Obaveštavamo da je poziv na broj za uplatu Republičkih administrativnih taksi izmenjen - obrazac sa izmenama možete pogledati na linku  Za podnošenje zahteva za izdavanje potvrde o važenju dozvole vazd. osoblja/neprouzrokovanju udesa od 6.12.2024. godine Republička administrativna taksa iznosi 800,00 dinara.  Od 6.12.2024. godine za podnošenje zahteva za izdavanje potvrde o važenju dozvole vazduhoplovnog osoblja/neprouzrokovanju udesa i zahteva za izdavanje duplikata dozvole, se ne plaća Republička administrativna taksa.  Bezbednosna naredba 01_24: zabrana poletanja sa LYBE 12L (i 12R) za IL-76 i vazduhoplove sa potvrdom o buci ispod nivoa 3, pogledati na linku  Od 01.08.2024. godine Republička administrativna taksa iznosi 1090,00 dinara  Od 03. jula 2024. godine zahteve za letove bespilotnih vazduhoplova podnositi na uas@cad.gov.rs  Podnošenje reklamacija putnika preko veb forme na sajtu Direktorata, više o tome na linku  Zahtev za odobravanje letenja bespilotnog vazduhoplova u svojstvu stranke u upravnom postupku podnose vlasnik/korisnik ili operater besilotnog vazduhoplovnog neposredno ili preko ovlašćenog punomoćnika  Nova izdanja obrazaca Odelјenja plovidbenosti možete preuzeti na sledećem linku 
Vesti sa sajta

Nova strategija vazdušnog saobraćaja do 2020. godine

Utorak, 19.02.2013.
Ministarstvo saobraćaja Republike Srbije najavilo je izradu nove strategije vazdušnog saobraćaja Srbije do 2020. godine, jer se do tada očekuje ekspanzija srpskog aviotržišta, rečeno je danas na panelu u organizaciji tog ministarstva održanom u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore.
 
Ministar saobraćaja, Milutin Mrkonjić, predstavnici vazduhoplovnih vlasti i preduzeća u tom sektoru istakli su da aviosaobraćaj ima veliku perspektivu. O tome govore i rezultati koji su izneti na skupu.
 
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je usvajanjem novih, modernijih vazduhoplovnih standarda koji se primenjuju u Evropi i u svetu, unapredio naš vazduhoplovni sistem, učinio ga bezbednim, sigurnijim   i kvalitetnijim. To nisu samo naše ocene već i ocene stranih vazduhoplovnih eksperata koji nadgledaju razvoj civilnog vazduhoplovstva u Srbiji.
 
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore je druga po pitanju bezbednosti već tri godine uzastopno među 54 zemlje koje procenjuje „Evrokontrol“ – Evropska organizacija za bezbednost vazdušne plovidbe, a Aerodrom” Nikola Tesla”, po broju putnika, lider u regionu.
 
Vlada Republike Srbije odlučna je da sačuva nacionalnu avio-kompaniju Jat ervejz i da u narednih mesec dana obavi rekonstruktuiranje, tako što će između ostalog, na lizing nabaviti šest aviona novije generacije, napraviti socijalni program za višak zaposlenih a stare dugove Jat ervejza preuzeti na sebe, izjavio je ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.
 
Sa ovakvim planom i sa stručnim menadžmentom, Jat ervejz bi trebalo da ovu godinu završi  sa pozitivnom nulom, uveren je ministar Mrkonjić. Ministar je istakao da su potencijalni strateški partneri dobrodošli u JAT ervejz.
 
Vlada Srbije razmatra ideju da sa starim JAT-ovim avionima i takođe državnim avio- prevoznikom Aviogeneksom, bude formirana nova aviokompanija, koja bi bila niskotarifni avioprevoznik, koja bi letela sa aerodroma “Batajnica”.
 
Pomoćnik ministra za vazdušni saobraćaj, Milutin Popović, kazao je da će do 2020. biti dupliran broj aviona nad Srbijom i da je potrebno izraditi novu strategiju.
 
Popović je naveo da je Srbija već spremna za dobijanje kategorije „1″ Američke federalne vazduhoplovne administracije (FAA), čija je delegacija prošle sedmice boravila u našoj zemlji.
 
Republika Srbija, a samim tim i Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, ima:
 
usaglašenu strategiju i kapacitet neophodan za potpunu integraciju Srbije u EU u oblasti vazduhoplovstva  i
već priznate rezultate u primeni evropskih i svetskih regulatornih standarda, istakao je v.d. direktor Direktorata civilnog vazduhoplovstva Milan Živanović.
Posle inkorporiranja evropskih propisa u nacionalno zakonodavstvo, pred nama je unapređenje primene, koje će i dalje pratiti i procenjivati evropske institucije. 
Živanović je rekao da je proces integracija je u toku i dodao da DCV radi na njegovom intenziviranju, u saradnji sa drugim državnim strukturama i vazduhoplovnom industrijom  ali i uz veliku pomoć  evropskih partnera.
 
Da je dobar napredak zabeležen u oblasti vazdušnog saobraćaja, konstantovala je  Evropske komisije u svom Izveštaju za 2012. godinu. Za nas je to putokaz koji vodi ka potpunoj integraciji Republike Srbije u evropsku vazduhoplovnu porodicu, istakao je Milan Živanović.
 
Direktor JAT ervejza Vladimir Ognjenović je rekao da su trenutni dugovi JAT-a 170 miliona evra i istakao da država ne dotira JAT. Prema njegovim rečima, JAT ervejz planira da ove godine leti na 33 destinacije i ostvari 245 letova, u okviru čega je predviđeno povećanje broja letova ka Hrvatskoj (Dubrovnik, Split, Pula). Jat planira da u ovoj godini poveća broj  korisnika usluga za 11 odsto, odnosno da preveze 1,5 miliona putnika.
 
Direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore, Nikola Stankov, istakao je da ta kuća ima najsavremeniju opremu, koja će postati standard tek tokom 2014. godine. Kontrola letenja pokriva gotovo 150.000 kilometara kvadratnih vazdušnog prostora Srbije, Crne Gore, dela Bosne i Hercegovine i dela Hrvatske. Kotrolišemo više od 550.000 preleta godišnje, kazao je Stankov i dodao da u špicu letnje sezone preleti više od 2.500 aviona dnevno, odnosno 176 letilica na sat.
 
Generalni direktor aerodroma „Nikola Tesla“, Velimir Radosavljević, istakao je da je godišnji kapacitet aerodroma 5,5 miliona putnika i da je projekcija da će krajem 2015. kapacitet biti 7,5 miliona putnika. Begoradski aerodrom opslužuje 35 avio-kompanija, letove na 72 destinacije u redovnom, čarter i robnom avio-saobraćaju. Ukupna infrastrukturna ulaganja aerodroma „Nikola Tesla“ u naredne tri godine iznosiće oko 40 miliona evra.
 
Na ovom aerodromu posluje i “ Jat tehnika” koja je od osamostaljivanja od Jat ervejza do danas konstantno radila na ovladavanju  servisiranja raznovrsnih tipova vazduhoplova, istakao je direktor preduzeća Srđan Mišković. Dobijena  je  licenca za servisiranje  erbasovog aviona  A -320 a nedavno je potpisan i ugovor sa Katar ervejzom, naglasio je Mišković.
 

Na kraju skupa,  organizatori  panela istakli su da je ovo samo jedan  od panela koji će se u narednom periodu organizovati, kako bi se čule nove ideje i razmenila  mišljenja. 


Nazad na ostale vesti