Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
За подношење захтева за издавање потврде о важењу дозволе вазд. особља/непроузроковању удеса, од 06.12.2024. године Републичка административна такса износи 800,00 динара.
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара
Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Основан Комитет за контролу и безбедност саобраћаја

Основан Комитет за контролу и безбедност саобраћаја

Министарство за инфраструктуру Србије основало је  Комитет за контролу и безбедност саобраћаја, који треба да повећа безбедност у тој области. Министар за инфраструктуру Србије Милутин Мркоњић, који је и председник Комитета, рекао је новинарима након прве седнице, да је то тело основано због повећаног броја несрећа у саобраћају и раста саобраћаја који се очекује након добијања "белог шенгена". "Основан је Комитет са подкомитетима чији је задатак да  повећа контролу безбедности саобраћаја, анализира и предузиме одговарајуће мере и утврди одговорност ради смањења броја инцидената", истакао је министар.

 

Четири подкомитета за безбедност ваздушног, водног, друмског и железничког саобраћаја ће заседати једном у 15 дана. Сваки подкомитет мораће да ради анализу безбедности у својој области најмање једном у три месеца и да предложи мере и време за предузимање тих мера, речено је на седници.

 

Члан подкомитета за ваздушни саобраћај и генерални директор Директората цивилног ваздухопловства  Републике Србије Небојша Старчевић рекао је да се у Србији на 1.000 сати лета деси један инцидент, што је боље од европског просека, а велики инциденти са људским жртвама дешавају се једанпут на три милиона полетања. Старчевић је оценио да се у српском цивилном ваздухопловству ради са прилично старом опремом, која не угрожава безбедност, али  зато повећава трошкове. Иначе, у 2009. години пораст ваздушног саобраћаја у Европи, бележе само Србија и Турска.

 

Члан подкомитета за безбедност друмског саобраћаја и начелник саобраћајне полиције Републике Србије Стојадин Јовановић казао је да је сада право време за оснивање таквог комитета јер ће од 10. децембра почети примена новог Закона о безбедности саобраћаја на путевима.

 

Он је навео да је у последњих петанаестак година преполовљен годишњи број жртава у несрећама у друмском саобраћају у Србији, са око 1.800, на 850 до 950 погинулих у последњих неколико година. Јовановић је оценио да се број несрећа у саобраћају значајно може

смањити елиминисањем најчешћег узрока несрећа, односно неприлагођене брзине. За ту сврху  набављен  је већи број ласерских радара и уведена  су возила пресретачи. Он је најавио и увођење видео надзора саобраћаја у насељеним местима и додао да је то већ учињено у Београду, у време Универзијаде.

 

Генерални директор Железница Србије Милован Марковић и члан подкомитета за безбедност железничког саобраћаја казао је да је у првих осам месеци ове године на пругама у Србији било 335 несрећа у којима су жртве биле 33 особе. Он је казао и да је урађена анализа најризичнијих укрштања пруга и путева у Србији и најавио да ће инвестирати у њихово обезбеђење. Према речима Марковића, од 2.380 пружних прелаза у Србији савременом сигнализацијом, са браницима и светлима, обезбеђено је око 20 одсто критичних тачака.

 

У водном саобараћају у Србији годишње се деси око 80 несрећа у којима буде материјалне штете или људских жртава, казао је помоћник министра за инфраструктуру и председник подкомитета за безбедност водног саобраћаја Павле Галић. Он је најавио да ће до краја године бити донет нови закон о пловидби који ће омогућити повећање безбедности у тој области и додао да би

требало повећати контролу и реконструисати пловне путеве.

 

Следећа седница Комитета ће бити одржана 7. октобра. 

Министарство за инфраструктуру Србије основало је  Комитет за контролу и безбедност саобраћаја, који треба да повећа безбедност у тој области. Министар за инфраструктуру Србије Милутин Мркоњић, који је и председник Комитета, рекао је новинарима након прве седнице, да је то тело основано због повећаног броја несрећа у саобраћају и раста саобраћаја који се очекује након добијања "белог шенгена". "Основан је Комитет са подкомитетима чији је задатак да  повећа контролу безбедности саобраћаја, анализира и предузиме одговарајуће мере и утврди одговорност ради смањења броја инцидената", истакао је министар.