Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
"Ваздушни простор и тржиште су отворени за нове оператере, а донет је Закон о цивилном ваздухопловству којим се примењује прва фаза такозваног споразума о отвореном небу (ECAA)", казао је он.
Кацин је казао да нови Закон о ваздушном саобраћају представља одлучујући корак ка либерализацији те области и другој фази ECAA споразума, али биће потребно, како је додао, као и у другим земљама ЕУ да се тај закон стално додатно допуњава новим одредбама. Зато је нужно, како је додао, "да план стратешког развоја у Авио-саобраћају буде отворен за будуће промене".
Кацин је истакао и да "директних летова за Београд има недовољно, далеко испод потеба главног града Србије" и додао да ће се са напретком европских интеграција јавити потреба и за више директних летова. "Јат Ервејз мора да надје одговарјућег стратешког партнера, због своје
будућности и развоја економије у Србији", казао је он. Заменик шефа Делегације Европске уније у Србији Адриано Мартинс оценио је да је реформа авио-саобраћаја у Србији битан део у процесу интеграције земље у Европску унију. Према његовиј оцени, та реформа побољшава живот људи, који безбедније путују, без кашњења и по повољнијим ценама. Новом Закону о ваздушном саобраћају је замерио што не предвиђа независно тело за испитивање незгода и што одговорност за инспекцијске послове није јасно дефинисана. Споразум о отвореном небу, како је истакао, треба да помогне и доласку страних инвестиција у Србију и најавио даљу подршку ЕУ авио-саобраћају у Србији.
Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да држава чини све за унапређење ваздушног саобраћаја и његово интегрисање у европске токове и додао да ће Србија имати своју авио компанију. "Ваздухопловна власт у Србији, на челу да Владом Србије, раде да се питање ваздушног саобраћаја реши на најбољи начин. Србија ће имати своју авио компанију примерену условима у којима данас живимо", рекао је он. Мркоњић је истакао и да "Србија неће пропустити прилику да постане интерконтинентална авио дестинација" Говорећи о томе шта је до сада урадјено у области авиосаобраћаја, он је навео да је поред Закона о ваздушном саобраћају, завршен и мастер план укупног саобраћаја у Србији за наредних 15 година. Мркоњић је подсетио да је тим мастер планом предвиђено да Србија има 20 аеродрома, од којих би четири или пет били за слетање и великих авиона, док би остали били мали аеродроми.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је од 2006. године када је Србија потписала ECAA споразум константно радио на испуњавању обавеза, односно на усклађивању наше са европском регулативом, која се веома често косила са одредбама нашег Закона о ваздушном саобраћају, истакао је директор ДЦВ Небојша Старчевић. Међутим, са новим Законом се отвара могућност брже реализације овог Споразум, додао је он. Говорећи о позитивним ефектима ЕСАА споразума, Старчевић је нагласио да је то сасвим сигурно, политички значај који ECAA споразум има на приближавање наше земље Европској унији али и привредно - туристички значај као и велики допринос развоју авио- индустрије у Србији.
Међу негативне ефекте ECAA, директор ДЦВ издвојио је законска ограничења, ограничења у билатералним споразумима са земљама које нису потписнице овог Споразума али и губитке које због оштре конкуренције и отвореног тржишта остварује национална авио-компанија Јат Ервејз.
Иако је Србији од потписивања па до примене споразума требало три године, много смо у међувремену урадили у безбедносном, комерцијалном и еколошком погледу, рекао је директор Стачевић и истакао да ECAA споразум формално-правно још увек није ступио на снагу. Неке од земаља ЕУ још увек нису почеле да га примењују, међу њима Немачка и Грчка.
Београдски аеродром "Никола Тесла" је у потпуности технички спреман за успостављање интерконтиненталних летова, изјавио је генерални директор тог предузећа Велимир Радосављевић.
