О Семинару о безбедности у ваздухоплову који се одржава 29.04.2025. информишите се на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
О Семинару о безбедности у ваздухоплову који се одржава 29.04.2025. информишите се на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Отпочели преговори са Европском заједницом у области ваздушног саобраћаја

Отпочели преговори са Европском заједницом у области ваздушног саобраћаја

Европска комисија – Генерални директорат за енергетику и саобраћај је још фебруара месеца ове године иницирала преговоре са земљама западног Балкана у вези закључивања: 

 

Споразума између Србије и Црне Горе и Европске заједнице о одређеним аспектима ваздушног саобраћаја – тзв. Хоризонтални споразум о ваздушном саобраћају

 

Мултилатералног споразума о успостављању Заједничког европског ваздушног простора , формирања тзв. “функционалних блокова ваздушног простора“ (Functional Air space Block 

 

Посао око потписивања тзв. Хоризонталн ог споразум а о ваздушном саобраћају којим се мењају само поједине одредбе билатералних споразума са земљама ЕУ и који претходи следећој фази, преговорима за закључивање Мултилатералног споразума је парафиран 8. јуна у Бриселу и потписивање се очекује у наредном периоду, према предлогу ЕК. 

 

Пред нама је огроман посао преговора за закључивање Мултилатералн ог споразум а о успостављању »Заједничког европског ваздушног простора« (ECAA - European Common Aviation Area ) где се као стране уговорнице појављује ЕЗ , а са друге стране Републик а Албаније, БиХ, Републик а Бугарск а , Републик а Хрватск а , Републик а Ирск а , БЈР Македониј а , Краљевин а Норвешк а , Србије и Црне Горе, Републике Румуније и УНМИК-а са посебним статусом који не прејудицира коначно решење на КиМ . Савет ЕУ је децембр а 2004. дао мандат Европској Комисији да преговара о мултилатералном споразуму са земљама западног Балкана o проширењу Заједничког европског ваздушног простора на земље западног Балкана , а р азлог за давање овог мандата је био да се створе претпоставке за успостављање заједничког европског ваздушног подручја и заједничког тржишта ваздухопловних услуга које ће поред Европске заједнице обухватити и њене суседе.

 

Након закључивања и ратификације споразума биће неопходно обезбедити услове за непосредн у приме н у пропис а , стандард а и директив а ЕЗ. Рокови за потпуну примену ових мера либерализације прецизираће се кроз посебан уговор о транзиционом периоду, који ће свака страна закључити са ЕЗ и чија ће примена зависити од способности и достигнутих стандарда ваздухопловне привреде, односно постигнуте хармонизације када је регулатива у питању.

 

П рва рунда преговора већ одржана у Бриселу 31.03. односно 1.04.2005. године . У оквиру плана који је утврдила ЕК , експерти из ЕУ су о д 20. до 22. јуна 2005. године боравили у Србији и Црној Гори којом приликом су извршили експертску анализу, пресек стања у области ваздухопловства и увид у административн у инфраструктур у и капацитет е који омогућавају непосредну примену прописа ЕУ у областима: економск е регулатив е ( укључујући и регулативу у вези приступа тржишту д ржавн е помоћ и и политик е конкуренције ), управљања ваздушним саобраћајем, в аздухопловн е сигурност и , ваз духопловн е безбедност и и п олитик е аеродрома .

 

Наредни месеци ће бити предвиђени за билатералне разговоре и припрему нацрта споразума, а мултилатерални преговори су планирани за 12. и 13.децембар 2005. године, када се према предвиђањима ЕК може очекивати парафирање споразума и његово потписивање током јануара 2006. године.

 

Од реалних могућности наше ваздухопловне привреде и брзине којом ћемо се прилагођавати новим условима, зависиће дужина транзиционог периода и опстанак на тржишту. 

Европска комисија – Генерални директорат за енергетику и саобраћај је још фебруара месеца ове године иницирала преговоре са земљама западног Балкана у вези закључивања: