Законом о изменама и допунама Закона о републичким административним таксама, ("Службени гласник Републике Србије" бр. 86/19), који ступа на снагу 14. децембра, предвиђена је нова Републичка административна такса за Решења којим се одобрава транспорт или транзит наоружања и војне опреме. Износ таксе је 5590 динара.  Уредба о привремено резервисаним и привремено издвојеним деловима ваздушног простора ("Службени гласник РС", број 62/19) ступа на снагу 05.12.2019.  До 18. децембра 2019. године можете послати ваше примедбе, предлоге и сугестије на текст Предлог правилника о изменама и допуни Правилника о потврдама о обучености и сертификатима особља које обавља преглед обезбеђивања и центрима за обуку ваздухопловног особља у области обезбеђивања у ваздухопловству. 
Вести са сајта

Нова стратегија ваздушног саобраћаја до 2020. године

Уторак, 19.02.2013.
Министарство саобраћаја Републике Србије најавило је израду нове стратегије ваздушног саобраћаја Србије до 2020. године, јер се до тада очекује експанзија српског авиотржишта, речено је данас на панелу у организацији тог министарства одржаном у Контроли летења Србије и Црне Горе.
 
Министар саобраћаја, Милутин Мркоњић, представници ваздухопловних власти и предузећа у том сектору истакли су да авиосаобраћај има велику перспективу. О томе говоре и резултати који су изнети на скупу.
 
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је усвајањем нових, модернијих ваздухопловних стандарда који се примењују у Европи и у свету, унапредио наш ваздухопловни систем, учинио га безбедним, сигурнијим   и квалитетнијим. То нису само наше оцене већ и оцене страних ваздухопловних експерата који надгледају развој цивилног ваздухопловства у Србији.
 
Контрола летења Србије и Црне Горе је друга по питању безбедности већ три године узастопно међу 54 земље које процењује „Евроконтрол“ – Европска организација за безбедност ваздушне пловидбе, а Аеродром” Никола Тесла”, по броју путника, лидер у региону.
 
Влада Републике Србије одлучна је да сачува националну авио-компанију Јат ервејз и да у наредних месец дана обави реконструктуирање, тако што ће између осталог, на лизинг набавити шест авиона новије генерације, направити социјални програм за вишак запослених а старе дугове Јат ервејза преузети на себе, изјавио је министар саобраћаја Милутин Мркоњић.
 
Са оваквим планом и са стручним менаџментом, Јат ервејз би требало да ову годину заврши  са позитивном нулом, уверен је министар Мркоњић. Министар је истакао да су потенцијални стратешки партнери добродошли у ЈАТ ервејз.
 
Влада Србије разматра идеју да са старим ЈАТ-овим авионима и такође државним авио- превозником Авиогенексом, буде формирана нова авиокомпанија, која би била нискотарифни авиопревозник, која би летела са аеродрома “Батајница”.
 
Помоћник министра за ваздушни саобраћај, Милутин Поповић, казао је да ће до 2020. бити дуплиран број авиона над Србијом и да је потребно израдити нову стратегију.
 
Поповић је навео да је Србија већ спремна за добијање категорије „1″ Америчке федералне ваздухопловне администрације (ФАА), чија је делегација прошле седмице боравила у нашој земљи.
 
Република Србија, а самим тим и Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, има:
 
усаглашену стратегију и капацитет неопходан за потпуну интеграцију Србије у ЕУ у области ваздухопловства  и
већ признате резултате у примени европских и светских регулаторних стандарда, истакао је в.д. директор Директората цивилног ваздухопловства Милан Живановић.
После инкорпорирања европских прописа у национално законодавство, пред нама је унапређење примене, које ће и даље пратити и процењивати европске институције. 
Живановић је рекао да је процес интеграција је у току и додао да ДЦВ ради на његовом интензивирању, у сарадњи са другим државним структурама и ваздухопловном индустријом  али и уз велику помоћ  европских партнера.
 
Да је добар напредак забележен у области ваздушног саобраћаја, константовала је  Европске комисије у свом Извештају за 2012. годину. За нас је то путоказ који води ка потпуној интеграцији Републике Србије у европску ваздухопловну породицу, истакао је Милан Живановић.
 
Директор ЈАТ ервејза Владимир Огњеновић је рекао да су тренутни дугови ЈАТ-а 170 милиона евра и истакао да држава не дотира ЈАТ. Према његовим речима, ЈАТ ервејз планира да ове године лети на 33 дестинације и оствари 245 летова, у оквиру чега је предвиђено повећање броја летова ка Хрватској (Дубровник, Сплит, Пула). Јат планира да у овој години повећа број  корисника услуга за 11 одсто, односно да превезе 1,5 милиона путника.
 
Директор Контроле летења Србије и Црне Горе, Никола Станков, истакао је да та кућа има најсавременију опрему, која ће постати стандард тек током 2014. године. Контрола летења покрива готово 150.000 километара квадратних ваздушног простора Србије, Црне Горе, дела Босне и Херцеговине и дела Хрватске. Котролишемо више од 550.000 прелета годишње, казао је Станков и додао да у шпицу летње сезоне прелети више од 2.500 авиона дневно, односно 176 летилица на сат.
 
Генерални директор аеродрома „Никола Тесла“, Велимир Радосављевић, истакао је да је годишњи капацитет аеродрома 5,5 милиона путника и да је пројекција да ће крајем 2015. капацитет бити 7,5 милиона путника. Бегорадски аеродром опслужује 35 авио-компанија, летове на 72 дестинације у редовном, чартер и робном авио-саобраћају. Укупна инфраструктурна улагања аеродрома „Никола Тесла“ у наредне три године износиће око 40 милиона евра.
 
На овом аеродрому послује и “ Јат техника” која је од осамостаљивања од Јат ервејза до данас константно радила на овладавању  сервисирања разноврсних типова ваздухоплова, истакао је директор предузећа Срђан Мишковић. Добијена  је  лиценца за сервисирање  ербасовог авиона  А -320 а недавно је потписан и уговор са Катар ервејзом, нагласио је Мишковић.
 

На крају скупа,  организатори  панела истакли су да је ово само један  од панела који ће се у наредном периоду организовати, како би се чуле нове идеје и разменила  мишљења. 


Назад на остале вести