За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 6.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара. Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) за IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3, погледати на линку  Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара  Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs  Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку  Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку 

Пријава за лет на аеродрому

    По доласку на аеродром на лет се пријављујете на шалтерима обележеним дестинацијом или/и логотипом изабране авио-компаније. Информацију о Вашем лету потражите на мониторима који су распоређени на терминалима где ће јасно бити назначени бројеви шалтера који Вам омогућавају пријаву на лет као и на шалтеру информација. Да бисте се чекирали за лет на шалтеру потребно је да поседујете валидан идентификациони документ (пасош).

    Отварање шалтера за пријаву на лет на Аеродрому Никола Тесла Београд:
     
      •  120 минута пре полетања авиона
      •  150 минута пре полетања авиона авио-компаније Air Serbia
      •  180 минута пре полетања за Дубаи, Доху, Абу Даби, Њујорк и Тел Авив
      •  240 минута пре полетања за Пекинг авио-компаније Hainan Airlines

    Након обављене пријаве на лет добићете карту за улазак у авион (енг. Boarding pass) са којом одлазите до назначеног излаза (енг. gate).

    У циљу ваше безбедности, контрола карата за улазак у авион обавља се пред улазак у авион. Сваки путник који се укрцава у авион обавезан је да има карту за улазак у авион и лични документ ради идентификације, без обзира на узраст.

    Пријава на аутомату

    У Терминалу 2 налази се 5 аутомата на којима се можете самостално пријавити на лет авио-компаније Air Serbia

    Пријављивање за лет од куће / On line check in

    Одређене авио компаније врше наплату чекирања на аеродрому. Како Вам не би наплатили услугу чекирања, потребно је да се пријавите за лет online.

    Након куповине авио карте добићете обавештење да ли је за Ваш лет потребно online чекирање или се можете бесплатно чекирати на шалтеру аеродрома.

    Традиционалне авио компаније не наплаћују чекирање на аеродрому али се путници подстичу да ураде чекирање од куће како би се смањили редови на самом аеродрому и како би проток путника би бржи и једноставнији

Пртљаг

    Свака авио-компанија има тачно одређену количину, величину и тежину пртљага који са собом можете унети у авион. Најчешће је дозвољено понети један комад ручног пртљага, максималне тежине између 5 и 10 кг. Прописану тежину и димензије ручног пртљага треба проверити у изабраној авио-компанији приликом куповине авио-карте.

    Течности у ручном пртљагу

    Течности, гелове, аеросоле и козметику до 100мл у ручном пртљагу можете понети само уколико су упаковани у пластичну провидну кесу величине 20х20цм са затварачем, запремине до 1 литар по путнику и издвојени ван ручног пртљага.

    У ручном пртљагу није дозвољено носити оштре металне предмете, штапове и палице, док оружје, муницију, запаљиве, хемијске и отровне материје није дозвољено носити ни у ручном ни у предатом пртљагу.

    У случају да имате било какву недоумицу контактирајте изабрану авио-компанију.

    Процедура предаје пртљага

    Дозвољена тежина пртљага који се превози без наплате варира у зависности од авио-компаније, дестинације и класе превоза. Код већине важи правило да путници пословне класе на лет могу предати до два комада пртљага без додатне наплате, тежине до 32 кг, а путници економске класе један комад тежине до 20 или 23 кг. Прецизне податке у вези са ограничењима у тежини и укупној количини предатог пртљага можете добити приликом куповине авионске карте. Све је учесталија пракса да се, поред нискотарифних компанија код којих је то правило, и традиционалне компаније одлучују да наплаћују сваки комад предатог пртљага.

    Специфичан пртљаг
     
    Превоз спортске опреме, музичких инструмената, кућних љубимаца, ломљивих и скупоцених ствари, као и предмета веће тежине или димензија, такође је могућ, али под посебним условима. Такав захтев потребно је пријавити авио-компанији приликом резервације, када ћете добити информације у вези са могућностима, начином и ценовником.

Путници са инвалидитетом и смањеном покретљивошћу

    Уколико је ваша покретљивост смањена или вам је приликом путовања потребна посебна помоћ, о томе обавестите авио-компанију или туристичку агенцију приликом резервације авионске карте.
     
    По доласку на аеродром обратите се запосленом на шалтеру за регистрацију на лет изабране авио-компаније или на шалтеру Службе информација. Особље ће вас испратити од шалтера за пријаву на лет до уласка у авион, сачекаће вас приликом изласка из авиона и помоћи вам да обавите све процедуре.
     
    Превоз колица са погоном на батерије могућ је уз дозволу авио-компаније, а у зависности од врсте батерије и према правилима о превозу опасних материја у ваздухопловству, о чему ће вас информисати изабрана авио-компанија.
     
    Сертификовани пас водич, који има одговарајућу документацију, мора бити на повоцу и са корпом на њушци.