Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Министарсво за инфраструктуру и Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, били су домаћини 5. Конференције заједничког комитета EСAA - Мултилатералног споразума о заједничком ваздухопловном подручју Европе (ЕCАА - European Common Aviation Arеa) који чини 36 земаља потписница овог споразума.
На скупу, први пут организованом у Србији, било је присутно више од четрдесет делегата изЕвропе, односно представника ваздухопловних власти из двадесет земаља потписница EСAA споразума.
Конференцију је отворио државни секретар за ваздушни саобраћај у Министарству за инфраструктуру Миодраг Миљковић.
Србија је напредовала у примени ЕСАА споразума односно у либерализацији авиосаобраћаја, што је један од услова за улазак земље у Европску унију, изјавио је државни секретар за ваздушни саобраћај Миодраг Миљковић, на отварању скупа.
Миљковић је рекао да је Србија у септембру имала контролу експерата Европске комисије, која се односила на примену ЕСАА и да још није стигао извештај који ће показати да је Србија испунила све обавезе из прве фазе тог споразума, као и да смо већ испунили већину захтева из друге фазе.
"Разлика између прве и друге фазе је у слободама које се добијају - у првој фази се доказује да имамо регулативу у вези са споразумом, а када испунимо другу фазу то значи да смо све те прописе и применили у области безбедности, контоле летења, аеродрома и другог", објаснио је он.
Миљковић је казао да су због примене тог споразума у Србију дошле нискотарифне авиокомпаније, које су повећале број летова и снизиле цене карата.
Он је објаснио да Споразум о отвореном небу до сада још није ратификовало неколико земаља чланице ЕУ, међу којима су на пример Грчка и Немачка, што је услов за почетак формалне примене тог споразума, који административно већ примењују све потписнице.
"Главна ствар за Србију ће бити како су у септембру оценили усаглашеност нашег новог Закона о ваздушном саобраћају са споразумом и колико ће на њихову коначну одлуку утицати неколико ствари које Србија у овом тренутку није могла да усагласи", додао је Миљковић.
Шеф Сектора за међународне односе у Европској комисији за транспорт и тржиште Филип Бургел Верне истакао је да ЕСАА представља кључни елемент европске политике Уније према земљама југоисточне Европе, у циљу повећања тржишта.
Он је казао да је у земљама тог региона у последњих пет година повећан авиосаобраћај за 12 одсто, као и да је само у Београду присутно више од 30 авиопревозника.
Директор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије Небојша Старчевић истакао је да је наша земља остварила позитивне резултате у примени споразума, а нарочито ступањем на снагу новог Закона о ваздушном саобраћају 20. октобра ове године.
На годишњем скупу Заједничког комитета ЕСАА, чула су се запажања и очекивања представника ваздухопловних власти из многих еврпских земаља о начину и динамици спровођења овог споразума . Представници Европске комисије представили су укупне резултате до којих су дошли после провера у свих 36 земаља потписница Мултилатералног споразума. Према њиховом мишљењу, спровођење споразума одвија се по плану и по предвиђеним фазама.
На крају састанка, договорено је да се следеће године у Будимпешти одржи 6. Конференција заједничког комитета ЕСАА.
Подсетимо, Европска унија је пројекат о заједничком ваздухопловном подручју Европе почела 2004.године. Његова суштина је да европски ваздушни простор брише националне границе, јер је пре тога, издељеност ваздушног простора имала негативан утицај на ефикасност авиосаобраћаја - авиокомпаније троше више горива, али и време, пошто морају да прођу низ контрола да би стигле то жељене дестинација. ЕСАА споразум, постепено у већини земаља потписница, омогућава слободан приступ ваздухопловном тржишту , а либерализација тржишта, као резултат споразума, омогућава ниже цене карата и већи избор авиопревозника.
Србија је Мултилатерални споразум о заједничком ваздухопловном подручју Европе потписала 2006. године са ЕУ, земљама западног Балкана, Исландом и Норвешком, а српски парламент га је ратификовао 13. маја 2009.године.
Министарсво за инфраструктуру и Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, били су домаћини 5. Конференције заједничког комитета EСAA - Мултилатералног споразума о заједничком ваздухопловном подручју Европе (ЕCАА - European Common Aviation Arеa) који чини 36 земаља потписница овог споразума.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, донирао је 10. јула 2025. године, 11 милиона динара ПД „Аеродроми Србије“ – Ниш, у циљу унапређења безбедносне инфраструктуре и оперативних капацитета нишког аеродрома.
Донирана средства биће употребљена за набавку мобилног рендгенског уређаја високе резолуције, намењеног прегледу пртљага остављеног без надзора, као и за набавку симулатора за обуку оператера безбедносне контроле.
Уговор су потписали директорка Директората цивилног ваздухопловства, Мирјана Чизмаров, и директор Аеродрома Србије, Михајло Здравковић.
Донација је одобрена на основу молбе АД „Аеродроми Србије“, а средства су планирана Финансијским планом Директората за 2025. годину, на који је претходно сагласност дала Влада Републике Србије.
Ова подршка део је континуираних активности Директората усмерених ка јачању безбедносног система цивилног ваздухопловства у Републици Србији, кроз улагања у техничке капацитете и оспособљавање кадрова.
На аеродрому Ваљево (LYVA), 5. јула 2025. године, у организацији Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, одржана је практична стандардизација инструктора једриличарства – FI(S).
