Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
"Ваздушни простор и тржиште су отворени за нове оператере, а донет је Закон о цивилном ваздухопловству којим се примењује прва фаза такозваног споразума о отвореном небу (ECAA)", казао је он.
Кацин је казао да нови Закон о ваздушном саобраћају представља одлучујући корак ка либерализацији те области и другој фази ECAA споразума, али биће потребно, како је додао, као и у другим земљама ЕУ да се тај закон стално додатно допуњава новим одредбама. Зато је нужно, како је додао, "да план стратешког развоја у Авио-саобраћају буде отворен за будуће промене".
Кацин је истакао и да "директних летова за Београд има недовољно, далеко испод потеба главног града Србије" и додао да ће се са напретком европских интеграција јавити потреба и за више директних летова. "Јат Ервејз мора да надје одговарјућег стратешког партнера, због своје
будућности и развоја економије у Србији", казао је он. Заменик шефа Делегације Европске уније у Србији Адриано Мартинс оценио је да је реформа авио-саобраћаја у Србији битан део у процесу интеграције земље у Европску унију. Према његовиј оцени, та реформа побољшава живот људи, који безбедније путују, без кашњења и по повољнијим ценама. Новом Закону о ваздушном саобраћају је замерио што не предвиђа независно тело за испитивање незгода и што одговорност за инспекцијске послове није јасно дефинисана. Споразум о отвореном небу, како је истакао, треба да помогне и доласку страних инвестиција у Србију и најавио даљу подршку ЕУ авио-саобраћају у Србији.
Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да држава чини све за унапређење ваздушног саобраћаја и његово интегрисање у европске токове и додао да ће Србија имати своју авио компанију. "Ваздухопловна власт у Србији, на челу да Владом Србије, раде да се питање ваздушног саобраћаја реши на најбољи начин. Србија ће имати своју авио компанију примерену условима у којима данас живимо", рекао је он. Мркоњић је истакао и да "Србија неће пропустити прилику да постане интерконтинентална авио дестинација" Говорећи о томе шта је до сада урадјено у области авиосаобраћаја, он је навео да је поред Закона о ваздушном саобраћају, завршен и мастер план укупног саобраћаја у Србији за наредних 15 година. Мркоњић је подсетио да је тим мастер планом предвиђено да Србија има 20 аеродрома, од којих би четири или пет били за слетање и великих авиона, док би остали били мали аеродроми.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је од 2006. године када је Србија потписала ECAA споразум константно радио на испуњавању обавеза, односно на усклађивању наше са европском регулативом, која се веома често косила са одредбама нашег Закона о ваздушном саобраћају, истакао је директор ДЦВ Небојша Старчевић. Међутим, са новим Законом се отвара могућност брже реализације овог Споразум, додао је он. Говорећи о позитивним ефектима ЕСАА споразума, Старчевић је нагласио да је то сасвим сигурно, политички значај који ECAA споразум има на приближавање наше земље Европској унији али и привредно - туристички значај као и велики допринос развоју авио- индустрије у Србији.
Међу негативне ефекте ECAA, директор ДЦВ издвојио је законска ограничења, ограничења у билатералним споразумима са земљама које нису потписнице овог Споразума али и губитке које због оштре конкуренције и отвореног тржишта остварује национална авио-компанија Јат Ервејз.
Иако је Србији од потписивања па до примене споразума требало три године, много смо у међувремену урадили у безбедносном, комерцијалном и еколошком погледу, рекао је директор Стачевић и истакао да ECAA споразум формално-правно још увек није ступио на снагу. Неке од земаља ЕУ још увек нису почеле да га примењују, међу њима Немачка и Грчка.
Београдски аеродром "Никола Тесла" је у потпуности технички спреман за успостављање интерконтиненталних летова, изјавио је генерални директор тог предузећа Велимир Радосављевић.
