Редован термин тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому почиње од 15. јула 2019. године. Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтеве Директорату најкасније до 08. јула 2019. године. Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви /Обавештење о редовном термину тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому - јул 2019.Обавештење у вези са обављањем безбедносне провере је постављено у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтевиУсвојене измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, више о томе можете видети на http://cad.gov.rs/strana/16551Скраћен поступак прибављања сагласности за упис ваздухоплова чији је власник или корисник страно физичко или правно лице. Детаљно о томе на www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  Објављено Упутсво за имплементацију Уребе(ЕУ) 2016/539 (PBN). Више о томе на www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Од 01. jula 2018. године Републичка административна такса износи 840,00 РСД   
Вести са сајта

"Ер Србија" нови национални авиопревозник

Четвртак, 01.08.2013.

Први потпредседник Владе Републике Србије Александар Вучић и директор авио-компаније "Етихад ервејз" Џејмс Хоган потписали су данас Споразум о стратешком партнерству "Јат ервејза" и "Етихад ервејза" из Уједињених Арапских Емирата, којим је наша земља добила нову авио-компанију "Ер Србија".

 

Вучић је у обраћању, које је претходило потписивању тог документа у хотелу "Хајат, поручио да је ово важан дан за Србију због тога што ће српски авион бити постављен на писту за узлетање, док ће нам уговор са Етихадом омогућити технолошко и пословно окружење у којем ће 30 милиона путника добити поузданог превозника до значајних европских и светских дестинација.

Први потпредседник Владе је нагласио да Србија мора да оправда поверење које јој је указано с обзиром на то да ће се рад од данас мерити по критеријумима најразвијенијег дела света.

Он је изразио захвалност страним партнерима на томе што верују у способност нашег летачког особља, авио-механичара и свих осталих који раде у ЈАТ-у, и поновио да је на нама да то и оправдамо.

С друге стране, како је додао, захвалност заслужује и ЈАТ, који је имао мудрости и зрелости да препозна нову визију компаније и наше земље.

Вучић је пренео захвалност и сарадницима из Владе Србије који су заслужни за склапање овог уговора, међу којима је и досадашњи министар финансија и економије Млађан Динкић. 

Посебну захвалност, како је истакао, Србија дугује шеику Мухамеду, чија је визија и жеља да Србија буде јача, модернија и успешнија помогла да се дође до оваквог пројекта.

Вучић је поручио да је захвалан свима који су разумели да је Србија испред свих и испред свега и да ћемо прављењем овакве компаније, која ће бити несумњиво најзначајнија у региону, коначно моћи да кажемо да смо лидер у некој области.

Према његовим речима, ово је први велики посао од више планираних којима у Србију увозимо технологију јер имамо веру у наше људе и жељу да изградимо систем, који је до сада недостајао.

Заједнички ћемо направити велике резултате, истакао је он и оценио да ће авиони "Ер Србије" летети дуго, високо и сигурно на сопственим крилима.

Хоган је потврдио да ће "Ер Србија" до краја године добити 10 ербас авиона, и да ће у ту компанију бити инвестирано 40 милиона евра.

Он је указао на то да ће заједничка компанија, која ће имати три менаџера из "Етихада", одмах узети на лизинг два ербаса 319, а уговорено је још осам до краја године.

Директор авио-компаније "Етихад" поручио је да ће "Ер Србија" бити најбезбеднији авио-превозник, који ће до краја године учинити Србију лидером у региону и постати најмоћнија компанија у радијусу земаља са готово 100 милиона становника.

Хоган је истакао да је авио-компанија из Абу Дабија опредељена за то да Србија добије нову националну авио-компанију и да Београд претвори у чвориште читавог Балкана. 

Не бисмо били овде да не верујемо да ће "Ер Србија" имати светлу будућност. Поставили смо јасне циљеве профитабилности, и ово је велики дан не само за "Ер Србија" већ и за "Етихад", нагласио је први човек те компаније.

Он је најавио промене, од менаџмента до флоте, и објаснио да ће ново српско особље "Етихада" употпунити постојеће особље ЈАТ-а, као и да ће се фазно уводити нови авиони, а биће и нових дестинација - од Абу Дабија до Мелбурна, Сиднеја у Аустралији и Чикага у САД.

Хоган је подсетио на то да је "Етихад" компанија са флотом од 77 авиона Ербаса и Боинга, која има 10 милиона путника годишње, а путнички и робни саобраћај обавља ка 94 одредишта на Блиском истоку, у Африци, Европи, Азији, Аустралији и америчком континенту.

Према његовим речима, ова компанија има 29 одсто власничког удела у немачком "Ер Берлину", 40 одсто у "Ер Сејшелима", приближно три одсто у "Ер лингусу", девет одсто у компанији "Вирџин Аустралија", а у току је преузимање 24 одсто индијског "Џет ервејза".

"Етихад" је данас потписаним споразумом купио 49 одсто ЈАТ-а, а држава ће, са 51 одсто удела, остати већински власник националног авио-превозника са новим именом, "Ер Србија".

Директор компаније "Ер Србија" биће Дане Кондић, пореклом из Србије, који се школовао и градио каријеру у Аустралији.

Нова авио-компанија добиће до краја године 10 нових Ербас авиона, и запослити 50 пилота.

ЈАТ је основан пре 66 година, и данас је, након три процене капитала, четири конкурса за стратешког партнера и покушаја да се да на управљање домаћим бизнисменима, коначно добио стратешког патнера. 

ЈАТ тренутно има 1.200 радника од којих, према проценама, већина представља вишак, а за које ће бити обезбеђен социјални програм.

Према пројекцијама, нова компанија могла би да има 22 авиона, док ће летови углавном спајати републике бивше Југославије и Европу са Блиским истоком, Аустралијом и Америком.


Назад на остале вести