Имајући у виду безбедносну директиву Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја - ЕАСА, Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је донео хитно ваздухопловно обавештење – NOTAM,  којим се забрањује коришћење ваздухоплова типа Boeing модел 737-8 МАX и 737-9 МАX за полетање и слетање на аеродроме у Републици Србији, као и за прелете у ваздушном простору Републике Србије. У регистру ваздухоплова који води Директорат цивилног ваздухопловства Репбулике Србије, нема уписаних ваздухоплова Boeing модел 737-8МАX и 737-9 МАXРедован термин тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому почиње од 15. јула 2019. године. Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтеве Директорату најкасније до 08. јула 2019. године. Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви /Обавештење о редовном термину тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому - јул 2019.Обавештење у вези са обављањем безбедносне провере је постављено у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтевиПоступак сертификације одговорних руководиоца за обезбеђивање у ваздухопловству почиње 21. фебруара 2019. године у просторијама Директората.Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтев Директорату најкасније до 19. фебруара 2019. године.Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви / Обавештења о сертификацији одговорних руководиоца за обезбеђивање у ваздухопловствуУсвојене измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, више о томе можете видети на http://cad.gov.rs/strana/16551Скраћен поступак прибављања сагласности за упис ваздухоплова чији је власник или корисник страно физичко или правно лице. Детаљно о томе на www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  Објављено Упутсво за имплементацију Уребе(ЕУ) 2016/539 (PBN). Више о томе на www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Од 01. jula 2018. године Републичка административна такса износи 840,00 РСД   

 

Опште

Вулканске ерупције нису тако честе, посебно у нашој непосредној околини. Ипак, када се десе, имају далекосежне последице на ваздушни саобраћај, а неке од њих могу утицати како на летење у нашем ваздушном простору, тако и на наше ваздухоплове.

Пример ерупције која је неколико дана пореметила све видове саобраћаја, а нарочито ваздушни саобраћај у Европи и шире, била је ерупција исландског вулкана Еyjafjallajokull, у априлу 2010. године. Утицаји ове ерупције, и из ње насталих облака вулканског пепела, осетили су се и у ваздушном простору Републике Србије.

Многе државе дају смернице за понашање ваздухопловних и других субјеката који могу бити од значаја у опасним ситуацијама контаминације ваздушног простора вулканским пепелом. Смернице су базиране на ICAO документима, пре свега на Volcanic Ash Contingenc y Plan – EUR and NAT Regions, ICAO EUR Doc. 019 / NAT Doc. 006, Part II.

Наше упутство, слично томе, даје генералне смернице за поступање ваздухопловних и других субјеката у Републици Србији у опасној ситуацији која је повезана са присуством вулканског пепела, како у ваздушном простору Републике Србије тако и у ваздушним просторима других земаља у којима се нађу наши ваздухоплови:

 

Упутство за поступке у случају контаминације ваздушног простора вулканским пепелом
(ДЦВ-ДИР-УП-901АСМ, V3.0 од 27. 12. 2018. године)