Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Успешно реализована вежба трагања за палим ваздухопловима и спасавања лица \"SAREX 39-18\"

Успешно реализована вежба трагања за палим ваздухопловима и спасавања лица \"SAREX 39-18\"

Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије успешно је јуче реализовао комплексну вежбу трагања за ваздухопловом и спасавања лица у реону места Кучево у Браничевском округу.


Вежба „ SAREX 39-18“ изведена је у складу са редовним годишњим планом увежбавања Сектора за трагање и спасавање Директората цивилног ваздухопловства, a у циљу провере функционисања целокупног националног система трагања и спасавања. Јучерашња вежба, најкомплекснија до сада по броју ангажованих учесника, окупила је преко 200 професионалаца из 16 организација и јединица из националног система трагања и спасавања. Носилац вежбе испред Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије био је Спасилачко-координациони центар, који је надлежан за руковођење системом трагања за ваздухопловима и спасавања лица у цивилном ваздухопловству. Поред СКЦ ДЦВ-а, на вежби су учествовали и:


-  Министарство одбране Републике Србије: Војска Србије (Оперативни центар Команде Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране), 119. мешовита хеликоптерска ескадрила из Ниша, 714. противоклопна хеликоптерска ескадрила из Лађеваца, 63. падобрански батаљон Специјалне бригаде) и Војномедицинска академија,


- Министарство унутрашњих послова Републике Србије (Оперативни центар МУП, Хеликоптерска јединица, Специјална антитерористичка јединица, Полицијска управа Пожаревац/Полицијска станица Кучево, Сектор за ванредне ситуације – Одељење за  ванредне ситуације у Пожаревцу/организациона јединица у Кучеву и Одељење за тетра и радио комуникације Сектора за аналитику, телекомуникационе и информационе технологије),

- Министарство здравља Републике Србије (Клинички центар Србије, Клинички центар Ниш и Хитна помоћ Дома здравља Кучево),


- Контрола летења Србије и Црне Горе SMATSA доо Београд,


- Горска служба спасавања Србије,


- Црвени крст Србије, и


- Центар за истраживање саобраћајних несрећа.

 

Према планираном сценарију вежбе, авион за панорамско разгледање са девет путника доживео је у рејону Кучева судар са једрилицом у ваздуху и био принуђен да изврши ванаеродромско слетање, након чега је са њим дошло до губитка радио везе. Након блиског сусрета са авионом, један од чланова посаде једрилице искаче, отвара спасавајући падобран и незгодно се приземљује на дрво, повређује и остаје да виси. Други члан посаде успева да изведе грубо слетање једрилицом, након чега активира лични радио предајник за откривање позиције у случају нужде. По пријему сигнала Спасилачко-координациони центар ДЦВ-а активира службе из система трагања и спасавања и креће спасилачка акција.

 

Како је на крају вежбе изјавио Никола Шаранчић, шеф Спасилачко-координационог центра ДЦВ-а и руководилац вежбе, од кључног значаја за сваку спасилачку акцију је прецизност, брзина и увежбаност, како рада на терену, тако и сарадња цивилних и војних снага на дежурству у операцији реаговања на стање ваздухоплова у опасности на територији Србије:


- Циљ вежбе био је да прикажемо функционисање организације рада националног система. Како путем рада Спасилачко-координационог центра, успостављања и функционисања штаба операције трагања и спасавања, тако и путем коришћења информационих технологија у спасилачким операцијама, планирања операције, ангажовања и координирања јединицама, комуникацијом међу јединицама, претрагом терена из ваздуха али и копненом претрагом терена. Демонстрирали смо евакуације повређених употребом спасилачког витла (дизалице) и употребом техника спасавања у вертикалним условима када се унесрећени налази на дрвету. Што се тиче операција спасавања путника из авиона, фокус је био на гашењу пожара на олупини авиона, пружању прве помоћи повређенима и њиховом транспорту до здравствених установа. 


Изузетно смо задовољни вежбом и нивоом сарадње свих националних капацитета у овом важном сегменту за цивилну авијацију. - истакао је Шаранчић. 


Директорат цивилног ваздухопловства је национално регулаторно и надзорно тело Републике Србије у цивилном ваздушном саобраћају, који своје послове обавља у складу са ратификованим међународним споразумима, стандардима и препорученом праксом међународне организације за цивилно ваздухопловство (ICAO), прописима Европске Уније и Законом о ваздушном саобраћају Републике Србије.

Успешно реализована вежба трагања за срушеним ваздухопловом и спасавања лица "SAREX 39-18"