Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Министарство саобраћаја Републике Србије најавило је израду нове стратегије ваздушног саобраћаја Србије до 2020. године, јер се до тада очекује експанзија српског авиотржишта, речено је данас на панелу у организацији тог министарства одржаном у Контроли летења Србије и Црне Горе.
Министар саобраћаја, Милутин Мркоњић, представници ваздухопловних власти и предузећа у том сектору истакли су да авиосаобраћај има велику перспективу. О томе говоре и резултати који су изнети на скупу.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је усвајањем нових, модернијих ваздухопловних стандарда који се примењују у Европи и у свету, унапредио наш ваздухопловни систем, учинио га безбедним, сигурнијим и квалитетнијим. То нису само наше оцене већ и оцене страних ваздухопловних експерата који надгледају развој цивилног ваздухопловства у Србији.
Контрола летења Србије и Црне Горе је друга по питању безбедности већ три године узастопно међу 54 земље које процењује „Евроконтрол“ – Европска организација за безбедност ваздушне пловидбе, а Аеродром” Никола Тесла”, по броју путника, лидер у региону.
Влада Републике Србије одлучна је да сачува националну авио-компанију Јат ервејз и да у наредних месец дана обави реконструктуирање, тако што ће између осталог, на лизинг набавити шест авиона новије генерације, направити социјални програм за вишак запослених а старе дугове Јат ервејза преузети на себе, изјавио је министар саобраћаја Милутин Мркоњић.
Са оваквим планом и са стручним менаџментом, Јат ервејз би требало да ову годину заврши са позитивном нулом, уверен је министар Мркоњић. Министар је истакао да су потенцијални стратешки партнери добродошли у ЈАТ ервејз.
Влада Србије разматра идеју да са старим ЈАТ-овим авионима и такође државним авио- превозником Авиогенексом, буде формирана нова авиокомпанија, која би била нискотарифни авиопревозник, која би летела са аеродрома “Батајница”.
Помоћник министра за ваздушни саобраћај, Милутин Поповић, казао је да ће до 2020. бити дуплиран број авиона над Србијом и да је потребно израдити нову стратегију.
Поповић је навео да је Србија већ спремна за добијање категорије „1″ Америчке федералне ваздухопловне администрације (ФАА), чија је делегација прошле седмице боравила у нашој земљи.
Република Србија, а самим тим и Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, има:
усаглашену стратегију и капацитет неопходан за потпуну интеграцију Србије у ЕУ у области ваздухопловства и
већ признате резултате у примени европских и светских регулаторних стандарда, истакао је в.д. директор Директората цивилног ваздухопловства Милан Живановић.
После инкорпорирања европских прописа у национално законодавство, пред нама је унапређење примене, које ће и даље пратити и процењивати европске институције.
Живановић је рекао да је процес интеграција је у току и додао да ДЦВ ради на његовом интензивирању, у сарадњи са другим државним структурама и ваздухопловном индустријом али и уз велику помоћ европских партнера.
Да је добар напредак забележен у области ваздушног саобраћаја, константовала је Европске комисије у свом Извештају за 2012. годину. За нас је то путоказ који води ка потпуној интеграцији Републике Србије у европску ваздухопловну породицу, истакао је Милан Живановић.
Директор ЈАТ ервејза Владимир Огњеновић је рекао да су тренутни дугови ЈАТ-а 170 милиона евра и истакао да држава не дотира ЈАТ. Према његовим речима, ЈАТ ервејз планира да ове године лети на 33 дестинације и оствари 245 летова, у оквиру чега је предвиђено повећање броја летова ка Хрватској (Дубровник, Сплит, Пула). Јат планира да у овој години повећа број корисника услуга за 11 одсто, односно да превезе 1,5 милиона путника.
Директор Контроле летења Србије и Црне Горе, Никола Станков, истакао је да та кућа има најсавременију опрему, која ће постати стандард тек током 2014. године. Контрола летења покрива готово 150.000 километара квадратних ваздушног простора Србије, Црне Горе, дела Босне и Херцеговине и дела Хрватске. Котролишемо више од 550.000 прелета годишње, казао је Станков и додао да у шпицу летње сезоне прелети више од 2.500 авиона дневно, односно 176 летилица на сат.
