai
     Lufthansa AG
    LH
    Frankfurt, Minhen 
    Lot Polish Airlines 
    LO
    Varšava
     Air Montenegro
    YM
    Podgorica, Tivat
    Pegasus Airlines 
    PC 
    Istanbul Sabiha Gokcen
    Qatar Airways 
    QR
    Doha
    Ryanair DAC 
    FR
    Malta, Milano Bergamo,Berlin Tegel, Bratislava  
    Swiss Inernational AL 
    LX
    Cirih 
    Tunisair 
    TU
    Tunis
     Turkish Airlines
    TK 
    Istanbul
     Transavia
    HV
    Amsterdam 
     Wizz Air *
    W6
     Air Serbia*
    JU
    *Велики број дестинација, преглед на сајту превозиоца.
    Служба Директората ће контролисати све информације везано за ситуацију проузроковану пандемијом COVID19.

Најчешћа питања

    COVID-19: Обавештење путницима
     
    Права путника у Србији су регулисана „Законом о облигационим и основама својинско-правних односа у ваздушном саобраћају” у чије делове је у потпуности транспонована европска Уредба ЕЗ бр. 261/2004 којом се утврђују заједничка правила одштете и помоћи путницима у случају ускраћеног укрцавања и отказивања или дужег кашњења летова.
     
    Kако је ситуација проузрокована пандемијом вируса COVID-19 утицала на авио компаније без изузетка, Европска комисија је објавила документ „Interpretative Guidelines on EU passenger rights regulations in the context of the developing situation with Covid-19“, Brussels 18.3.2020 C(2020) 1830 final,, где се између осталог наводи:

    „Уредба 261/2004 предвиђа компензацију у фиксном износу у неким околностима. Ово се не односи на отказивање учињено више од 14 дана унапред или ако отказивање проузрокују 'ванредне околности' које се нису могле избећи чак и ако су предузете све разумне мере. За детаље погледајте члан 5 (1) и члан 7 Уредбе.
     
    Kомисија сматра да, када јавне власти предузму мере чији је циљ да обуздају пандемију COVID-19, такве мере по својој природи и пореклу нису у складу са уобичајеним вршењем активности превозника и ван су њихове стварне контроле.

    Члан 5 (3) се одриче права на накнаду под условом да је спорно отказивање „изазвано“ ванредним околностима, које није било могуће избећи чак и ако су предузете све разумне мере.
     
    Овај услов треба сматрати испуњеним и када отказивање лета узрокује одлука надлежних органа којим забрањују одређене летове или забрањују кретање особа на начин који искључује, де факто, путовање предметним летом.

    Овај услов се такође може испунити ако отказивање лета настане у околностима када кретање особа није у потпуности забрањено, али је ограничено на особе које подлежу дерогацијама (на пример, држављани или становници дотичне државе)“ - Одлука о проглашењу болести COVID-19 изазване вирусом SARS-CoV-2 заразном болешћу .

    Најчешћа питања везано за COVID-19 ситуацију :

    Kупљене су карте до Атине. Превозилац обавља лет иако је српским држављанима забрањен улазак у Грчку.

    Одговор: Лет је реализован. Kомпанија није крива за ограничења које једна држава уводи према становницима друге државе. Путника нема право на компензацију, рефундација могућа према тарифи по којој је карта купљена.

    Лет је отказан од стране компаније три дана пре заказаног полетања. Разлог је забрана слетања ваздухоплова у земљу – дестинацију. Да ли имам право на компензацију ?

    Одговор: Закон предвиђа да превозилац може отказати лет без обавезе исплате компензације уколико су путници обавештени о отказивању лета најмање две недеље пре поласка предвиђеног по реду летења или и касније уколико се докаже да је лет отказан услед ванредних околности које нису могле да се избегну иако су предузете све разумне мере. COVID-19 се сматра ванредном ситуацијом те стога путници немају право на компензацију.

    Лет је отказан а превозилац ми нуди ваучер уместо новца. Које су моје опције?

    Одговор: На предлог Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Влада Републике Србије је донела Закључак 343-3718/2020-1 од 08.05.2020.године којим препоручује авио-превозиоцима којима је оперативна дозвола издата у складу са законом којим се уређује ваздушни саобраћај, да због отказаних летова услед ванредних околности које су проузроковане болешћу COVID-19, путницима издају ваучер на основу кога ће путници моћи да остваре своја права избором између:
     
      •  промене датума путовања, према сличним условима превоза, до крајњег одредишта како је путнику прихватљиво, у зависности од доступности слободних места;
     
      •  могућности да износ који одговара висини пуне цене карте по којој је она купљена искористи на неком од летова у мрежи авио-превозиоца неког каснијег датума како је путнику прихватљиво, у зависности од доступности слободних места.
     
    Ваучер из става 1. овог члана може се искористити до 31. децембра 2021. године.

    Уколико путник не жели ваучер, превозилац је дужан да му исплати рефундацију у процесу где путник подноси рекламацију а која због општег тренутног стања у авио индустрији може потрајати и до неколико месеци.

    Да ли постоје посебна ограничења приликом путовања а у вези са ситуацијом проузрокованом Корона вирусом?

    Одговор: Ситуација са слободним кретањем путника као и реализацијом саобраћаја мења се из дана у дан и ограничења су у мањој или већој мери присутна у свим земљама. Ограничења за улаз у Републику Србију страним држављанима као и рестрикције за грађане Републике Србије у другим земљама можете пратити на следећм линку COVID-19 Travel Regulations Map

    На сајту Директората доступне информације о прописима и ограничењима компанија које обављају саобраћај из Републике Србије.

    Платио сам карту 10.000динара, не могу да путујем јер ми је забрањен улазак у земљу дестинацију. Лет је реализован. Авио превозилац ми је рефундирао свега 3.000динара. Да ли имам право на пуну рефундацију?

    Одговор: Износ рефундације зависи од тарифе по којој је је карта купљена. Приликом резервације карата путник бира једну од понуђених тарифа (BASIC, FLEX, LIGHT, GO, BUSSINESS, PLUS…имена се разликују од компаније до компаније). Приликом плаћања путник потврђује да је сагласан са условима тарифе.

    Стога се путници подстичу да купују тарифе које им омогућавају потпуну рефундацију трошкова или бар омогућавају промену термина поласка/повратка у ситуацији где је поремећено слободно кретање путника.