Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Отпочели преговори са Европском заједницом у области ваздушног саобраћаја

Отпочели преговори са Европском заједницом у области ваздушног саобраћаја

Европска комисија – Генерални директорат за енергетику и саобраћај је још фебруара месеца ове године иницирала преговоре са земљама западног Балкана у вези закључивања: 

 

Споразума између Србије и Црне Горе и Европске заједнице о одређеним аспектима ваздушног саобраћаја – тзв. Хоризонтални споразум о ваздушном саобраћају

 

Мултилатералног споразума о успостављању Заједничког европског ваздушног простора , формирања тзв. “функционалних блокова ваздушног простора“ (Functional Air space Block 

 

Посао око потписивања тзв. Хоризонталн ог споразум а о ваздушном саобраћају којим се мењају само поједине одредбе билатералних споразума са земљама ЕУ и који претходи следећој фази, преговорима за закључивање Мултилатералног споразума је парафиран 8. јуна у Бриселу и потписивање се очекује у наредном периоду, према предлогу ЕК. 

 

Пред нама је огроман посао преговора за закључивање Мултилатералн ог споразум а о успостављању »Заједничког европског ваздушног простора« (ECAA - European Common Aviation Area ) где се као стране уговорнице појављује ЕЗ , а са друге стране Републик а Албаније, БиХ, Републик а Бугарск а , Републик а Хрватск а , Републик а Ирск а , БЈР Македониј а , Краљевин а Норвешк а , Србије и Црне Горе, Републике Румуније и УНМИК-а са посебним статусом који не прејудицира коначно решење на КиМ . Савет ЕУ је децембр а 2004. дао мандат Европској Комисији да преговара о мултилатералном споразуму са земљама западног Балкана o проширењу Заједничког европског ваздушног простора на земље западног Балкана , а р азлог за давање овог мандата је био да се створе претпоставке за успостављање заједничког европског ваздушног подручја и заједничког тржишта ваздухопловних услуга које ће поред Европске заједнице обухватити и њене суседе.

 

Након закључивања и ратификације споразума биће неопходно обезбедити услове за непосредн у приме н у пропис а , стандард а и директив а ЕЗ. Рокови за потпуну примену ових мера либерализације прецизираће се кроз посебан уговор о транзиционом периоду, који ће свака страна закључити са ЕЗ и чија ће примена зависити од способности и достигнутих стандарда ваздухопловне привреде, односно постигнуте хармонизације када је регулатива у питању.

 

П рва рунда преговора већ одржана у Бриселу 31.03. односно 1.04.2005. године . У оквиру плана који је утврдила ЕК , експерти из ЕУ су о д 20. до 22. јуна 2005. године боравили у Србији и Црној Гори којом приликом су извршили експертску анализу, пресек стања у области ваздухопловства и увид у административн у инфраструктур у и капацитет е који омогућавају непосредну примену прописа ЕУ у областима: економск е регулатив е ( укључујући и регулативу у вези приступа тржишту д ржавн е помоћ и и политик е конкуренције ), управљања ваздушним саобраћајем, в аздухопловн е сигурност и , ваз духопловн е безбедност и и п олитик е аеродрома .

 

Наредни месеци ће бити предвиђени за билатералне разговоре и припрему нацрта споразума, а мултилатерални преговори су планирани за 12. и 13.децембар 2005. године, када се према предвиђањима ЕК може очекивати парафирање споразума и његово потписивање током јануара 2006. године.

 

Од реалних могућности наше ваздухопловне привреде и брзине којом ћемо се прилагођавати новим условима, зависиће дужина транзиционог периода и опстанак на тржишту. 

Европска комисија – Генерални директорат за енергетику и саобраћај је још фебруара месеца ове године иницирала преговоре са земљама западног Балкана у вези закључивања: