Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Препорука Директората – безбедно летење током високих температура

Препорука Директората – безбедно летење током високих температура

 Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, водећи рачуна о безбедности летачких активности, даје препоруке корисницима ваздушног простора наше земље о безбедном летењу током високих температура. 

Директорат подсећа, да током обављања летачких активности током летњег периода, а нарочито у условима високе спољашње температуре, треба обратити пажњу на следеће:

 

Висока температура ваздуха и велика надморска висина аеродрома, утичу на перформансе ваздухопловних мотора;

Висока температура ваздуха има велики утицај и на самог пилота;

Ваздухопловни мотори, који се користе на ваздухопловима су температурно лимитирани, те током дана, када су високе          температуре ваздуха, не могу да остваре максималну снагу;

Сила узгона се смањује током врелих дана;

Максимална дозвољена тежина на полетању, у односу на дан са нижом температуром, може бити смањена;

IAS/TAS однос проузрокује већу путну брзину у свим фазама лета;

Услед умањене максималне снаге мотора, силе узгона и веће путне брзине у односу на IAS, дужина полетања ће се повећати;

Вертикална брзина пењања се смањује;

Радијус заокрета се повећава;

Перформансе пењања током неуспелог прилаза се смањују;

Дужина, потребна за заустављање ваздухоплова, повећава се након слетања. 

 

Како би се умањио ризик у данима са високом температуром, Директорат цивилног ваздухопловства РС саветује да се:

 

Летење планира у хладнијим деловима дана, када температура ваздуха није већа од оперативног ограничења мотора;

Води рачуна и о свом психо-физичком стању и користи довољно воде;

Не користи максимална тежина ваздухоплова на полетању;

Избегава полетање и слетање у условима леђног ветра;

Прати температуру мотора;

Уради прорачун потребне дужине полетања и слетања користећи податке из АФМ-а, који одговара ваздухоплову који се користи; 

Увек користи максимална расположива дужина писте за полетање;

Не слеће на сам почетак писте - слетање на растојању од 150 метара од прага писте, осигураће безбедно слетање без опасности од удара у препреке;

Води рачуна о перформансама током полетања и слетања, будући да високе температуре, велика надморска висина писте, мокра/клизава/травната писта, умањују перформансе ваздухоплова;

Не лети у периоду дана када ваздухоплов пење мање од 500 ft (једномоторни) и 150 ft (двомоторни);

Користе безбедносни фактори приликом прорачуна.