Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку  За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 6.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.   Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) за IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3, погледати на линку  Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара  Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs  Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку  Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку 
Вести са сајта

Запажена улога српског ДЦВ-а на годишњој конференцији ЕASA

Уторак, 20.10.2015.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије учествовао је на редовној годишњој конференцији Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја (ЕАSА) која је одржана у Луксембургу, од 14. до 15. октобра 2015.године. Тема конференције била је обука у ваздухопловству, а на конференцији су учествовали представници EASA, ICAO, FAA, CAA UK , Airbus, Boeing, CAE, IFATCA , ENAC, DGAC, Lufthansa i Air France.
 
Директорат цивилног ваздухопловства представљали су помоћник директора Александар Годић и национални координатор за безбедност и надзор Марина Милинковић–Медић. Управо је Марина Милинковић-Медић другог дана Конференције учествовала на панел дискусији на тему „Заједнички тренинг за заједнички надзор“, представљајући том приликом активности Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, обуку инспектора, сарадњу коју смо  до сада остварили са суседним земљама, нашу потребу за заједничким надзором, наше резултате који нас квалификују за сарадњу са земљама Европске уније,  као и препреке у евентуалној релизицију ових активности са земљама ЕУ.
 
Конференција је организована кроз панел дискусије где је дошло до размене мишљења у односу на следеће теме: Обука пилота наспрам индустријског пораста, обука за неочекивано, највећи ризик – губитак контроле у току лета, нове методе обуке, обука контролора летења, обука за одржавање ваздухоплова И регулатори у партнерству са индустријом.
 

Извршни директор Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја Патрик Ки у завршном обраћању изнео је да је неопходно прилагодити обуку ваздухопловног особља условима повећаног развоја ваздушног саобраћаја, као и да се у обуку пилота укључи обука за неочекивано и исправно доношење одлука у условима повећаног стреса, да обука мора да обухвати и обуку за превенцију губитка контроле у лету. Господин Ки је исто тако нагласио да ће убудуће у заједнички надзор бити укључене и не-ЕУ земље попут Србије, са којом ЕАSА има одличну сарадњу. 


Назад на остале вести