Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
"Ваздушни простор и тржиште су отворени за нове оператере, а донет је Закон о цивилном ваздухопловству којим се примењује прва фаза такозваног споразума о отвореном небу (ECAA)", казао је он.
Кацин је казао да нови Закон о ваздушном саобраћају представља одлучујући корак ка либерализацији те области и другој фази ECAA споразума, али биће потребно, како је додао, као и у другим земљама ЕУ да се тај закон стално додатно допуњава новим одредбама. Зато је нужно, како је додао, "да план стратешког развоја у Авио-саобраћају буде отворен за будуће промене".
Кацин је истакао и да "директних летова за Београд има недовољно, далеко испод потеба главног града Србије" и додао да ће се са напретком европских интеграција јавити потреба и за више директних летова. "Јат Ервејз мора да надје одговарјућег стратешког партнера, због своје
будућности и развоја економије у Србији", казао је он. Заменик шефа Делегације Европске уније у Србији Адриано Мартинс оценио је да је реформа авио-саобраћаја у Србији битан део у процесу интеграције земље у Европску унију. Према његовиј оцени, та реформа побољшава живот људи, који безбедније путују, без кашњења и по повољнијим ценама. Новом Закону о ваздушном саобраћају је замерио што не предвиђа независно тело за испитивање незгода и што одговорност за инспекцијске послове није јасно дефинисана. Споразум о отвореном небу, како је истакао, треба да помогне и доласку страних инвестиција у Србију и најавио даљу подршку ЕУ авио-саобраћају у Србији.
Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да држава чини све за унапређење ваздушног саобраћаја и његово интегрисање у европске токове и додао да ће Србија имати своју авио компанију. "Ваздухопловна власт у Србији, на челу да Владом Србије, раде да се питање ваздушног саобраћаја реши на најбољи начин. Србија ће имати своју авио компанију примерену условима у којима данас живимо", рекао је он. Мркоњић је истакао и да "Србија неће пропустити прилику да постане интерконтинентална авио дестинација" Говорећи о томе шта је до сада урадјено у области авиосаобраћаја, он је навео да је поред Закона о ваздушном саобраћају, завршен и мастер план укупног саобраћаја у Србији за наредних 15 година. Мркоњић је подсетио да је тим мастер планом предвиђено да Србија има 20 аеродрома, од којих би четири или пет били за слетање и великих авиона, док би остали били мали аеродроми.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је од 2006. године када је Србија потписала ECAA споразум константно радио на испуњавању обавеза, односно на усклађивању наше са европском регулативом, која се веома често косила са одредбама нашег Закона о ваздушном саобраћају, истакао је директор ДЦВ Небојша Старчевић. Међутим, са новим Законом се отвара могућност брже реализације овог Споразум, додао је он. Говорећи о позитивним ефектима ЕСАА споразума, Старчевић је нагласио да је то сасвим сигурно, политички значај који ECAA споразум има на приближавање наше земље Европској унији али и привредно - туристички значај као и велики допринос развоју авио- индустрије у Србији.
Међу негативне ефекте ECAA, директор ДЦВ издвојио је законска ограничења, ограничења у билатералним споразумима са земљама које нису потписнице овог Споразума али и губитке које због оштре конкуренције и отвореног тржишта остварује национална авио-компанија Јат Ервејз.
Иако је Србији од потписивања па до примене споразума требало три године, много смо у међувремену урадили у безбедносном, комерцијалном и еколошком погледу, рекао је директор Стачевић и истакао да ECAA споразум формално-правно још увек није ступио на снагу. Неке од земаља ЕУ још увек нису почеле да га примењују, међу њима Немачка и Грчка.
Београдски аеродром "Никола Тесла" је у потпуности технички спреман за успостављање интерконтиненталних летова, изјавио је генерални директор тог предузећа Велимир Радосављевић.
На форуму "Отворено небо над Србијом", он је казао да се у последње време јавила потреба и интересовање за успостављање интерконтиненталних летова и истакао да београдски аеродром бележи све већи број путника. На аеродрому "Никола Тесла" од почетка овог месеца повећан је број путника за 23 одсто у односу на исти период 2009. године, навео је Радосављевић. Он је подсетио да су празнину која је настала претходних година у интерконтиненталним везама региона са северноамеричким континентом прекинуле националне авиокомпаније Румуније, Мађарске и Чешке. Најављујући да се следеће године очекује процват ваздушног саобраћаја на београдском аеродрому, Радосављевић је рекао да је планирано да се у 2011. прошири зграда аеродрома за пријем путника и платформа "Ц" тако што ће бити избетониран простор величине два фудбалска игралишта. Интензивно се, према његовим речима, улаже у набавку опреме за прихват и отпрему авиона, безбедност на аеродрому и опрему за зимски штаб. Радосављевић је нагласио да је београдски аеродром опремљенији од аеродрома на територији бивше Југославије и да је пре неколико дана набављено најмодерније ватрогасно возило. Он је најавио да ће од 1. јануара бити смањене цене за слетање авиона и да ће, како је рекао, бити примереније ценема у окружењу.