На форуму "Отворено небо над Србијом", он је казао да се у последње време јавила потреба и интересовање за успостављање интерконтиненталних летова и истакао да београдски аеродром бележи све већи број путника. На аеродрому "Никола Тесла" од почетка овог месеца повећан је број путника за 23 одсто у односу на исти период 2009. године, навео је Радосављевић. Он је подсетио да су празнину која је настала претходних година у интерконтиненталним везама региона са северноамеричким континентом прекинуле националне авиокомпаније Румуније, Мађарске и Чешке. Најављујући да се следеће године очекује процват ваздушног саобраћаја на београдском аеродрому, Радосављевић је рекао да је планирано да се у 2011. прошири зграда аеродрома за пријем путника и платформа "Ц" тако што ће бити избетониран простор величине два фудбалска игралишта. Интензивно се, према његовим речима, улаже у набавку опреме за прихват и отпрему авиона, безбедност на аеродрому и опрему за зимски штаб. Радосављевић је нагласио да је београдски аеродром опремљенији од аеродрома на територији бивше Југославије и да је пре неколико дана набављено најмодерније ватрогасно возило. Он је најавио да ће од 1. јануара бити смањене цене за слетање авиона и да ће, како је рекао, бити примереније ценема у окружењу.
Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
Директорат цивилног ваздухопловства и Републички геодетски завод остварили су прве резултате у процесу дигитализације географских зона за летење беспилотних ваздухоплова, након годину дана интензивне сарадње.
Географске зоне за беспилотне ваздухоплове представљају нову структуру ваздушног простора која се утврђује како би се олакшале, ограничиле или забраниле операције беспилотних ваздухоплова и на тај начин умањили ризици који проистичу из тих операција, а који се односе на безбедност, приватност, заштиту података о личности, обезбеђивање или животну средину.
У складу са предстојећим регулаторним оквиром, којим се предвиђа обавеза државе да информације о географским зонама за системе беспилотних ваздухоплова учини јавно доступним у јединственом дигиталном формату, ДЦВ и РГЗ су у мају 2024. закључили споразум о пословно-техничкој сарадњи, у циљу да се преко платформе Националне инфраструктуре геопросторних података (НИГП) омогући централизовано управљање, обрада и дистрибуција података о географским зонама.
Први резултати сарадње огледају се у дигиталном приказу географских зона за беспилотне ваздухоплове са прецизно дефинисаним ограничењима и правилима којих су оператери дужни да се придржавају у околини свих аеродрома и хелидрома у Србији, како би се спречиле потенцијално опасне ситуације и очувала безбедност свих учесника у ваздушном саобраћају.
Дефинисане су и додатне географске зоне ради заштите животне средине, зоне у околини органа државне управе на републичком и покрајинском нивоу, као и зоне око објеката критичне инфраструктуре од посебног значаја за функционисање државе.
Платформа НИГП представља технолошку основу за будућу софтверску апликацију која ће се од следеће године налазити на сајту Директората и која ће омогућити оператерима беспилотних ваздухоплова приступ информацијама о зонама, као и електронско подношење захтева за летење, у циљу унапређења безбедности и ефикасности употребе беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, организовао је 23. и 24. јуна 2025. године националну радионицу трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству, као и командно-симулациону вежбу под називом „TT SAREX 25“.
Првог дана радионице, учесници су се упознали са националним системом трагања и спасавања, законским и подзаконским оквиром, процедурама, расположивим капацитетима и улогама кључних институција у поступању у ванредним ситуацијама. Другог дана реализована је командно-симулациона вежба, са циљем увежбавања сарадње и оперативне координације међу субјектима система.
Присутнима се на почетку догађаја обратила директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, и указала на обавезу и одговорност Директората у организовању и координацији система трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству. Истакла је да се све активности реализују у складу са међународним ваздухопловним прописима и позитивним прописима Републике Србије, као и да је рад Директората оцењен високим степеном усаглашености са стандардима Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO) и Aгенције Европске уније за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA).
У радионици и вежби учествовали су представници следећих институција:
Министарство унутрашњих послова Републике Србије – Хеликоптерска јединица, Командно-оперативни центар, Жандармерија (ронилачка јединица), Управа граничне полиције, Сектор за ванредне ситуације, Полицијска управа за град Београд – УКП;
Министарство одбране Републике Србије – Генералштаб Војске Србије, Команда РВ и ПВО, хеликоптерске снаге за трагање и спасавање;
Министарство финансија – Управа царина;
Министарство спољних послова – одобравање летова;
Контрола летења Србије и Црне Горе – SMATSA д.о.о;
Више јавно тужилаштво у Београду;
Центар за истраживање несрећа у ваздушном саобраћају;
Секретаријат за послове одбране, ванредне ситуације и координацију – Град Београд;
Градски завод за хитну медицинску помоћ;
Црвени крст Србије;
Горска служба спасавања Србије;
Belgrade Airport д.о.о;
Аеродроми Србије д.о.о;
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије.
