Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку  Од 01.07.2021. године Републичка административна такса износи 900,00 динара 
Вести са сајта

У Београду одржана 5. Конференција заједничког комитета ЕСАА

Петак, 17.12.2010.
Министарсво за инфраструктуру и Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, били су домаћини  5. Конференције  заједничког комитета EСAA - Мултилатералног споразума о заједничком ваздухопловном подручју Европе (ЕCАА - European Common Aviation Arеa) који чини 36 земаља потписница овог споразума. 
На скупу, први пут организованом у Србији, било је присутно више од четрдесет делегата изЕвропе, односно представника  ваздухопловних власти из двадесет земаља потписница EСAA споразума.
 
Конференцију је отворио државни секретар за ваздушни саобраћај у  Министарству за инфраструктуру Миодраг Миљковић.
 
Србија је напредовала у примени  ЕСАА споразума односно у  либерализацији авиосаобраћаја, што је један од услова за улазак земље у Европску унију, изјавио је  државни секретар за ваздушни саобраћај Миодраг Миљковић, на отварању скупа.
 
Миљковић је рекао  да је Србија у септембру имала контролу експерата Европске комисије, која се односила на  примену ЕСАА и да још није стигао извештај који ће показати да је Србија испунила све обавезе из прве фазе тог  споразума, као и да смо већ испунили већину захтева из друге фазе.
"Разлика између прве и друге фазе је у слободама које се добијају - у првој фази се доказује да имамо регулативу у вези са споразумом, а када испунимо другу фазу то значи да смо све те прописе и применили у области безбедности, контоле летења, аеродрома и другог", објаснио је он.
 
Миљковић је казао да су због примене тог споразума у Србију дошле нискотарифне авиокомпаније, које су повећале број летова и снизиле цене карата.
Он је објаснио да Споразум о отвореном небу до сада још није ратификовало неколико земаља чланице ЕУ, међу којима су на пример Грчка и Немачка, што је услов за почетак формалне примене тог споразума, који административно већ примењују све потписнице.
"Главна ствар за Србију ће бити како су у септембру оценили усаглашеност нашег новог Закона о ваздушном саобраћају са споразумом и колико ће на њихову коначну одлуку утицати неколико ствари које Србија у овом тренутку није могла да усагласи", додао је Миљковић.
 
Шеф Сектора за међународне односе у Европској комисији за транспорт и тржиште  Филип Бургел Верне истакао је да ЕСАА представља кључни елемент европске политике Уније према земљама југоисточне Европе, у циљу повећања тржишта.
Он је казао да је у земљама тог региона у последњих пет година повећан авиосаобраћај за 12 одсто, као и да је само у Београду присутно више од 30 авиопревозника.
 
Директор Директората  цивилног ваздухопловства Републике Србије Небојша Старчевић истакао је да је наша земља остварила  позитивне резултате у примени  споразума, а нарочито  ступањем на снагу новог Закона о ваздушном саобраћају    20. октобра ове године.
 
На годишњем скупу Заједничког комитета ЕСАА, чула су се запажања и очекивања представника ваздухопловних власти из многих еврпских земаља о начину и динамици спровођења овог споразума . Представници Европске комисије представили су укупне резултате до којих су дошли после провера у свих 36 земаља потписница Мултилатералног споразума. Према њиховом мишљењу, спровођење споразума одвија се по плану и по предвиђеним фазама. 
На крају састанка, договорено је да се следеће године у Будимпешти одржи 6. Конференција заједничког комитета ЕСАА.
 
Подсетимо, Европска унија  је  пројекат  о заједничком ваздухопловном подручју Европе почела 2004.године. Његова суштина је да европски ваздушни простор брише националне границе, јер је пре тога, издељеност ваздушног простора имала негативан утицај на ефикасност авиосаобраћаја - авиокомпаније троше више горива, али и време, пошто морају да прођу низ контрола да би стигле то жељене дестинација. ЕСАА споразум, постепено у већини земаља потписница, омогућава  слободан приступ ваздухопловном тржишту , а либерализација тржишта, као резултат споразума, омогућава ниже цене карата и већи избор авиопревозника.
 

Србија је Мултилатерални споразум о заједничком ваздухопловном подручју Европе потписала 2006. године са ЕУ, земљама западног Балкана, Исландом и Норвешком, а српски парламент га је ратификовао 13. маја 2009.године. 


Назад на остале вести