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
У организацији Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, 29.04.2025. године, одржан је Семинар о безбедности у ваздухопловству са циљем да се ваздухопловна заједница информише о регулаторном уређењу, да се приближе нова сазнања, размене мишљења и искуства ваздухопловаца али и укаже на грешке које се најчешће дешавају у летењу.
Семинару је присуствовало преко 40 представника различитих аеро-клубова, ДТО и АТО организација, на ком су представници Директората приказали презентације из области саобраћајне делатности, пловидбености, ваздухопловног особља, управљања ваздушним саобраћајем, обезбеђивања у ваздухопловству и аеродрома.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, наставиће са организовањем оваквих стручних скупова, будући да представљају јединствену прилику за професионално усавршавање и допринос континуираном јачању безбедности ваздушног саобраћаја.
Светски дан безбедности операција беспилотних ваздухоплова (Drone Safety Day) који се ове године обележава 26. априла, представља глобалну иницијативу посвећену промоцији безбедне употребе беспилотних ваздухоплова.
Иницијативама попут ове истичемо да је безбедност ваздушног саобраћаја заједничка одговорност, али и да је улога оператера беспилотних ваздухоплова кључна.
Оператери беспилотног ваздухоплова треба да буду свесни потенцијалних ризика и предузму све неопходне мере за њихову контролу и ублажавање, што укључује едукацију и детаљну припрему пред лет, осматрање оперативног окружења, поштовање регулативе и оперативних ограничења у ваздушном простору.
Директорат је још од 2014. године препознао значај проактивног деловања у овом, најбрже растућем сегменту ваздухопловства, и континуирани напори Директората усмерени су ка успостављању регулаторног оквира који омогућава безбедне операције уз истовремено испољавање предности употребе беспилотних ваздухоплова.
У претходној години Директорат је предузео низ активности које представљају важан корак ка унапређењу безбедности и ефикасности употребе беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије, укључујући рад на хармонизацији са европском регулативом, формирање Групе за беспилотне ваздухоплове, Споразум о пословно-техничкој сарадњи са Републичким геодетски заводом и рад на софтверском решењу за најаву и одобравање летова беспилотних ваздухоплова. У марту 2025. године усвојена је и измена Закона о ваздушном саобраћају која пружа основ за транспоновање најновије европске регулативе у домену беспилотних ваздухоплова, а чије се ступање на снагу очекује у најскоријем периоду.
Присуством у јавности кроз различите медијске канале, Директорат континуирано ради на промовисању и унапређењу безбедносне културе ваздухопловне заједнице, одговорне и савесне употребе беспилотних ваздухоплова, подсећајући да је безбедност ваздушног саобраћаја на првом месту.
Поводом Светског дана пилота који се обележава 26. априла, Директорат свим пилотима и пилоткињама упућује искрене честитке и дубоку захвалност за посвећеност, професионализам и љубав према ваздухопловству.
Хвала вам, што својим знањем, искуством и одговорношћу свакодневно чините небо безбедним местом.
Желимо вам мирне летове, ведро небо и безбедна слетања – данас и увек!
Дана 17. априла 2025. године, у просторијама Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, одржана је продајна изложба предмета Центра за смештај и дневни боравак деце и омладине ометене у развоју, израђених од стране корисника Центра у њиховим ликовним, керамичко-вајарским и текстилним радионицама.
Прва организована изложба у 2025. години, инспирисана Ускрсом и ускршњом симболиком, омогућила је запосленима у Директорату да куповином декоративних предмета помогну даљем развоју Центра, који добијена средства користи за куповину материјала за рад у уметничким радионицама.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, присуствовала је конференцији о олакшицама у ваздушном саобраћају која је од 14. до 17. априла 2025. године одржана у Дохи, у организацији Управе за цивилно ваздухопловство Државе Катар и Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO).
Конференција, која је имала за циљ унапређење примене Анекса 9 Конвенције о међународном цивилном ваздухопловству, и јачање глобалне повезаности, окупила је најистакнутије међународне представнике цивилног ваздухопловства из читавог света.
Током боравка у Дохи, директорка Чизмаров састала се са Његовом Екселенцијом Мохамедом Фалех Ал-Хајријем, директором Управе за цивилно ваздухопловство Државе Катар, са којим је разговарала о унапређењу билатералне сарадње и иницијативи за потписивање Меморандума о разумевању у области цивилног ваздухопловства.
Учешћем на овом значајном догађају, Директорат је додатно потврдио своју посвећеност континуираном унапређењу међународних стандарда у области олакшица у ваздушном саобраћају.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.