Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Одржана вежба трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „Sarex 22-17“
Спасилачко – кординациони центар (СКЦ) Директората цивилног ваздухопловства, Хеликоптерска јединица МУП-а, Војномедицинска академија, СМАТСА и Оперативни центар РВ и ПВО спровели су у среду, 24.маја, једну од најкомплекснијих вежби трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „SAREX 22-17“.
„Sarex 22-17“ формално је вежба пуног капацитета организована према годишњем плану вежби Сектора за трагање и спасавање Директората.
-Вежба пуног капацитета (ICAO level III „Full Scale Exercise“) спроводи се ради оцењивања функције СКЦ и ангажованих учесника у трагању за ваздухопловом и спасавању лица у цивилном ваздухопловству. То су хеликоптерска јединица МУП-а, дежурни тим Војномедицинске академије, Оперативни центар РВиПВО кроз коришћење хелиодрома ВМА, као и службе за узбуњивање (Аlerting service) СМАТСА – рекао је Никола Шаранчић, шеф Спасилачко кординационог центра Директората.
Битан сегмент вежбе представља заправо њен почетак и координација са ITMCC центром COSPAS-SARSAT сателитског тима за детекцију активираног радио – предајника за случај нужде, ЕЛТ-а (Emergency Locator Transmitter). За потребе ове вежбе ЕЛТ је био активиран у покрету симулирајући ситуацију у којој га пилот активира у нужди, у случају губитка радио контакта, а пре слетања.
Према очекивању, сателитски ситем COSPAS-SARSAT детектовао је ЕЛТ активацију и путем Контролног центра мисије ITCC-a из Барија информације доставио СКЦ. Даље је тестирана припрема и начин узбуњивања. Деловање ангажованих учесника током спровођења операције трагања и спасавања.
Вежба је имала за циљ проверу заједничких процедура, праћење преузетих мера и поступака ангажованих учесника сходно потписаним споразумима. Од алрамирања СКЦ-а и дежурних јединица, преко ангажовања учесника у операцији трагања и спасавања, све до пружања прве помоћи унесрећеним и транспорта до одговарајуће здравствене установе и медицинског збрињавања.
Поред задатих циљева, први део вежбе био је у сврху међуународног тестирања новог MEOSAR сателитског система COSPAS-SARSAT, кроз детекцију ЕЛТ-а који је у покрету. Хеликоптерска јединица МУП-а је у вежби употребила своја два хеликоптера – Bell 212 и Jet Ranger (Bell 206). Тим за трагање у Jet Ranger-u је иницијалне географске координате (које су више пута ажуриране у реалном времену) добио кроз план трагања од СКА, а преко сателитског центра у Барију. Добијене координате посада Jet Rangera-a је претворила у оквирну зону трагања до које је прецизније долетела користећи ситем за лоцирање (Radio Direction Finder). За њим је летео Bell 212 са екипом тима спасиоца који су по доласку на место удес пружили прву помоћ повређеном и транспортовали га до хелиодрома на ВМА, где је преузет од стране дежурног тима ВМА, чиме је и вежба успешно окончана.
Одржана вежба трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „Sarex 22-17“
У складу са чланом 34а тачка 1.Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештава се јавност, да ће се изборни поступак за заснивање радног односа на неодређено време спровести за следећа радна места, којима су додељене следеће шифре пријава:
Инспектор за ваздухопловно особље-професионални пилот- шифра пријаве: JK-FCL-001;
Референт Писарнице- шифра пријаве: JK-PS-001 и JK-PS-003;
Домаћин објекта шифра пријаве: JK-OOP-001.
Саветник за ваздухопловно особље JK-FCL-001 и JK-FCL-002
У складу са чланом 34а тачка 1.Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештава се јавност, да ће се изборни поступак за заснивање радног односа на неодређено време спровести за следећа радна места којима су додељене следеће шифре пријава:
• Инспектор за пловидбеност - шифра пријаве: JK-AIR-001;
• Инспектор за аеродроме/ хелидроме са дозволом /сагласношћу за коришћење - шифра пријаве: JK-ADR-002.
Рок за подношење пријаве је 15 дана.
Рок почиње да тече наредног дана од дана објављивања огласа.
Јавни конкурс за попуну извршилачких радних места и заснивање радног односа на неодређено време;
Образац пријаве на конкурс;
Обавештење о обради личних података/сагласност за обраду личних података.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, донирао је 10. јула 2025. године, 11 милиона динара ПД „Аеродроми Србије“ – Ниш, у циљу унапређења безбедносне инфраструктуре и оперативних капацитета нишког аеродрома.
Донирана средства биће употребљена за набавку мобилног рендгенског уређаја високе резолуције, намењеног прегледу пртљага остављеног без надзора, као и за набавку симулатора за обуку оператера безбедносне контроле.
Уговор су потписали директорка Директората цивилног ваздухопловства, Мирјана Чизмаров, и директор Аеродрома Србије, Михајло Здравковић.
Донација је одобрена на основу молбе АД „Аеродроми Србије“, а средства су планирана Финансијским планом Директората за 2025. годину, на који је претходно сагласност дала Влада Републике Србије.
Ова подршка део је континуираних активности Директората усмерених ка јачању безбедносног система цивилног ваздухопловства у Републици Србији, кроз улагања у техничке капацитете и оспособљавање кадрова.
На аеродрому Ваљево (LYVA), 5. јула 2025. године, у организацији Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, одржана је практична стандардизација инструктора једриличарства – FI(S).
Стандардизација је спроведена у складу са регулаторним захтевима Правилника о изменама и допунама Правилника о обављању ваздушног саобраћаја једрилицама, а надзор су обавили овлашћени испитивачи и инспектори Директората.
Циљ овог процеса је очување и унапређење безбедности летења кроз усаглашавање приступа у обуци пилота једрилица и примени прописа. Осим провере практичних вештина, акценат је био и на размени искустава, тумачењу нових регулаторних решења и стандардима у области једриличарства.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.