Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Учешће Републике Србије у међународној вежби NUCLERAR 14

Учешће Републике Србије у међународној вежби NUCLERAR 14

Последњих година је постала уобичајена пракса Eurocontrol да обавља вежбе симулације опасних појава у ваздухопловству. Тим поводом, први пут одржана је вежба која је симулирала нуклеарну катастрофу у Европи и њен утицај на ваздухопловство NUCLERAR 14.

Припрема свих учесника трајала је скоро шест месеци. Најпре је одржан  једнодневни припремни састанак у септембру  а потом и вежба 19. и 20. новембра  2014. године у просторијама Eurocontrol, у Бриселу.

 

Државе које су по сценарију вежбе биле под дејством симулиране нуклеарна катастрофе  учествовале су у вежби искључиво на позив. Представник ДЦВ, и уједно представник Републике Србије, учествовао је у вежби јер је наша земља била једна од земаља која је по позиву учествовала у вежби.

 

Учешће у вежби је подразумевало опсежну припрему на националном нивоу. Припрему је водио и координирао представник ДЦВ што је спроведено кроз многобројне консултације и шест састанака са представницима SMATSA Д.О.О., Air Serbia, РХМЗ, аеродрома „Никола Тесла“ и „Константин Велики“, Института „Винча“и Агенције за заштиту од јонизујућих зрачења и нуклеарну сигурност Србије. Сарадња са већином организација је била  веома добра и извршене су све потребне припреме према Директиви и сценарију вежбе. На основу њих су симулиране акције Републике Србије током вежбе.  

Циљеви вежбе били су:

  • провера начина одговора и доношења одлука ваздухопловства на потенцијалне нуклеарне катастрофе,
  • провера координације између Eurocontrol, националних контакт особа за опасне ситуације и експертских организација,
  • успостављање могућности да државе учеснице вежбе провере постојеће националне процесе за управљање кризним ситуацијама у ваздухопловству и њихову везу са националним процесом за управљање кризним ситуацијама уопште,
  • утврде постојање и адекватност расположивих продуката у вези са нукклеарним катастрофама као што су: поруке, мапе дисперзије контаминације итд,
  • провера подршке Eurocontrol у комуникацији учесника током нуклеарне опасности,
  • провера софтвера Narrator за симилацију вежбе.

Вежба је испунила постављене циљеве. Учешће у вежби NUCLEAR 14 било је од изузетне користи за сагледавање тренутне ситуације у овој области у Европи. Такође, припремни састанци и консултације у нашој земљи омогућили су сагледавање актуелне ситуације у овој области код нас.

 

Показало се да у тренутној ситуацији нема јасних процедура и упутстава за ваздухопловство на националном нивоу скоро ни у једној земљи учесници вежбе. Слична ситуација је и на европском нивоу,  констатован је недостатак упутстава и стандардизованог материјала за подршку адекватних оперативних одлука у ваздухопловству. С тога је утврђено да је у наредном периоду неопходно предузети мноштво корака од стране разних европских организација како би се евидентирани недостаци што боље превазишли. Сумирани резултати вежбе биће познати крајем јануара 205. године  у прелиминарном извешају. После дебрифинга вежбе који ће се одржати у фебруару идуће године, коначни извештај вежбе  биће објављен у марту 2015. године. 

Последњих година је постала уобичајена пракса Eurocontrol да обавља вежбе симулације опасних појава у ваздухопловству. Тим поводом, први пут одржана је вежба која је симулирала нуклеарну катастрофу у Европи и њен утицај на ваздухопловство NUCLERAR 14.