Vanredni termin testiranja u procesu sertifikacije osoblja koje obavlja pregled obezbeđivnja na aerodromu počinje od 4. marta 2019. godine.Svi zainteresovani subjekti treba da podnesu zahtev Direktoratu najkasnije do 25. februara 2019. godine. Detaljnije u delu Obezbeđivanje / Obaveštenje i zahtevi / Obaveštenje o terminu testiranja u procesu vanredne sertifikacije osoblja koje obalja pregled obebeđivanja na aerodromuObaveštenje u vezi sa obavljanjem bezbednosne provere je postavljeno u delu Obezbeđivanje / Obaveštenja i zahteviPostupak sertifikacije odgovornih rukovodioca za obezbeđivanje u vazduhoplovstvu počinje 21. februara 2019. godine u prostorijama Direktorata.Svi zainteresovani subjekti treba da podnesu zahtev Direktoratu najkasnije do 19. februara 2019. godine.Detaljnije u delu Obezbeđivanje / Obaveštenja i zahtevi / Obaveštenja o sertifikaciji odgovornih rukovodioca za obezbeđivanje u vazduhoplovstvuSkraćen postupak pribavljanja saglasnosti za upis vazduhoplova čiji je vlasnik ili korisnik strano fizičko ili pravno lice. Detaljno o tome na www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  
Vesti sa sajta

U Beogradu održan forum “Otvoreno nebo nad Srbijom”

Četvrtak, 11.11.2010.
Srbija je ostvarila napredak u oblasti vazdušnog saobraćaja, pokazao je Izveštaj Evropske komisije (EK) o napretku Srbije ka članstvu u Evropskoj uniji (EU), izjavio je  u Beogradu izvestilac Evropskog parlamenta za Srbiju Jelko Kacin na forumu ” Otvoreno nebo nad Srbijom”.
 
"Vazdušni prostor i tržište su otvoreni za nove operatere, a donet je Zakon o civilnom vazduhoplovstvu kojim se primenjuje prva faza takozvanog sporazuma o otvorenom nebu (ECAA)", kazao je on.
 
Kacin je kazao da novi Zakon o vazdušnom saobraćaju predstavlja odlučujući korak ka liberalizaciji te oblasti i drugoj fazi ECAA sporazuma, ali biće potrebno, kako je dodao, kao i u drugim zemljama EU da se taj zakon stalno dodatno dopunjava novim odredbama. Zato je nužno, kako je dodao, "da plan strateškog razvoja u Avio-saobraćaju bude otvoren za buduće promene".
 
Kacin je istakao i da "direktnih letova za Beograd ima nedovoljno, daleko ispod poteba glavnog grada Srbije" i dodao da će se sa napretkom evropskih integracija javiti potreba i za više direktnih letova. "Jat Ervejz mora da nadje odgovarjućeg strateškog partnera, zbog svoje
budućnosti i razvoja ekonomije u Srbiji", kazao je on. Zamenik šefa Delegacije Evropske unije u Srbiji Adriano Martins ocenio je da je reforma avio-saobraćaja u Srbiji bitan deo u procesu integracije zemlje u Evropsku uniju. Prema njegovij oceni, ta reforma poboljšava život ljudi, koji bezbednije putuju, bez kašnjenja i po povoljnijim cenama. Novom Zakonu o vazdušnom saobraćaju je zamerio što ne predviđa nezavisno telo za ispitivanje nezgoda i što odgovornost za inspekcijske poslove nije jasno definisana. Sporazum o otvorenom nebu, kako je istakao, treba da pomogne i dolasku stranih investicija u Srbiju i najavio dalju podršku EU avio-saobraćaju u Srbiji.
 