Стандардизација је спроведена у складу са регулаторним захтевима Правилника о изменама и допунама Правилника о обављању ваздушног саобраћаја једрилицама, а надзор су обавили овлашћени испитивачи и инспектори Директората.
Циљ овог процеса је очување и унапређење безбедности летења кроз усаглашавање приступа у обуци пилота једрилица и примени прописа. Осим провере практичних вештина, акценат је био и на размени искустава, тумачењу нових регулаторних решења и стандардима у области једриличарства.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, присуствовала је 4. јула 2025. године потписивању Споразума о ваздушном саобраћају између Републике Србије и Краљевине Саудијске Арабије, који су у Београду потписали министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије, Александра Софронијевић, и извршни потпредседник за економску политику и међународну сарадњу Генералне цивилне ваздухопловне власти Краљевине Саудијске Арабије, Ал бин Мохамед Рајаб.
Потписивањем овог споразума створени су услови за успостављање директне авио-повезаности између Београда и Ријада, и међународне интеграције Републике Србије у области цивилног ваздухопловства, што доприноси даљем јачању позиције Београда као регионалног саобраћајног чворишта.
Директорат цивилног ваздухопловства и Републички геодетски завод остварили су прве резултате у процесу дигитализације географских зона за летење беспилотних ваздухоплова, након годину дана интензивне сарадње.
Географске зоне за беспилотне ваздухоплове представљају нову структуру ваздушног простора која се утврђује како би се олакшале, ограничиле или забраниле операције беспилотних ваздухоплова и на тај начин умањили ризици који проистичу из тих операција, а који се односе на безбедност, приватност, заштиту података о личности, обезбеђивање или животну средину.
У складу са предстојећим регулаторним оквиром, којим се предвиђа обавеза државе да информације о географским зонама за системе беспилотних ваздухоплова учини јавно доступним у јединственом дигиталном формату, ДЦВ и РГЗ су у мају 2024. закључили споразум о пословно-техничкој сарадњи, у циљу да се преко платформе Националне инфраструктуре геопросторних података (НИГП) омогући централизовано управљање, обрада и дистрибуција података о географским зонама.
Први резултати сарадње огледају се у дигиталном приказу географских зона за беспилотне ваздухоплове са прецизно дефинисаним ограничењима и правилима којих су оператери дужни да се придржавају у околини свих аеродрома и хелидрома у Србији, како би се спречиле потенцијално опасне ситуације и очувала безбедност свих учесника у ваздушном саобраћају.
Дефинисане су и додатне географске зоне ради заштите животне средине, зоне у околини органа државне управе на републичком и покрајинском нивоу, као и зоне око објеката критичне инфраструктуре од посебног значаја за функционисање државе.
Платформа НИГП представља технолошку основу за будућу софтверску апликацију која ће се од следеће године налазити на сајту Директората и која ће омогућити оператерима беспилотних ваздухоплова приступ информацијама о зонама, као и електронско подношење захтева за летење, у циљу унапређења безбедности и ефикасности употребе беспилотних ваздухоплова у ваздушном простору Републике Србије.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, организовао је 23. и 24. јуна 2025. године националну радионицу трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству, као и командно-симулациону вежбу под називом „TT SAREX 25“.
Првог дана радионице, учесници су се упознали са националним системом трагања и спасавања, законским и подзаконским оквиром, процедурама, расположивим капацитетима и улогама кључних институција у поступању у ванредним ситуацијама. Другог дана реализована је командно-симулациона вежба, са циљем увежбавања сарадње и оперативне координације међу субјектима система.
Присутнима се на почетку догађаја обратила директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, и указала на обавезу и одговорност Директората у организовању и координацији система трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству. Истакла је да се све активности реализују у складу са међународним ваздухопловним прописима и позитивним прописима Републике Србије, као и да је рад Директората оцењен високим степеном усаглашености са стандардима Међународне организације цивилног ваздухопловства (ICAO) и Aгенције Европске уније за безбедност ваздушног саобраћаја (EASA).
У радионици и вежби учествовали су представници следећих институција:
Министарство унутрашњих послова Републике Србије – Хеликоптерска јединица, Командно-оперативни центар, Жандармерија (ронилачка јединица), Управа граничне полиције, Сектор за ванредне ситуације, Полицијска управа за град Београд – УКП;
Министарство одбране Републике Србије – Генералштаб Војске Србије, Команда РВ и ПВО, хеликоптерске снаге за трагање и спасавање;
Министарство финансија – Управа царина;
Министарство спољних послова – одобравање летова;
Контрола летења Србије и Црне Горе – SMATSA д.о.о;
Више јавно тужилаштво у Београду;
Центар за истраживање несрећа у ваздушном саобраћају;
Секретаријат за послове одбране, ванредне ситуације и координацију – Град Београд;
Градски завод за хитну медицинску помоћ;
Црвени крст Србије;
Горска служба спасавања Србије;
Belgrade Airport д.о.о;
Аеродроми Србије д.о.о;
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије.
Целокупан догађај, спроведен у складу са међународним стандардима утврђеним Анексом 12 Чикашке конвенције, који обавезују државе на организовање редовних обука, радионица и вежби у овој области, представља важан корак у правцу даље интеграције и ефикасније сарадње свих учесника у систему трагања и спасавања, као и припрему за предстојеће вежбе пуног капацитета на регионалном нивоу.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.