Србија је остварила напредак у области ваздушног саобраћаја, показао је Извештај Европске комисије (ЕК) о напретку Србије ка чланству у Европској унији (ЕУ), изјавио је у Београду известилац Европског парламента за Србију Јелко Кацин на форуму ” Отворено небо над Србијом”.
"Ваздушни простор и тржиште су отворени за нове оператере, а донет је Закон о цивилном ваздухопловству којим се примењује прва фаза такозваног споразума о отвореном небу (ECAA)", казао је он.
Кацин је казао да нови Закон о ваздушном саобраћају представља одлучујући корак ка либерализацији те области и другој фази ECAA споразума, али биће потребно, како је додао, као и у другим земљама ЕУ да се тај закон стално додатно допуњава новим одредбама. Зато је нужно, како је додао, "да план стратешког развоја у Авио-саобраћају буде отворен за будуће промене".
Кацин је истакао и да "директних летова за Београд има недовољно, далеко испод потеба главног града Србије" и додао да ће се са напретком европских интеграција јавити потреба и за више директних летова. "Јат Ервејз мора да надје одговарјућег стратешког партнера, због своје
будућности и развоја економије у Србији", казао је он. Заменик шефа Делегације Европске уније у Србији Адриано Мартинс оценио је да је реформа авио-саобраћаја у Србији битан део у процесу интеграције земље у Европску унију. Према његовиј оцени, та реформа побољшава живот људи, који безбедније путују, без кашњења и по повољнијим ценама. Новом Закону о ваздушном саобраћају је замерио што не предвиђа независно тело за испитивање незгода и што одговорност за инспекцијске послове није јасно дефинисана. Споразум о отвореном небу, како је истакао, треба да помогне и доласку страних инвестиција у Србију и најавио даљу подршку ЕУ авио-саобраћају у Србији.
Министар за инфраструктуру у Влади Републике Србије Милутин Мркоњић изјавио је да држава чини све за унапређење ваздушног саобраћаја и његово интегрисање у европске токове и додао да ће Србија имати своју авио компанију. "Ваздухопловна власт у Србији, на челу да Владом Србије, раде да се питање ваздушног саобраћаја реши на најбољи начин. Србија ће имати своју авио компанију примерену условима у којима данас живимо", рекао је он. Мркоњић је истакао и да "Србија неће пропустити прилику да постане интерконтинентална авио дестинација" Говорећи о томе шта је до сада урадјено у области авиосаобраћаја, он је навео да је поред Закона о ваздушном саобраћају, завршен и мастер план укупног саобраћаја у Србији за наредних 15 година. Мркоњић је подсетио да је тим мастер планом предвиђено да Србија има 20 аеродрома, од којих би четири или пет били за слетање и великих авиона, док би остали били мали аеродроми.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је од 2006. године када је Србија потписала ECAA споразум константно радио на испуњавању обавеза, односно на усклађивању наше са европском регулативом, која се веома често косила са одредбама нашег Закона о ваздушном саобраћају, истакао је директор ДЦВ Небојша Старчевић. Међутим, са новим Законом се отвара могућност брже реализације овог Споразум, додао је он. Говорећи о позитивним ефектима ЕСАА споразума, Старчевић је нагласио да је то сасвим сигурно, политички значај који ECAA споразум има на приближавање наше земље Европској унији али и привредно - туристички значај као и велики допринос развоју авио- индустрије у Србији.
Међу негативне ефекте ECAA, директор ДЦВ издвојио је законска ограничења, ограничења у билатералним споразумима са земљама које нису потписнице овог Споразума али и губитке које због оштре конкуренције и отвореног тржишта остварује национална авио-компанија Јат Ервејз.
Иако је Србији од потписивања па до примене споразума требало три године, много смо у међувремену урадили у безбедносном, комерцијалном и еколошком погледу, рекао је директор Стачевић и истакао да ECAA споразум формално-правно још увек није ступио на снагу. Неке од земаља ЕУ још увек нису почеле да га примењују, међу њима Немачка и Грчка.
Београдски аеродром "Никола Тесла" је у потпуности технички спреман за успостављање интерконтиненталних летова, изјавио је генерални директор тог предузећа Велимир Радосављевић.
На форуму "Отворено небо над Србијом", он је казао да се у последње време јавила потреба и интересовање за успостављање интерконтиненталних летова и истакао да београдски аеродром бележи све већи број путника. На аеродрому "Никола Тесла" од почетка овог месеца повећан је број путника за 23 одсто у односу на исти период 2009. године, навео је Радосављевић. Он је подсетио да су празнину која је настала претходних година у интерконтиненталним везама региона са северноамеричким континентом прекинуле националне авиокомпаније Румуније, Мађарске и Чешке. Најављујући да се следеће године очекује процват ваздушног саобраћаја на београдском аеродрому, Радосављевић је рекао да је планирано да се у 2011. прошири зграда аеродрома за пријем путника и платформа "Ц" тако што ће бити избетониран простор величине два фудбалска игралишта. Интензивно се, према његовим речима, улаже у набавку опреме за прихват и отпрему авиона, безбедност на аеродрому и опрему за зимски штаб. Радосављевић је нагласио да је београдски аеродром опремљенији од аеродрома на територији бивше Југославије и да је пре неколико дана набављено најмодерније ватрогасно возило. Он је најавио да ће од 1. јануара бити смањене цене за слетање авиона и да ће, како је рекао, бити примереније ценема у окружењу.

Назад на остале вести