Ministar za infrastrukturu u Vladi Republike Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je da država čini sve za unapređenje vazdušnog saobraćaja i njegovo integrisanje u evropske tokove i dodao da će Srbija imati svoju avio kompaniju. "Vazduhoplovna vlast u Srbiji, na čelu da Vladom Srbije, rade da se pitanje vazdušnog saobraćaja reši na najbolji način. Srbija će imati svoju avio kompaniju primerenu uslovima u kojima danas živimo", rekao je on. Mrkonjić je istakao i da "Srbija neće propustiti priliku da postane interkontinentalna avio destinacija" Govoreći o tome šta je do sada uradjeno u oblasti aviosaobraćaja, on je naveo da je pored Zakona o vazdušnom saobraćaju, završen i master plan ukupnog saobraćaja u Srbiji za narednih 15 godina. Mrkonjić je podsetio da je tim master planom predviđeno da Srbija ima 20 aerodroma, od kojih bi četiri ili pet bili za sletanje i velikih aviona, dok bi ostali bili mali aerodromi.
 
Direktorat  civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je od 2006. godine kada je Srbija  potpisala ECAA sporazum  konstantno radio na ispunjavanju obaveza, odnosno na usklađivanju naše sa evropskom regulativom, koja se veoma često kosila sa odredbama našeg Zakona o vazdušnom saobraćaju, istakao je direktor DCV Nebojša Starčević. Međutim, sa novim Zakonom se otvara mogućnost brže realizacije ovog Sporazum, dodao je on. Govoreći o pozitivnim efektima ESAA sporazuma, Starčević je naglasio da je to sasvim sigurno, politički značaj koji  ECAA sporazum ima na približavanje naše zemlje Evropskoj uniji ali i privredno - turistički značaj kao i veliki doprinos razvoju avio- industrije u Srbiji.
 
Među negativne efekte ECAA, direktor DCV  izdvojio je zakonska ograničenja, ograničenja u bilateralnim sporazumima sa zemljama koje nisu potpisnice ovog Sporazuma ali i gubitke koje zbog oštre konkurencije i otvorenog tržišta ostvaruje nacionalna avio-kompanija Jat Ervejz. 
Iako je Srbiji od potpisivanja pa do primene sporazuma trebalo tri godine, mnogo smo u međuvremenu uradili u bezbednosnom, komercijalnom i ekološkom pogledu, rekao je direktor Stačević i istakao da  ECAA sporazum formalno-pravno još uvek nije stupio na snagu. Neke od zemalja EU još uvek nisu počele da ga primenjuju, među njima Nemačka i Grčka.   
 
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" je u potpunosti tehnički spreman za uspostavljanje interkontinentalnih letova, izjavio je generalni direktor tog preduzeća Velimir Radosavljević.
 

Na forumu "Otvoreno nebo nad Srbijom", on je kazao da se u poslednje vreme javila potreba i interesovanje za uspostavljanje  interkontinentalnih letova i istakao da beogradski aerodrom beleži sve veći broj putnika. Na aerodromu "Nikola Tesla" od početka ovog meseca povećan je broj putnika za 23 odsto u odnosu na isti period 2009. godine, naveo je Radosavljević. On je podsetio da su prazninu koja je nastala prethodnih godina u interkontinentalnim vezama regiona sa severnoameričkim kontinentom prekinule nacionalne aviokompanije Rumunije, Mađarske i Češke. Najavljujući da se sledeće godine očekuje procvat vazdušnog saobraćaja na beogradskom aerodromu, Radosavljević je rekao da je planirano da se u 2011. proširi zgrada aerodroma za prijem putnika i platforma "C" tako što će biti izbetoniran prostor veličine dva fudbalska igrališta. Intenzivno se, prema njegovim rečima, ulaže u nabavku opreme za prihvat i otpremu aviona, bezbednost na aerodromu i opremu za zimski štab. Radosavljević je naglasio da je beogradski aerodrom opremljeniji od aerodroma na teritoriji bivše Jugoslavije i da je pre nekoliko dana nabavljeno najmodernije vatrogasno vozilo. On je najavio da će od 1. januara biti smanjene cene za sletanje aviona i da će, kako je rekao, biti primerenije cenema u okruženju. 


Nazad na ostale vesti