Редован термин тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому почиње од 15. јула 2019. године. Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтеве Директорату најкасније до 08. јула 2019. године. Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви /Обавештење о редовном термину тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому - јул 2019.Обавештење у вези са обављањем безбедносне провере је постављено у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтевиУсвојене измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, више о томе можете видети на http://cad.gov.rs/strana/16551Скраћен поступак прибављања сагласности за упис ваздухоплова чији је власник или корисник страно физичко или правно лице. Детаљно о томе на www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  Објављено Упутсво за имплементацију Уребе(ЕУ) 2016/539 (PBN). Више о томе на www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Од 01. jula 2018. године Републичка административна такса износи 840,00 РСД   
Вести са сајта

Саопштење Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије

Среда, 30.12.2009.
У понедељак, 28.12.2009. године, нешто после 12ч, у ваздушном простору Републике Србије, дошло је до нарушавања норми за раздвајање између француског ваздухоплова A318 AFR286J, на линији Париз-Софија, и израелског авиона Боинг 777, ELY007, на линији Тел Авив-Њујорк.
 
Контрола летења је о догађају обавестила српске ваздухопловне власти, које су одмах реаговале и обавиле инспекцијску контролу. Ваздухопловни инспектор Директората Цивилног ваздухопловства Републике Србије је увидом у аудио и видео снимак поменутог догађаја, недвосмислено утврдио да је искључиви узрок нарушавања норми раздвајања ваздухоплова, непридржавање инструкција контроле летења од стране посаде француског авиона.
 
Инструкције које су издате од стране радарског контролора летења Центра обласне контроле летења Београд, биле су исправне и потпуно у складу са правилима раздвајања ваздухоплова. Посада француског авиона је чак исправно поновила задату инструкцију за снижавање до висине од 35000 стопа (10.650 метара), али је из непознатих разлога наставила снижавање и испод задате и одобрене висине. Тек након правовремене интервенције радарског контролора летења, посада француског авиона је зауставила снижавање на 34700 стопа (10.559 метара) односно 300 стопа ниже од дозвољеног нивоа, у тренутку када је израелски Боинг био удаљен 3,5 наутичких миља, а на висини од 34000 стопа (10.346 метара).
 

О поменутом догађају, и резултатима анализе, Директорат Цивилног Ваздухопловства је промптно информисао и ваздухопловне власти Израела и Француске, чији су ваздухоплови били учесници. 


Назад на остале вести