Генерални директор аеродрома „Никола Тесла“, Велимир Радосављевић, истакао је да је годишњи капацитет аеродрома 5,5 милиона путника и да је пројекција да ће крајем 2015. капацитет бити 7,5 милиона путника. Бегорадски аеродром опслужује 35 авио-компанија, летове на 72 дестинације у редовном, чартер и робном авио-саобраћају. Укупна инфраструктурна улагања аеродрома „Никола Тесла“ у наредне три године износиће око 40 милиона евра.
На овом аеродрому послује и “ Јат техника” која је од осамостаљивања од Јат ервејза до данас константно радила на овладавању сервисирања разноврсних типова ваздухоплова, истакао је директор предузећа Срђан Мишковић. Добијена је лиценца за сервисирање ербасовог авиона А -320 а недавно је потписан и уговор са Катар ервејзом, нагласио је Мишковић.
На крају скупа, организатори панела истакли су да је ово само један од панела који ће се у наредном периоду организовати, како би се чуле нове идеје и разменила мишљења.
Министарство саобраћаја Републике Србије најавило је израду нове стратегије ваздушног саобраћаја Србије до 2020. године, јер се до тада очекује експанзија српског авиотржишта, речено је данас на панелу у организацији тог министарства одржаном у Контроли летења Србије и Црне Горе.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, учествовала је 11.12.2025. године, на састанку чланова оснивачког одбора организације JAA TO (Joint Aviation Authorities), одржаном у Амстердаму.
Током састанка, који се традиционално одржава на годишњем нивоу, разматрани су резултати остварени у претходној години, кључни изазови и стратешки правци за 2026. годину.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, посетила је 9. децембра 2025. године Горску службу спасавања Србије са циљем додатног упознавања са активностима и капацитетима ове службе, која има изузетно важну улогу у систему трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству.
Током обиласка, тим Горске службе спасавања детаљно је представио начин организације интервенција, као и специјализовану опрему и обуку којом располажу. Посебан акценат стављен је на процедуре које ГСС примењује у ванредним ситуацијама, као и на могућности брзог реаговања и координације са другим институцијама у систему трагања и спасавања.
Сарадња Директората и Горске службе спасавања формализована је 2018. године закључивањем Споразума о ангажовању спасилачких тимова ГСС за пружање услуга трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству. Овај споразум је закључен у складу са Уредбом Владе Републике Србије, којом су дефинисани примарни учесници система трагања и спасавања: МУП, МО, ГСС и ЦКС.
Овакве активности Директората представљају континуиране напоре ваздухопловних власти Србије на унапређењу цивилног ваздухопловства, кроз редовну сарадњу и размену искустава са свим субјектима система трагања за ваздухопловом и спасавања лица у цивилном ваздухопловству.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је 4. децембра 2025. године био домаћин 165. састанка генералних директора држава чланица Европске конференције цивилног ваздухопловства (ECAC). По први пут од оснивања ECAC-а, ово заседање највишег нивоа одржано је у Београду, окупивши 37 европских земаља и поставивши српску престоницу у сам центар европског цивилног ваздухопловства.
Састанак је отворила министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић која се том приликом обратила присутнима и истакла значај јачања сарадње европских држава и унапређења заједничких активности у оквиру цивилног ваздухопловства.
У присуству делегација држава чланица, на маргинама састанка поједине земље потписале су Конвенцију о Бироу Европске конференције цивилног ваздухопловства – документ од суштинског значаја којим се Биро ECAC-а први пут успоставља као међународни правни субјект чиме ће се значајно унапредити функционисање ове организације.
У име Републике Србије, Конвенцију је потписала директорка Директората, Мирјана Чизмаров, а поред Србије документ су потписале Белгија, Португал, Сан Марино и Грчка, док ће остале државе ЕCAC-а Конвенцији приступати у складу са својим националним процедурама.
Формирањем Бироа, ECAC први пут добија јасно дефинисан оквир за свој административни и финансијски рад, што омогућава ефикасније управљање, запошљавање стручњака, закључивање уговора и спровођење програма од заједничког интереса – без увођења додатних финансијских обавеза за државе чланице. Овај корак представља значајну системску реформу која ECAC-у обезбеђује стабилнију и функционалнију структуру, те јача сарадњу у области европског цивилног ваздухопловства.
