Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Одржана вежба трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „Sarex 22-17“
Спасилачко – кординациони центар (СКЦ) Директората цивилног ваздухопловства, Хеликоптерска јединица МУП-а, Војномедицинска академија, СМАТСА и Оперативни центар РВ и ПВО спровели су у среду, 24.маја, једну од најкомплекснијих вежби трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „SAREX 22-17“.
„Sarex 22-17“ формално је вежба пуног капацитета организована према годишњем плану вежби Сектора за трагање и спасавање Директората.
-Вежба пуног капацитета (ICAO level III „Full Scale Exercise“) спроводи се ради оцењивања функције СКЦ и ангажованих учесника у трагању за ваздухопловом и спасавању лица у цивилном ваздухопловству. То су хеликоптерска јединица МУП-а, дежурни тим Војномедицинске академије, Оперативни центар РВиПВО кроз коришћење хелиодрома ВМА, као и службе за узбуњивање (Аlerting service) СМАТСА – рекао је Никола Шаранчић, шеф Спасилачко кординационог центра Директората.
Битан сегмент вежбе представља заправо њен почетак и координација са ITMCC центром COSPAS-SARSAT сателитског тима за детекцију активираног радио – предајника за случај нужде, ЕЛТ-а (Emergency Locator Transmitter). За потребе ове вежбе ЕЛТ је био активиран у покрету симулирајући ситуацију у којој га пилот активира у нужди, у случају губитка радио контакта, а пре слетања.
Према очекивању, сателитски ситем COSPAS-SARSAT детектовао је ЕЛТ активацију и путем Контролног центра мисије ITCC-a из Барија информације доставио СКЦ. Даље је тестирана припрема и начин узбуњивања. Деловање ангажованих учесника током спровођења операције трагања и спасавања.
Вежба је имала за циљ проверу заједничких процедура, праћење преузетих мера и поступака ангажованих учесника сходно потписаним споразумима. Од алрамирања СКЦ-а и дежурних јединица, преко ангажовања учесника у операцији трагања и спасавања, све до пружања прве помоћи унесрећеним и транспорта до одговарајуће здравствене установе и медицинског збрињавања.
Поред задатих циљева, први део вежбе био је у сврху међуународног тестирања новог MEOSAR сателитског система COSPAS-SARSAT, кроз детекцију ЕЛТ-а који је у покрету. Хеликоптерска јединица МУП-а је у вежби употребила своја два хеликоптера – Bell 212 и Jet Ranger (Bell 206). Тим за трагање у Jet Ranger-u је иницијалне географске координате (које су више пута ажуриране у реалном времену) добио кроз план трагања од СКА, а преко сателитског центра у Барију. Добијене координате посада Jet Rangera-a је претворила у оквирну зону трагања до које је прецизније долетела користећи ситем за лоцирање (Radio Direction Finder). За њим је летео Bell 212 са екипом тима спасиоца који су по доласку на место удес пружили прву помоћ повређеном и транспортовали га до хелиодрома на ВМА, где је преузет од стране дежурног тима ВМА, чиме је и вежба успешно окончана.
Одржана вежба трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству „Sarex 22-17“
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, присуствовала је 09. маја 2025. године, састанку који је сазвала министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Александра Софронијевић, са директорима кључних установа и компанија у области ваздушног саобраћаја.
На радном скупу, посебна пажња је посвећена изменама Закона о ваздушном саобраћају, са акцентом на унапређење регулаторног оквира за системе беспилотних ваздухоплова. Директорка Чизмаров представила је активности које Директорат предузима у циљу пуне усклађености националног оквира са прописима Европске уније у овој области, укључујући припрему подзаконских аката и дефинисање географских зона за беспилотне ваздухоплове.
Састанак је протекао у конструктивној атмосфери, а учесници – између осталих, представници „Ер Србије“, SMATSA, Аеродрома Србије, аеродрома „Никола Тесла“ и Belgrade Airport – сагласили су се да је континуирана сарадња свих актера кључна за одрживи развој цивилног ваздухопловства у Србији.
У организацији Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, 29.04.2025. године, одржан је Семинар о безбедности у ваздухопловству са циљем да се ваздухопловна заједница информише о регулаторном уређењу, да се приближе нова сазнања, размене мишљења и искуства ваздухопловаца али и укаже на грешке које се најчешће дешавају у летењу.
Семинару је присуствовало преко 40 представника различитих аеро-клубова, ДТО и АТО организација, на ком су представници Директората приказали презентације из области саобраћајне делатности, пловидбености, ваздухопловног особља, управљања ваздушним саобраћајем, обезбеђивања у ваздухопловству и аеродрома.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, наставиће са организовањем оваквих стручних скупова, будући да представљају јединствену прилику за професионално усавршавање и допринос континуираном јачању безбедности ваздушног саобраћаја.
Светски дан безбедности операција беспилотних ваздухоплова (Drone Safety Day) који се ове године обележава 26. априла, представља глобалну иницијативу посвећену промоцији безбедне употребе беспилотних ваздухоплова.
Иницијативама попут ове истичемо да је безбедност ваздушног саобраћаја заједничка одговорност, али и да је улога оператера беспилотних ваздухоплова кључна.
Оператери беспилотног ваздухоплова треба да буду свесни потенцијалних ризика и предузму све неопходне мере за њихову контролу и ублажавање, што укључује едукацију и детаљну припрему пред лет, осматрање оперативног окружења, поштовање регулативе и оперативних ограничења у ваздушном простору.
Директорат је још од 2014. године препознао значај проактивног деловања у овом, најбрже растућем сегменту ваздухопловства, и континуирани напори Директората усмерени су ка успостављању регулаторног оквира који омогућава безбедне операције уз истовремено испољавање предности употребе беспилотних ваздухоплова.
У претходној години Директорат је предузео низ активности које представљају важан корак ка унапређењу безбедности и ефикасности употребе беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије, укључујући рад на хармонизацији са европском регулативом, формирање Групе за беспилотне ваздухоплове, Споразум о пословно-техничкој сарадњи са Републичким геодетски заводом и рад на софтверском решењу за најаву и одобравање летова беспилотних ваздухоплова. У марту 2025. године усвојена је и измена Закона о ваздушном саобраћају која пружа основ за транспоновање најновије европске регулативе у домену беспилотних ваздухоплова, а чије се ступање на снагу очекује у најскоријем периоду.
Присуством у јавности кроз различите медијске канале, Директорат континуирано ради на промовисању и унапређењу безбедносне културе ваздухопловне заједнице, одговорне и савесне употребе беспилотних ваздухоплова, подсећајући да је безбедност ваздушног саобраћаја на првом месту.
Поводом Светског дана пилота који се обележава 26. априла, Директорат свим пилотима и пилоткињама упућује искрене честитке и дубоку захвалност за посвећеност, професионализам и љубав према ваздухопловству.
Хвала вам, што својим знањем, искуством и одговорношћу свакодневно чините небо безбедним местом.
Желимо вам мирне летове, ведро небо и безбедна слетања – данас и увек!
Дана 17. априла 2025. године, у просторијама Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, одржана је продајна изложба предмета Центра за смештај и дневни боравак деце и омладине ометене у развоју, израђених од стране корисника Центра у њиховим ликовним, керамичко-вајарским и текстилним радионицама.
Прва организована изложба у 2025. години, инспирисана Ускрсом и ускршњом симболиком, омогућила је запосленима у Директорату да куповином декоративних предмета помогну даљем развоју Центра, који добијена средства користи за куповину материјала за рад у уметничким радионицама.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.