На форуму "Отворено небо над Србијом", он је казао да се у последње време јавила потреба и интересовање за успостављање интерконтиненталних летова и истакао да београдски аеродром бележи све већи број путника. На аеродрому "Никола Тесла" од почетка овог месеца повећан је број путника за 23 одсто у односу на исти период 2009. године, навео је Радосављевић. Он је подсетио да су празнину која је настала претходних година у интерконтиненталним везама региона са северноамеричким континентом прекинуле националне авиокомпаније Румуније, Мађарске и Чешке. Најављујући да се следеће године очекује процват ваздушног саобраћаја на београдском аеродрому, Радосављевић је рекао да је планирано да се у 2011. прошири зграда аеродрома за пријем путника и платформа "Ц" тако што ће бити избетониран простор величине два фудбалска игралишта. Интензивно се, према његовим речима, улаже у набавку опреме за прихват и отпрему авиона, безбедност на аеродрому и опрему за зимски штаб. Радосављевић је нагласио да је београдски аеродром опремљенији од аеродрома на територији бивше Југославије и да је пре неколико дана набављено најмодерније ватрогасно возило. Он је најавио да ће од 1. јануара бити смањене цене за слетање авиона и да ће, како је рекао, бити примереније ценема у окружењу.
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије обавештава јавност да ће, почев од 1. јануара 2026. године, започети систематско тестирање летачких и кабинских посада на присуство алкохола, чиме Република Србија постаје међу првим државама у региону која уводи овај поступак у пуној мери.
Овим кораком обезбеђени су услови за примену захтева из одредбе ARO.RAMP.106 Правилника о условима за обављање ваздушног саобраћаја, којим је у домаће законодавство преузета Уредба (ЕУ) бр. 965/2012. Правни основ за спровођење тестирања створен је изменама и допунама Закона о ваздушном саобраћају, објављеним у Службеном гласнику Републике Србије број 19/25.
Тестирање ће се спроводити над летачким и кабинским посадама домаћих и страних ваздухоплова који користе аеродроме у Републици Србији. Провере ће обављати посебно оспособљени и овлашћени ваздухопловни инспектори Директората, у складу са чланом 193. Закона о ваздушном саобраћају и наведеном одредбом ARO.RAMP.106.
Сходно члану 193. став 1. Закона о ваздушном саобраћају, прописана је нулта толеранција на присуство алкохола код чланова посаде ваздухоплова. За мерење количине алкохола користиће се сертификовани и баждарени уређаји за мерење алкохола у даху, који имају доказну снагу у судском поступку.
У случају да члан летачке или кабинске посаде одбије тестирање или се тестом утврди присуство алкохола, ваздухопловни инспектор ће му привремено забранити обављање послова члана посаде и о томе известити надлежне органе.
Тестирање ће се, по правилу, обављати у кабини ваздухоплова, а подаци о спроведеним тестирањима уносиће се у централизовану базу података коју води Агенција Европске уније за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA). О почетку примене овог поступка Директорат је благовремено обавестио све ваздухопловне субјекте у Србији и EASA-у, која има улогу да пружа подршку у дефинисању приоритета тестирања и вођењу релевантних података.
Увидом у податке којима располаже EASA утврђено је да је Република Србија међу првим државама у региону која започиње примену тестирања посада ваздухоплова на присуство алкохола, чиме се додатно унапређује ниво безбедности и усаглашености са европским стандардима у области ваздушног саобраћаја.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, учествовала је 11.12.2025. године, на састанку чланова оснивачког одбора организације JAA TO (Joint Aviation Authorities), одржаном у Амстердаму.
Током састанка, који се традиционално одржава на годишњем нивоу, разматрани су резултати остварени у претходној години, кључни изазови и стратешки правци за 2026. годину.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, посетила је 9. децембра 2025. године Горску службу спасавања Србије са циљем додатног упознавања са активностима и капацитетима ове службе, која има изузетно важну улогу у систему трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству.
Током обиласка, тим Горске службе спасавања детаљно је представио начин организације интервенција, као и специјализовану опрему и обуку којом располажу. Посебан акценат стављен је на процедуре које ГСС примењује у ванредним ситуацијама, као и на могућности брзог реаговања и координације са другим институцијама у систему трагања и спасавања.
Сарадња Директората и Горске службе спасавања формализована је 2018. године закључивањем Споразума о ангажовању спасилачких тимова ГСС за пружање услуга трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству. Овај споразум је закључен у складу са Уредбом Владе Републике Србије, којом су дефинисани примарни учесници система трагања и спасавања: МУП, МО, ГСС и ЦКС.
Овакве активности Директората представљају континуиране напоре ваздухопловних власти Србије на унапређењу цивилног ваздухопловства, кроз редовну сарадњу и размену искустава са свим субјектима система трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је 4. децембра 2025. године био домаћин 165. састанка генералних директора држава чланица Европске конференције цивилног ваздухопловства (ECAC). По први пут од оснивања ECAC-а, ово заседање највишег нивоа одржано је у Београду, окупивши 37 европских земаља и поставивши српску престоницу у сам центар европског цивилног ваздухопловства.
Састанак је отворила министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић која се том приликом обратила присутнима и истакла значај јачања сарадње европских држава и унапређења заједничких активности у оквиру цивилног ваздухопловства.
У присуству делегација држава чланица, на маргинама састанка поједине земље потписале су Конвенцију о Бироу Европске конференције цивилног ваздухопловства – документ од суштинског значаја којим се Биро ECAC-а први пут успоставља као међународни правни субјект чиме ће се значајно унапредити функционисање ове организације.
У име Републике Србије, Конвенцију је потписала директорка Директората, Мирјана Чизмаров, а поред Србије документ су потписале Белгија, Португал, Сан Марино и Грчка, док ће остале државе ЕCAC-а Конвенцији приступати у складу са својим националним процедурама.
Формирањем Бироа, ECAC први пут добија јасно дефинисан оквир за свој административни и финансијски рад, што омогућава ефикасније управљање, запошљавање стручњака, закључивање уговора и спровођење програма од заједничког интереса – без увођења додатних финансијских обавеза за државе чланице. Овај корак представља значајну системску реформу која ECAC-у обезбеђује стабилнију и функционалнију структуру, те јача сарадњу у области европског цивилног ваздухопловства.
Сагледавајући институционалну структуру, важно је разумети улогу и обим деловања саме организације. ECAC окупља 44 државе и делује као паневропски форум за усклађивање политика и пракси у цивилном ваздухопловству, са фокусом на безбедност ваздушног саобраћаја, беспилотне системе, обезбеђивање, олакшице, заштиту животне средине и промовисање различитости и инклузије.
Република Србија од децембра 2021. године има свог представника у Координационом комитету ECAC-а – телу које надзире рад организације. Будући да је директорка Директората Мирјана Чизмаров тe године први пут изабрана за члана Комитета, њено чланство потврђено је на Пленарној конференцији у јулу 2022. године, а поновни избор на конференцији одржаној у јулу 2024. године представљао је још једну потврду поверења у стручност и допринос Србије развоју европске ваздухопловне политике.
Одржавање овако значајног састанка у Београду представља потврду да Србија и Директорат имају препознатљиву и поуздану улогу у европском ваздухопловном систему. Активно учешће наше земље у раду ECAC-а сведочи о континуираном доприносу јачања безбедности, модернизације и одрживости ваздушног саобраћаја.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, посетила је 25.11.2025. године, аеродром “Константин Велики” у Нишу, поводом стављања у функцију нове опреме набављене захваљујући донацији Директората у износу од 11 милиона динара, намењеној унапређењу инфраструктуре обезбеђивања и оперативних капацитета нишког аеродрома.
Током састанка са директором Аеродрома Србије Михајлом Здравковићем, истакнуто је да овакве донације доприносе јачању система обезбеђивања цивилног ваздухопловства у Републици Србији и да заједничко институционално деловање представља основ за континуирано унапређење стандарда и оперативне спремности.
Донирана средства искоришћена су за набавку мобилног рендгенског уређаја високе резолуције намењеног прегледу пртљага остављеног без надзора, као и симулатора за обуку оператера контроле обезбеђивања, чиме се унапређује процес обуке и подиже ниво оспособљености стручног особља.
Након састанка, директорка Чизмаров и директор Здравковић присуствовали су првој обуци на новим симулаторима, као и презентацији мобилног уређаја за преглед остављеног пртљага у одлазном холу нове терминалне зграде аеродрома “Константин Велики”.
Овим Директорат наставља са својим континуираним активностима на унапређењу цивилног ваздухопловства кроз увођење савремених решења и унапређење оперативних процедура.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.