Влада Републике Србије 08.05.2020. године донела је Закључак којим препоручује авио-превозиоцима да због отказаних летова услед ванредних околности путницима издају ваучер на основу кога ће моћи да остваре своја права. Више информација у делу ОбавештењаСмернице о очувању менталног здравља ваздухопловног особља које је донео Директорат цивилног ваздухопловства РС, можете прочитати у делу Обавештења  Поводом сутуације проузроковане пандемијом вируса COVID-19 Европска комисија објавила је документ где се наводи да ће одштетни захтеви путника бити третирани у складу са ванредном ситуацијом, која ослобађа превозиоца обавезе исплате штете путницима. Више информација у делу Обавештења Директорат је објавио редовне термине сертификације за особље прегледа обезбеђивања, руководиоце за обезбеђивање у ваздухопловству и инструкторе у области обезбеђивања у ваздухопловству, детаљније у делу Обезбеђивање/Сертификација   
Вести са сајта

Саопштење Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије

Среда, 30.12.2009.
У понедељак, 28.12.2009. године, нешто после 12ч, у ваздушном простору Републике Србије, дошло је до нарушавања норми за раздвајање између француског ваздухоплова A318 AFR286J, на линији Париз-Софија, и израелског авиона Боинг 777, ELY007, на линији Тел Авив-Њујорк.
 
Контрола летења је о догађају обавестила српске ваздухопловне власти, које су одмах реаговале и обавиле инспекцијску контролу. Ваздухопловни инспектор Директората Цивилног ваздухопловства Републике Србије је увидом у аудио и видео снимак поменутог догађаја, недвосмислено утврдио да је искључиви узрок нарушавања норми раздвајања ваздухоплова, непридржавање инструкција контроле летења од стране посаде француског авиона.
 
Инструкције које су издате од стране радарског контролора летења Центра обласне контроле летења Београд, биле су исправне и потпуно у складу са правилима раздвајања ваздухоплова. Посада француског авиона је чак исправно поновила задату инструкцију за снижавање до висине од 35000 стопа (10.650 метара), али је из непознатих разлога наставила снижавање и испод задате и одобрене висине. Тек након правовремене интервенције радарског контролора летења, посада француског авиона је зауставила снижавање на 34700 стопа (10.559 метара) односно 300 стопа ниже од дозвољеног нивоа, у тренутку када је израелски Боинг био удаљен 3,5 наутичких миља, а на висини од 34000 стопа (10.346 метара).
 

О поменутом догађају, и резултатима анализе, Директорат Цивилног Ваздухопловства је промптно информисао и ваздухопловне власти Израела и Француске, чији су ваздухоплови били учесници. 


Назад на остале вести