Вести са сајта
Основан Комитет за контролу и безбедност саобраћаја
Среда, 09.09.2009.
Министарство за инфраструктуру Србије основало је Комитет за контролу и безбедност саобраћаја, који треба да повећа безбедност у тој области. Министар за инфраструктуру Србије Милутин Мркоњић, који је и председник Комитета, рекао је новинарима након прве седнице, да је то тело основано због повећаног броја несрећа у саобраћају и раста саобраћаја који се очекује након добијања "белог шенгена". "Основан је Комитет са подкомитетима чији је задатак да повећа контролу безбедности саобраћаја, анализира и предузиме одговарајуће мере и утврди одговорност ради смањења броја инцидената", истакао је министар.
Четири подкомитета за безбедност ваздушног, водног, друмског и железничког саобраћаја ће заседати једном у 15 дана. Сваки подкомитет мораће да ради анализу безбедности у својој области најмање једном у три месеца и да предложи мере и време за предузимање тих мера, речено је на седници.
Члан подкомитета за ваздушни саобраћај и генерални директор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије Небојша Старчевић рекао је да се у Србији на 1.000 сати лета деси један инцидент, што је боље од европског просека, а велики инциденти са људским жртвама дешавају се једанпут на три милиона полетања. Старчевић је оценио да се у српском цивилном ваздухопловству ради са прилично старом опремом, која не угрожава безбедност, али зато повећава трошкове. Иначе, у 2009. години пораст ваздушног саобраћаја у Европи, бележе само Србија и Турска.
Члан подкомитета за безбедност друмског саобраћаја и начелник саобраћајне полиције Републике Србије Стојадин Јовановић казао је да је сада право време за оснивање таквог комитета јер ће од 10. децембра почети примена новог Закона о безбедности саобраћаја на путевима.
Он је навео да је у последњих петанаестак година преполовљен годишњи број жртава у несрећама у друмском саобраћају у Србији, са око 1.800, на 850 до 950 погинулих у последњих неколико година. Јовановић је оценио да се број несрећа у саобраћају значајно може
смањити елиминисањем најчешћег узрока несрећа, односно неприлагођене брзине. За ту сврху набављен је већи број ласерских радара и уведена су возила пресретачи. Он је најавио и увођење видео надзора саобраћаја у насељеним местима и додао да је то већ учињено у Београду, у време Универзијаде.
Генерални директор Железница Србије Милован Марковић и члан подкомитета за безбедност железничког саобраћаја казао је да је у првих осам месеци ове године на пругама у Србији било 335 несрећа у којима су жртве биле 33 особе. Он је казао и да је урађена анализа најризичнијих укрштања пруга и путева у Србији и најавио да ће инвестирати у њихово обезбеђење. Према речима Марковића, од 2.380 пружних прелаза у Србији савременом сигнализацијом, са браницима и светлима, обезбеђено је око 20 одсто критичних тачака.
У водном саобараћају у Србији годишње се деси око 80 несрећа у којима буде материјалне штете или људских жртава, казао је помоћник министра за инфраструктуру и председник подкомитета за безбедност водног саобраћаја Павле Галић. Он је најавио да ће до краја године бити донет нови закон о пловидби који ће омогућити повећање безбедности у тој области и додао да би
требало повећати контролу и реконструисати пловне путеве.
Следећа седница Комитета ће бити одржана 7. октобра.