Obaveštenje u vezi sa obavljanjem bezbednosne provere je postavljeno u delu Obezbeđivanje / Obaveštenja i zahtevi  Usvojene izmene i dopune Zakona o vazdušnom saobraćaju, više o tome možete videti na http://cad.gov.rs/strana/16551  Skraćen postupak pribavljanja saglasnosti za upis vazduhoplova čiji je vlasnik ili korisnik strano fizičko ili pravno lice. Detaljno o tome na www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci   Objavljeno Uputsvo za implementaciju Urebe(EU) 2016/539 (PBN). Više o tome na www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Od 01. jula 2018. godine Republička administrativna taksa iznosi 840,00 RSD. 
Vesti sa sajta

U Beogradu održana 5. Konferencija zajedničkog komiteta ESAA

Petak, 17.12.2010.
Ministarsvo za infrastrukturu i Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, bili su domaćini  5. Konferencije  zajedničkog komiteta ESAA - Multilateralnog sporazuma o zajedničkom vazduhoplovnom području Evrope (ECAA - European Common Aviation Area) koji čini 36 zemalja potpisnica ovog sporazuma. 
Na skupu, prvi put organizovanom u Srbiji, bilo je prisutno više od četrdeset delegata izEvrope, odnosno predstavnika  vazduhoplovnih vlasti iz dvadeset zemalja potpisnica ESAA sporazuma.
 
Konferenciju je otvorio državni sekretar za vazdušni saobraćaj u  Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Miljković.
 
Srbija je napredovala u primeni  ESAA sporazuma odnosno u  liberalizaciji aviosaobraćaja, što je jedan od uslova za ulazak zemlje u Evropsku uniju, izjavio je  državni sekretar za vazdušni saobraćaj Miodrag Miljković, na otvaranju skupa.
 
Miljković je rekao  da je Srbija u septembru imala kontrolu eksperata Evropske komisije, koja se odnosila na  primenu ESAA i da još nije stigao izveštaj koji će pokazati da je Srbija ispunila sve obaveze iz prve faze tog  sporazuma, kao i da smo već ispunili većinu zahteva iz druge faze.
"Razlika između prve i druge faze je u slobodama koje se dobijaju - u prvoj fazi se dokazuje da imamo regulativu u vezi sa sporazumom, a kada ispunimo drugu fazu to znači da smo sve te propise i primenili u oblasti bezbednosti, kontole letenja, aerodroma i drugog", objasnio je on.
 
Miljković je kazao da su zbog primene tog sporazuma u Srbiju došle niskotarifne aviokompanije, koje su povećale broj letova i snizile cene karata.
On je objasnio da Sporazum o otvorenom nebu do sada još nije ratifikovalo nekoliko zemalja članice EU, među kojima su na primer Grčka i Nemačka, što je uslov za početak formalne primene tog sporazuma, koji administrativno već primenjuju sve potpisnice.
"Glavna stvar za Srbiju će biti kako su u septembru ocenili usaglašenost našeg novog Zakona o vazdušnom saobraćaju sa sporazumom i koliko će na njihovu konačnu odluku uticati nekoliko stvari koje Srbija u ovom trenutku nije mogla da usaglasi", dodao je Miljković.
 
Šef Sektora za međunarodne odnose u Evropskoj komisiji za transport i tržište  Filip Burgel Verne istakao je da ESAA predstavlja ključni element evropske politike Unije prema zemljama jugoistočne Evrope, u cilju povećanja tržišta.
On je kazao da je u zemljama tog regiona u poslednjih pet godina povećan aviosaobraćaj za 12 odsto, kao i da je samo u Beogradu prisutno više od 30 avioprevoznika.
 
Direktor Direktorata  civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije Nebojša Starčević istakao je da je naša zemlja ostvarila  pozitivne rezultate u primeni  sporazuma, a naročito  stupanjem na snagu novog Zakona o vazdušnom saobraćaju    20. oktobra ove godine.
 
Na godišnjem skupu Zajedničkog komiteta ESAA, čula su se zapažanja i očekivanja predstavnika vazduhoplovnih vlasti iz mnogih evrpskih zemalja o načinu i dinamici sprovođenja ovog sporazuma . Predstavnici Evropske komisije predstavili su ukupne rezultate do kojih su došli posle provera u svih 36 zemalja potpisnica Multilateralnog sporazuma. Prema njihovom mišljenju, sprovođenje sporazuma odvija se po planu i po predviđenim fazama. 
Na kraju sastanka, dogovoreno je da se sledeće godine u Budimpešti održi 6. Konferencija zajedničkog komiteta ESAA.
 
Podsetimo, Evropska unija  je  projekat  o zajedničkom vazduhoplovnom području Evrope počela 2004.godine. NJegova suština je da evropski vazdušni prostor briše nacionalne granice, jer je pre toga, izdeljenost vazdušnog prostora imala negativan uticaj na efikasnost aviosaobraćaja - aviokompanije troše više goriva, ali i vreme, pošto moraju da prođu niz kontrola da bi stigle to željene destinacija. ESAA sporazum, postepeno u većini zemalja potpisnica, omogućava  slobodan pristup vazduhoplovnom tržištu , a liberalizacija tržišta, kao rezultat sporazuma, omogućava niže cene karata i veći izbor avioprevoznika.
 

Srbija je Multilateralni sporazum o zajedničkom vazduhoplovnom području Evrope potpisala 2006. godine sa EU, zemljama zapadnog Balkana, Islandom i Norveškom, a srpski parlament ga je ratifikovao 13. maja 2009.godine. 


Nazad na ostale vesti