Vlada Republike Srbije 08.05.2020. godine donela je zaključak kojim preporučuje avio-prevoziocima da zbog otkazanih letova usled vanrednih okolnosti putnicima izdaju vaučer na osnovu koga će moći da ostvare svoja prava. Više informacija u delu ObaveštenjaSmernice o očuvanju mentalnog zdravlja vazduhoplovnog osoblja koje je doneo Direktorat civilnog vazduhoplovstva RS, možete pročitati u delu ObaveštenjaPovodom situacije prouzrokovane pandemijom virusa COVID-19 Evropska komisija objavila je dokument gde se navodi da će odštetni zahtevi putnika biti tretirani u skladu sa vanrednom situacijom, koja oslobađa prevozioca obaveze isplate štete putnicima. Više informacija u delu ObaveštenjaDirektorat je objavio redovne termine sertifikacije za osoblje pregleda obezbedjivanja, rukovodioce za obezbedjivanje u vazduhoplovstvu i instruktore u oblasti obezbedjivanja u vazduhoplovstvu, detaljnije u delu Obezbedjivanje/Sertifikacija  
Vesti sa sajta

Saopštenje Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije

Sreda, 30.12.2009.
U ponedeljak, 28.12.2009. godine, nešto posle 12č, u vazdušnom prostoru Republike Srbije, došlo je do narušavanja normi za razdvajanje između francuskog vazduhoplova A318 AFR286J, na liniji Pariz-Sofija, i izraelskog aviona Boing 777, ELY007, na liniji Tel Aviv-NJujork.
 
Kontrola letenja je o događaju obavestila srpske vazduhoplovne vlasti, koje su odmah reagovale i obavile inspekcijsku kontrolu. Vazduhoplovni inspektor Direktorata Civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije je uvidom u audio i video snimak pomenutog događaja, nedvosmisleno utvrdio da je isključivi uzrok narušavanja normi razdvajanja vazduhoplova, nepridržavanje instrukcija kontrole letenja od strane posade francuskog aviona.
 
Instrukcije koje su izdate od strane radarskog kontrolora letenja Centra oblasne kontrole letenja Beograd, bile su ispravne i potpuno u skladu sa pravilima razdvajanja vazduhoplova. Posada francuskog aviona je čak ispravno ponovila zadatu instrukciju za snižavanje do visine od 35000 stopa (10.650 metara), ali je iz nepoznatih razloga nastavila snižavanje i ispod zadate i odobrene visine. Tek nakon pravovremene intervencije radarskog kontrolora letenja, posada francuskog aviona je zaustavila snižavanje na 34700 stopa (10.559 metara) odnosno 300 stopa niže od dozvoljenog nivoa, u trenutku kada je izraelski Boing bio udaljen 3,5 nautičkih milja, a na visini od 34000 stopa (10.346 metara).
 

O pomenutom događaju, i rezultatima analize, Direktorat Civilnog Vazduhoplovstva je promptno informisao i vazduhoplovne vlasti Izraela i Francuske, čiji su vazduhoplovi bili učesnici. 


Nazad na ostale vesti