Obaveštavamo da je poziv na broj za uplatu Republičkih administrativnih taksi izmenjen - obrazac sa izmenama možete pogledati na linku  Za podnošenje zahteva za izdavanje potvrde o važenju dozvole vazd. osoblja/neprouzrokovanju udesa od 6.12.2024. godine Republička administrativna taksa iznosi 800,00 dinara.  Od 6.12.2024. godine za podnošenje zahteva za izdavanje potvrde o važenju dozvole vazduhoplovnog osoblja/neprouzrokovanju udesa i zahteva za izdavanje duplikata dozvole, se ne plaća Republička administrativna taksa.  Bezbednosna naredba 01_24: zabrana poletanja sa LYBE 12L (i 12R) za IL-76 i vazduhoplove sa potvrdom o buci ispod nivoa 3, pogledati na linku  Od 01.08.2024. godine Republička administrativna taksa iznosi 1090,00 dinara  Od 03. jula 2024. godine zahteve za letove bespilotnih vazduhoplova podnositi na uas@cad.gov.rs  Podnošenje reklamacija putnika preko veb forme na sajtu Direktorata, više o tome na linku  Zahtev za odobravanje letenja bespilotnog vazduhoplova u svojstvu stranke u upravnom postupku podnose vlasnik/korisnik ili operater besilotnog vazduhoplovnog neposredno ili preko ovlašćenog punomoćnika  Nova izdanja obrazaca Odelјenja plovidbenosti možete preuzeti na sledećem linku 
Vesti sa sajta

Zapažena uloga srpskog DCV-a na godišnjoj konferenciji EASA

Utorak, 20.10.2015.
Direktorat civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije učestvovao je na redovnoj godišnjoj konferenciji Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) koja je održana u Luksemburgu, od 14. do 15. oktobra 2015.godine. Tema konferencije bila je obuka u vazduhoplovstvu, a na konferenciji su učestvovali predstavnici EASA, ICAO, FAA, CAA UK , Airbus, Boeing, CAE, IFATCA , ENAC, DGAC, Lufthansa i Air France.
 
Direktorat civilnog vazduhoplovstva predstavljali su pomoćnik direktora Aleksandar Godić i nacionalni koordinator za bezbednost i nadzor Marina Milinković–Medić. Upravo je Marina Milinković-Medić drugog dana Konferencije učestvovala na panel diskusiji na temu „Zajednički trening za zajednički nadzor“, predstavljajući tom prilikom aktivnosti Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije, obuku inspektora, saradnju koju smo  do sada ostvarili sa susednim zemljama, našu potrebu za zajedničkim nadzorom, naše rezultate koji nas kvalifikuju za saradnju sa zemljama Evropske unije,  kao i prepreke u eventualnoj reliziciju ovih aktivnosti sa zemljama EU.
 
Konferencija je organizovana kroz panel diskusije gde je došlo do razmene mišljenja u odnosu na sledeće teme: Obuka pilota naspram industrijskog porasta, obuka za neočekivano, najveći rizik – gubitak kontrole u toku leta, nove metode obuke, obuka kontrolora letenja, obuka za održavanje vazduhoplova I regulatori u partnerstvu sa industrijom.
 

Izvršni direktor Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja Patrik Ki u završnom obraćanju izneo je da je neophodno prilagoditi obuku vazduhoplovnog osoblja uslovima povećanog razvoja vazdušnog saobraćaja, kao i da se u obuku pilota uključi obuka za neočekivano i ispravno donošenje odluka u uslovima povećanog stresa, da obuka mora da obuhvati i obuku za prevenciju gubitka kontrole u letu. Gospodin Ki je isto tako naglasio da će ubuduće u zajednički nadzor biti uključene i ne-EU zemlje poput Srbije, sa kojom EASA ima odličnu saradnju. 


Nazad na ostale vesti