Сагледавајући институционалну структуру, важно је разумети улогу и обим деловања саме организације. ECAC окупља 44 државе и делује као паневропски форум за усклађивање политика и пракси у цивилном ваздухопловству, са фокусом на безбедност ваздушног саобраћаја, беспилотне системе, обезбеђивање, олакшице, заштиту животне средине и промовисање различитости и инклузије.
Република Србија од децембра 2021. године има свог представника у Координационом комитету ECAC-а – телу које надзире рад организације. Будући да је директорка Директората Мирјана Чизмаров тe године први пут изабрана за члана Комитета, њено чланство потврђено је на Пленарној конференцији у јулу 2022. године, а поновни избор на конференцији одржаној у јулу 2024. године представљао је још једну потврду поверења у стручност и допринос Србије развоју европске ваздухопловне политике.
Одржавање овако значајног састанка у Београду представља потврду да Србија и Директорат имају препознатљиву и поуздану улогу у европском ваздухопловном систему. Активно учешће наше земље у раду ECAC-а сведочи о континуираном доприносу јачања безбедности, модернизације и одрживости ваздушног саобраћаја.
Директорка Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, Мирјана Чизмаров, посетила је 25.11.2025. године, аеродром “Константин Велики” у Нишу, поводом стављања у функцију нове опреме набављене захваљујући донацији Директората у износу од 11 милиона динара, намењеној унапређењу инфраструктуре обезбеђивања и оперативних капацитета нишког аеродрома.
Током састанка са директором Аеродрома Србије Михајлом Здравковићем, истакнуто је да овакве донације доприносе јачању система обезбеђивања цивилног ваздухопловства у Републици Србији и да заједничко институционално деловање представља основ за континуирано унапређење стандарда и оперативне спремности.
Донирана средства искоришћена су за набавку мобилног рендгенског уређаја високе резолуције намењеног прегледу пртљага остављеног без надзора, као и симулатора за обуку оператера контроле обезбеђивања, чиме се унапређује процес обуке и подиже ниво оспособљености стручног особља.
Након састанка, директорка Чизмаров и директор Здравковић присуствовали су првој обуци на новим симулаторима, као и презентацији мобилног уређаја за преглед остављеног пртљага у одлазном холу нове терминалне зграде аеродрома “Константин Велики”.
Овим Директорат наставља са својим континуираним активностима на унапређењу цивилног ваздухопловства кроз увођење савремених решења и унапређење оперативних процедура.
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, унапредио је капацитете националног система трагања за ваздухопловом и спасавања лица набавком специјализованог преносивог уређаја Direction Finder RT-400 - „Rhotheta, RT-400“ за лоцирање и декодирање Cospas-Sarsat 406 MHz радио предајника за случај нужде (ELT, EPIRB, PLB).
Kao надлежна институција за организацију, координацију и управљање системом трагања за ваздухопловом и спасавања лица, Директорат је увео у употребу уређај намењен прецизном лоцирању и декодирању Cospas-Sarsat 406 MHz радио предајника за случај нужде, који се користи у ваздухопловству, поморству и личним спасилачким системима.
Компактна конструкција уређаја омогућава његову инсталацију на теренско возило или употребу у покрету, ношењем од стране спасиоца на земљи, што је од посебног значаја у условима ограниченог приступа терену. DF RT-400 отпоран је на воду и екстремне температуре, што омогућава његову примену у свим временским условима и током операција са смањеном видљивошћу.
Активирањем 406 MHz радио предајника за случај нужде (ELT, EPIRB, PLB) шаље се један од потенцијалних сигнала који показују да је ваздухоплов, пловило, или особа у стању могуће опасности и да је потребно да јој се пружи неопходна помоћ.
Коришћењем DF RT-400 уређаја унапређује се капацитет Спасилачко - координационог центра Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије да брже лоцира место активирања радио предајника за случај нужде, нарочито током лоших временских услова, а самим тим скрати време трагања и обезбеди правовремено присуство спасилачких тимова.
Фреквентни опсези у којима DF RT- 400 детектује сигнале узбуне су следећи:
118.000 до 124.000 MHz;
154.000 до 163.000 MHz;
240.000 до 246.000 MHz;
400.000 до 410.000 MHz;
Производ је у складу са Директивама Европске Уније које се односе на радио опрему (EU 2014/53) и електромагнетну компатибилност (EU 2014/30).
Овом набавком, Директорат наставља да континуирано унапређује систем трагања и спасавања у цивилном ваздухопловству, у складу са међународним стандардима и добром праксом.
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.