Редован термин тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому почиње од 15. јула 2019. године. Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтеве Директорату најкасније до 08. јула 2019. године. Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви /Обавештење о редовном термину тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому - јул 2019.Обавештење у вези са обављањем безбедносне провере је постављено у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтевиУсвојене измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, више о томе можете видети на http://cad.gov.rs/strana/16551Скраћен поступак прибављања сагласности за упис ваздухоплова чији је власник или корисник страно физичко или правно лице. Детаљно о томе на www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  Објављено Упутсво за имплементацију Уребе(ЕУ) 2016/539 (PBN). Више о томе на www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Од 01. jula 2018. године Републичка административна такса износи 840,00 РСД   
Вести са сајта

Запажена улога српског ДЦВ-а на годишњој конференцији ЕASA

Уторак, 20.10.2015.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије учествовао је на редовној годишњој конференцији Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја (ЕАSА) која је одржана у Луксембургу, од 14. до 15. октобра 2015.године. Тема конференције била је обука у ваздухопловству, а на конференцији су учествовали представници EASA, ICAO, FAA, CAA UK , Airbus, Boeing, CAE, IFATCA , ENAC, DGAC, Lufthansa i Air France.
 
Директорат цивилног ваздухопловства представљали су помоћник директора Александар Годић и национални координатор за безбедност и надзор Марина Милинковић–Медић. Управо је Марина Милинковић-Медић другог дана Конференције учествовала на панел дискусији на тему „Заједнички тренинг за заједнички надзор“, представљајући том приликом активности Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, обуку инспектора, сарадњу коју смо  до сада остварили са суседним земљама, нашу потребу за заједничким надзором, наше резултате који нас квалификују за сарадњу са земљама Европске уније,  као и препреке у евентуалној релизицију ових активности са земљама ЕУ.
 
Конференција је организована кроз панел дискусије где је дошло до размене мишљења у односу на следеће теме: Обука пилота наспрам индустријског пораста, обука за неочекивано, највећи ризик – губитак контроле у току лета, нове методе обуке, обука контролора летења, обука за одржавање ваздухоплова И регулатори у партнерству са индустријом.
 

Извршни директор Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја Патрик Ки у завршном обраћању изнео је да је неопходно прилагодити обуку ваздухопловног особља условима повећаног развоја ваздушног саобраћаја, као и да се у обуку пилота укључи обука за неочекивано и исправно доношење одлука у условима повећаног стреса, да обука мора да обухвати и обуку за превенцију губитка контроле у лету. Господин Ки је исто тако нагласио да ће убудуће у заједнички надзор бити укључене и не-ЕУ земље попут Србије, са којом ЕАSА има одличну сарадњу. 


Назад на остале вести