У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
"Ваздушни простор и тржиште су отворени за нове оператере, а донет је Закон о цивилном ваздухопловству којим се примењује прва фаза такозваног споразума о отвореном небу (ECAA)", казао је он.
Кацин је казао да нови Закон о ваздушном саобраћају представља одлучујући корак ка либерализацији те области и другој фази ECAA споразума, али биће потребно, како је додао, као и у другим земљама ЕУ да се тај закон стално додатно допуњава новим одредбама. Зато је нужно, како је додао, "да план стратешког развоја у Авио-саобраћају буде отворен за будуће промене".
Кацин је истакао и да "директних летова за Београд има недовољно, далеко испод потеба главног града Србије" и додао да ће се са напретком европских интеграција јавити потреба и за више директних летова. "Јат Ервејз мора да надје одговарјућег стратешког партнера, због своје
будућности и развоја економије у Србији", казао је он. Заменик шефа Делегације Европске уније у Србији Адриано Мартинс оценио је да је реформа авио-саобраћаја у Србији битан део у процесу интеграције земље у Европску унију. Према његовиј оцени, та реформа побољшава живот људи, који безбедније путују, без кашњења и по повољнијим ценама. Новом Закону о ваздушном саобраћају је замерио што не предвиђа независно тело за испитивање незгода и што одговорност за инспекцијске послове није јасно дефинисана. Споразум о отвореном небу, како је истакао, треба да помогне и доласку страних инвестиција у Србију и најавио даљу подршку ЕУ авио-саобраћају у Србији.
Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да држава чини све за унапређење ваздушног саобраћаја и његово интегрисање у европске токове и додао да ће Србија имати своју авио компанију. "Ваздухопловна власт у Србији, на челу да Владом Србије, раде да се питање ваздушног саобраћаја реши на најбољи начин. Србија ће имати своју авио компанију примерену условима у којима данас живимо", рекао је он. Мркоњић је истакао и да "Србија неће пропустити прилику да постане интерконтинентална авио дестинација" Говорећи о томе шта је до сада урадјено у области авиосаобраћаја, он је навео да је поред Закона о ваздушном саобраћају, завршен и мастер план укупног саобраћаја у Србији за наредних 15 година. Мркоњић је подсетио да је тим мастер планом предвиђено да Србија има 20 аеродрома, од којих би четири или пет били за слетање и великих авиона, док би остали били мали аеродроми.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је од 2006. године када је Србија потписала ECAA споразум константно радио на испуњавању обавеза, односно на усклађивању наше са европском регулативом, која се веома често косила са одредбама нашег Закона о ваздушном саобраћају, истакао је директор ДЦВ Небојша Старчевић. Међутим, са новим Законом се отвара могућност брже реализације овог Споразум, додао је он. Говорећи о позитивним ефектима ЕСАА споразума, Старчевић је нагласио да је то сасвим сигурно, политички значај који ECAA споразум има на приближавање наше земље Европској унији али и привредно - туристички значај као и велики допринос развоју авио- индустрије у Србији.
Међу негативне ефекте ECAA, директор ДЦВ издвојио је законска ограничења, ограничења у билатералним споразумима са земљама које нису потписнице овог Споразума али и губитке које због оштре конкуренције и отвореног тржишта остварује национална авио-компанија Јат Ервејз.
Иако је Србији од потписивања па до примене споразума требало три године, много смо у међувремену урадили у безбедносном, комерцијалном и еколошком погледу, рекао је директор Стачевић и истакао да ECAA споразум формално-правно још увек није ступио на снагу. Неке од земаља ЕУ још увек нису почеле да га примењују, међу њима Немачка и Грчка.
Београдски аеродром "Никола Тесла" је у потпуности технички спреман за успостављање интерконтиненталних летова, изјавио је генерални директор тог предузећа Велимир Радосављевић.
На форуму "Отворено небо над Србијом", он је казао да се у последње време јавила потреба и интересовање за успостављање интерконтиненталних летова и истакао да београдски аеродром бележи све већи број путника. На аеродрому "Никола Тесла" од почетка овог месеца повећан је број путника за 23 одсто у односу на исти период 2009. године, навео је Радосављевић. Он је подсетио да су празнину која је настала претходних година у интерконтиненталним везама региона са северноамеричким континентом прекинуле националне авиокомпаније Румуније, Мађарске и Чешке. Најављујући да се следеће године очекује процват ваздушног саобраћаја на београдском аеродрому, Радосављевић је рекао да је планирано да се у 2011. прошири зграда аеродрома за пријем путника и платформа "Ц" тако што ће бити избетониран простор величине два фудбалска игралишта. Интензивно се, према његовим речима, улаже у набавку опреме за прихват и отпрему авиона, безбедност на аеродрому и опрему за зимски штаб. Радосављевић је нагласио да је београдски аеродром опремљенији од аеродрома на територији бивше Југославије и да је пре неколико дана набављено најмодерније ватрогасно возило. Он је најавио да ће од 1. јануара бити смањене цене за слетање авиона и да ће, како је рекао, бити примереније ценема у окружењу.
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, састала се 14. октобра 2025. године са Његовом екселенцијом амбасадором Арапске Републике Египат у Београду, господином Ахмедом Саламом Солиманом, у циљу унапређења билатералне сарадње у области цивилног ваздухопловства.
