Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Од 06.09.2025. од 00:00 до 29.09.2025. до 23:59 по локалном времену, забрањене су све операције беспилотних ваздухоплова у делу ваздушног простора који обухвата круг полупречника 2 km са центром у тачки са следећим координатама 44°49'13"N 020°25'39"E (Палата Србија). Корисници ваздушног простора и оператери беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са релевантним важећим NOTAM порукама (A4760/25 i C4780/25).
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 840,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.07.2025. године Републичка административна такса износи 1140,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Дозволе ДЦВ–а за област JAR 145 и PART М важеће у целој Европи - одлучено у Паризу

Дозволе ДЦВ–а за област JAR 145 и PART М важеће у целој Европи - одлучено у Паризу

Дозволе које  Директорат цивилног ваздухопловстава издаје организацијама за одржавање ваздухоплова (JAR 145) и за обезбезбеђивање континуиране пловидбености ваздухоплова (PART М), постале су важеће у целој Европи и у већем делу света.

 

На састанку Комитета и Борда ЈАА (Заједничких ваздухопловних власти) одржаном 3. децембра у Паризу, прихваћена је препорука експерата ЕASA- е (Европска агенција за безбедност ваздушне пловидбе), да у  овим областима пловидбености Србија буде уврштена у концепт узајамног признавања националних дозвола по стандардима Европске заједнице. Експерти EASA-е су крајем октобра боравили у Србији и обавили инспекцију у области пловидбености и утврдили да је Директорат цивилног ваздухопловства испунио све услове и  почео примену европских ваздухопловних захтева (JAR-ова ) у тој области.

 

На састанку у Паризу,  Директорат цивилног ваздухопловства, као ваздухопловна власт Србије, похваљен је за убрзан пут којим иде у испуњавању европских стандарда. Оцењено је да је Србија препозната као лидер у региону у области ваздухопловства, а њена ваздухопловна власт као пример  осталим земљама у транзицији,  шта  и како треба чинити.

 

Треба поменути да је у  Извештају Европске комисије за 2007. године, истакнут  значајан напредак српског ваздухопловства а нарочито  резултати Директората цивилног ваздухопловства у процесу хармонизације домаће регулативе са европским захтевима.

 

Подсетимо, у области пловидбености ваздухоплова српско ваздухопловство је до сада стандардизовано у областима дозвола ваздухопловно-техничког особља и школских центара за њихову обуку (ЈАR – 66 и ЈАR–147).

 

Стандардизација  комплетног српског ваздухопловства отпочела је у јуну 2007. године,  посетом експерата ЕASA-е,  а већ у новембру  Борд  ЈАА је  прихватио препоруку ЈАА и ЕASA-е да уврсте Србију у концепт узајамног признавања националних дозвола  по стандардима Европске заједнице – JAR FCL 1, JAR FCL 2 и JAR FCL 3  (летачке дозволе и дозволе  ваздухопловно-медицинских центара)

 

На састанку у Паризу, који је окупио врх европског ваздухопловства, наглашено је да српска ваздухопловна власт континуираним успесима, убрзано отвара себи врата за пуноправно чланство у EASA-и, организацији која окупља земље Европске уније. 

Дозволе које  Директорат цивилног ваздухопловстава издаје организацијама за одржавање ваздухоплова (JAR 145) и за обезбезбеђивање континуиране пловидбености ваздухоплова (PART М), постале су важеће у целој Европи и у већем делу света.