Целокупан догађај, спроведен у складу са међународним стандардима утврђеним Анексом 12 Чикашке конвенције, који обавезују државе на организовање редовних обука, радионица и вежби у овој области, представља важан корак у правцу даље интеграције и ефикасније сарадње свих учесника у систему трагања и спасавања, као и припрему за предстојеће вежбе пуног капацитета на регионалном нивоу.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, учествовала је на састанку генералних директора држава чланица Међународне организације цивилног ваздухопловства - ICAO EUR/NAT региона, који је одржан 17. јуна 2025. године у Паризу.
Састанак је организован у циљу унапређења сарадње у оквиру региона, а фокус је био на кључним темама као што су безбедност, обезбеђивање и ваздушна пловидба, као и подршка државама у процесу ратификације међународних уговора из области ваздухопловства.
Разматрани су приоритети у области обука и кадровског планирања, кораци ка испуњавању дугорочног глобалног аспиративног циља за цивилно ваздухопловство (LTAG), док је посебна пажња посвећена оснаживању положаја жена у ваздухопловству и јачању одговора на кризне ситуације у оквиру ICAO EUR/NAT региона.
У оквиру посете Паризу, 18. јуна потписан је и Споразум о сарадњи у области цивилног ваздухопловства између Србије и Француске, којим се посебно наглашава сарадња у домену обука, чиме се додатно унапређује институционална сарадња и подстиче размена знања и искустава између две земље у овој важној области.
У периоду од 9. до 13. јуна 2025. године, тим експерата Aгенције Европске уније за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA) спровео је свеобухватну стандардизациону инспекцију у Директорату цивилног ваздухопловства Републике Србије, која је обухватила рад Одељења за ваздухопловно особље и Групе за ваздухопловну медицину.
Током инспекције, констатовано је да се рад Директората у посматраним областима одвија у складу са највишим стандардима, прописима Европске уније и доследном применом европске регулативе у националном ваздухопловном систему. Висок степен усклађености и професионализма препознат је као показатељ квалитета институционалног рада у областима ваздухопловног особља и ваздухопловне медицине.
На завршном састанку, одржаном 13. јуна, директорки Директората, Мирјани Чизмаров, представљен је извештај у ком су представници EASA тима изразили високо задовољство увидом у стање у надлежним областима и нагласили да постигнути резултати представљају велики успех и потврду континуираног унапређења система цивилног ваздухопловства у Републици Србији.
Између Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије и Агенције за цивилно ваздухопловство Грузије, 5. јуна 2025. године у Београду, потписан је Споразум о ваздушном саобраћају између Владе Републике Србије и Владе Грузије, као и пратећи Меморандум о разумевању између надлежних органа за цивилно ваздухопловство две земље.
Споразум и Меморандум су потписали директорка Директората цивилног ваздухопловства Србије Мирјана Чизмаров и директор Агенције за цивилно ваздухопловство Грузије Гиви Давиташвили, у присуству министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије Александре Софронијевић.
Закључењем ових докумената створени су регулаторни и оперативни услови за успостављање директне авио-линије између Београда и Тбилисија, која ће почети да саобраћа од 15. јуна ове године.
Споразум између Влада две земље дефинише правни оквир за обављање редовног међународног ваздушног саобраћаја, док Меморандум о разумевању омогућава непосредну сарадњу ваздухопловних власти две земље у техничким, регулаторним и безбедносним питањима.
Директорат цивилног ваздухопловства Србије овим путем наставља да унапређује међународну сарадњу и доприноси бољој повезаности Републике Србије са светом, уз доследну примену међународних стандарда и прописа у области цивилног ваздухопловства.
https://www.tanjug.rs/video-gallery/ba61d036-9390-467b-8ba9-62fb7f3cf749?video-uid=03dadb9b-3077-4de4-9529-502ce5b0bf6a
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.