Od 01.08.2024. godine Republička administrativna taksa iznosi 1090,00 dinara  Od 03. jula 2024. godine zahteve za letove bespilotnih vazduhoplova podnositi na uas@cad.gov.rs  Podnošenje reklamacija putnika preko veb forme na sajtu Direktorata, više o tome na linku  Zahtev za odobravanje letenja bespilotnog vazduhoplova u svojstvu stranke u upravnom postupku podnose vlasnik/korisnik ili operater besilotnog vazduhoplovnog neposredno ili preko ovlašćenog punomoćnika  Nova izdanja obrazaca Odelјenja plovidbenosti možete preuzeti na sledećem linku 
Radi stvaranja bezbednog vazduhoplovnog okruženja, u skladu s međunarodnim standardima i preporučenom praksom, preuzetim međunarodnim obavezama, odgovorni i stručni timovi inspektora Direktorata konstantno vrše nadzor nad pružaocem usluga u vazdušnoj plovidbi, avio-prevoziocima, vlasnicima ili korisnicima vazduhoplova, operaterima aerodroma, letilištima ili terenima, investitorima aerodroma, vazduhoplovno-tehničkim organizacijama, vazduhoplovnim osobljem, centrima za obuku vazduhoplovnog osoblja  kao i nad drugim privrednim društvima, drugim pravnim licima, preduzetnicima i fizičkim licima koja obavljaju delatnosti, poslove ili pružaju usluge u vazduhoplovstvu.
 
Nadzor stranih avio-prevozilaca Direktorat obavlja na osnovu obaveza predviđenih Čikaškom konvencijom, Zakona o vazdušnom saobraćaju i odgovarajućeg podzakonskog akta, kojim je preuzeta  Evropska Uredba o bezbednosnom pregledu stranih vazduhoplova na platformi aerodroma. U skladu sa Radnim aranžmanima između Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije i EASA, Direktorat vrši SAFA inspekciju i obavlja transfer SAFA podataka (Safety Assesment of Foreign Aircraft) o SAFA inspekcijama izvršenim u Republici Srbiji u centralnu bazu EASA.
 
Strani vazduhoplov tokom boravka na aerodromu u Republici Srbiji može biti podvrgnut unutrašnjem i spoljašnjem pregledu na platformi od  strane ovlašćenog lica Direktorata, radi provere isprava i knjiga koje se nalaze u vazduhoplovu, isprava koje poseduje posada vazduhoplova i radi provere stanja vazduhoplova, njegove opreme i odeljaka namenjenih za prevoz putnika, prtljaga, pošte i robe.
 
Pregled stranog vazduhoplova odvija se prema procedurama i standardima koje je odredio nadležni organ Evropske unije. 
 
Ako postoji opravdana sumnja da isprave i knjige koje se nalaze u vazduhoplovu ili isprave koje poseduje posada vazduhoplova, kao i da  vazduhoplov, oprema ili odeljak namenjen za prevoz putnika, prtljaga, pošte i robe nisu u skladu sa odgovarajućim međunarodnim standardima bezbednosti, ovlašćeno lice Direktorata preduzima mere koje je propisao nadležni organ Evropske unije.