Састанак је протекао у конструктивној и пријатељској атмосфери, уз обострано исказану спремност за наставак дијалога и јачање партнерских односа од заједничког интереса.
На основу члана 40. став 2. Закона о јавним агенцијама („Службени гласник РС“, бр. 18/05, 81/05 – исправка и 47/18), Управни одбор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије објављује
ЈАВНИ ПОЗИВ
Позивају се потенцијални корисници услуга које, у складу са Законом о ваздушном саобраћају („ Службени гласник РС“, бр. 73/10, 57/11, 93/12, 45/15, 66/15 – др. закон, 83/18, 9/20, 62/23 и 19/25), пружа Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, да у року од 15 дана од дана објављивања овог позива доставе своје примедбе и предлоге на Предлог тарифе такси које се плаћају Директорату.
Предлог тарифе такси доступан је на званичној интернет страници Директората: www.cad.gov.rs на следећем линку
Све примедбе и предлоге доставити електронским путем, на адресу: katarina.rasulic@cad.gov.rs
Председница Управног одбора
Проф. др Оља Чокорило, дипл. инж.
Поводом информација објављених у појединим медијима, Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије информише јавност о следећем:
Директорат континуирано спроводи мере заштите информационих система у складу са важећим стандардима сајбер безбедности и редовно предузима активности на превенцији и правовременом реаговању на потенцијалне безбедносне претње.
У последњем периоду регистровано је више покушаја фишинг (phishing) напада, какви су уобичајени у раду јавних институција. Захваљујући примени вишеслојног система заштите, благовременој реакцији и сарадњи са надлежним институцијама, сви покушаји напада су успешно осујећени и неутралисани.
Рад Директората одвија се неометано, а безбедност података представља приоритет у спровођењу свих активности у области информационих технологија.
Одлуком Владе Републике Србије, Директорат цивилног ваздухопловства РС учествовао је на 42. Скупштини Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO), која се одржава од 25. септембра до 9. октобра 2025. године у Монтреалу. Делегацију РС у првој недељи рада скупштине предводила је директорка Директората Мирјана Чизмаров.
Скупштина, која окупља лидере глобалне авијације, највише званичнике држава чланица, као и кључне представнике међународних организација и регулаторних тела, представља најважнији форум за доношење стратешких одлука у цивилном ваздухопловству.
Делегација Републике Србије је на Скупштини подржала радни папир Cospas-Sarsat Секретаријата, који позива државе чланице на појачану координацију са авио-компанијама, произвођачима и организацијама за одржавање, у циљу смањења ненамерних активација ELT(DT) уређаја током одржавања ваздухоплова.
Значајан део рада Скупштине био је посвећен јачању улоге жена и унапређењу родне равноправности у цивилном ваздухопловству, што је посебно препознато првог дана када је приказан видео у продукцији ICAO-а посвећен изузетним женама које континуирано доприносе развоју и унапређењу ваздухопловства.
Међу њима је представљена и директорка Директората Мирјана Чизмаров, као прва жена на челу ваздухопловних власти Републике Србије, чиме је Србијa још једном потврдила интернационални углед и допринос глобалном ваздухопловству.
У оквиру свог боравка у Монтреалу, директорка Директората присуствовала је и бројним билатералним састанцима са представницима ваздухопловних власти различитих земаља, који су били усмерени на даље унапређење сарадње у области цивилног ваздухопловства.
На заседању Скупштине одржани су избори за Савет, чиме је комплетиран састав овог управљачког тела које броји 36 чланица и има мандат од три године.
Састав новог Савета ICAO:
Део I – Државе од кључног значаја за ваздушни саобраћај: Аустралија, Бразил, Канада, Кина, Француска, Немачка, Италија, Јапан, Уједињено Краљевство и Сједињене Америчке Државе.
Део II – Државе које највише доприносе обезбеђивању капацитета за међународну цивилну ваздушну пловидбу: Аргентина, Колумбија, Данска, Египат, Индија, Мексико, Нигерија, Саудијска Арабија, Сингапур, Јужноафричка Република, Шпанија и Швајцарска.
Део III – Државе које обезбеђују географску заступљеност: Ангола, Белизе, Куба, Еквадор, Екваторијална Гвинеја, Малезија, Мали, Мароко, Пољска, Катар, Република Кореја, Уганда, Уједињени Арапски Емирати и Уругвај.
Током двонедељног заседања биће разматране теме од суштинског значаја за будућност међународног ваздушног саобраћаја, укључујући унапређење безбедности, одрживи развој и климатске промене, хармонизацију регулаторних стандарда, подстицање иновација и развоја људских ресурса у цивилном ваздухопловству.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, састала се 18. септембра 2025. године у Београду са амбасадором Уједињених Арапских Емирата у Србији Њ.Е. Ахмедом Хатемом Алменхалијем ради унапређења билатералне сарадње у области цивилног ваздухопловства.
Саговорници су разменили информације о редовном авио-саобраћају на линијама Београд–Дубаи и Београд–Абу Даби у протеклој летњој сезони као и о актуелним иницијативама.
Област ваздушног саобраћаја између Републике Србије и Уједињених Арапских Емирата уређена је Споразумом о ваздушном саобраћају из 2014. године, који представља основу за даље унапређење сарадње две земље у области цивилног ваздухопловства.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.