Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, водећи рачуна о безбедности летачких активности, даје препоруке корисницима ваздушног простора наше земље о безбедном летењу током високих температура.
Директорат подсећа, да током обављања летачких активности током летњег периода, а нарочито у условима високе спољашње температуре, треба обратити пажњу на следеће:
•Висока температура ваздуха и велика надморска висина аеродрома, утичу на перформансе ваздухопловних мотора;
•Висока температура ваздуха има велики утицај и на самог пилота;
•Ваздухопловни мотори, који се користе на ваздухопловима су температурно лимитирани, те током дана, када су високе температуре ваздуха, не могу да остваре максималну снагу;
•Сила узгона се смањује током врелих дана;
•Максимална дозвољена тежина на полетању, у односу на дан са нижом температуром, може бити смањена;
•IAS/TAS однос проузрокује већу путну брзину у свим фазама лета;
•Услед умањене максималне снаге мотора, силе узгона и веће путне брзине у односу на IAS, дужина полетања ће се повећати;
•Вертикална брзина пењања се смањује;
•Радијус заокрета се повећава;
•Перформансе пењања током неуспелог прилаза се смањују;
•Дужина, потребна за заустављање ваздухоплова, повећава се након слетања.
Како би се умањио ризик у данима са високом температуром, Директорат цивилног ваздухопловства РС саветује да се:
•Летење планира у хладнијим деловима дана, када температура ваздуха није већа од оперативног ограничења мотора;
•Води рачуна и о свом психо-физичком стању и користи довољно воде;
•Не користи максимална тежина ваздухоплова на полетању;
•Избегава полетање и слетање у условима леђног ветра;
•Прати температуру мотора;
•Уради прорачун потребне дужине полетања и слетања користећи податке из АФМ-а, који одговара ваздухоплову који се користи;
•Увек користи максимална расположива дужина писте за полетање;
•Не слеће на сам почетак писте - слетање на растојању од 150 метара од прага писте, осигураће безбедно слетање без опасности од удара у препреке;
•Води рачуна о перформансама током полетања и слетања, будући да високе температуре, велика надморска висина писте, мокра/клизава/травната писта, умањују перформансе ваздухоплова;
•Не лети у периоду дана када ваздухоплов пење мање од 500 ft (једномоторни) и 150 ft (двомоторни);
У складу са Правилником о измена и допунама правилника о условима и начину вођења рачуна за уплату јавних прихода и распоред средстава тих рачуна, почев од 01.07.2025. године, измењен је позив на број за уплату Републичких административних такси.
У складу са чланом 28. став 5. Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештава се јавност, да је изборни поступак за избор директора Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије спроведен и да је оснивачу поднет предлог најбоље рангираног кандидата који је у изборном поступку постигао најбољи резултат према просечној оцени са Записницима о спроведеном поступку, и то:
Кандидат са шифром пријаве „DCVRS-JK-001“, чија је просечна оцена 3.
У складу са чланом 28. став 5. Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештавамо да ће се изборни поступак за попуњавање радног места директор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, спровести за пријаве којима су додељење следеће шифре:
• DCVRS-JK-001
• DCVRS-JK-002
У складу са чланом 34а тачка 1. Закона о јавни агенцијама ( „Сл.гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештавамо да је изборни поступак за радна места којима су додељене следеће шифре пријава спроведен и да су у изборном поступку кандидати постигли следећи резултат према просечној збирној оцени:
Радно место - саветник за управљање ваздушним саобраћајем
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-ATM-002 “ са просечном оценом 3,0
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-ATM-003 “ са просечном оценом 3,0
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0003/2024-0022 од 20.08.2024.године
Радно место- инспектор за пловидбеност
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-AIR-001 “ са просечном оценом 2,67
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-AIR-002 “ са просечном оценом 2,11
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0007/2024-0018 од 21.08.2024.године
Радно место- инспектор за саобраћајну делатност-саобраћајни пилот/инструктор
Кандидат под шифром пријаве „ JK-OPS-003 “ са просечном оценом 2,67
Кандидат под шифром пријаве „ JK-OPS-002 “ са просечном оценом 2,33
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0002/2024-0024 од 21.08.2024.године
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.