У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, водећи рачуна о безбедности летачких активности, даје препоруке корисницима ваздушног простора наше земље о безбедном летењу током високих температура.
Директорат подсећа, да током обављања летачких активности током летњег периода, а нарочито у условима високе спољашње температуре, треба обратити пажњу на следеће:
•Висока температура ваздуха и велика надморска висина аеродрома, утичу на перформансе ваздухопловних мотора;
•Висока температура ваздуха има велики утицај и на самог пилота;
•Ваздухопловни мотори, који се користе на ваздухопловима су температурно лимитирани, те током дана, када су високе температуре ваздуха, не могу да остваре максималну снагу;
•Сила узгона се смањује током врелих дана;
•Максимална дозвољена тежина на полетању, у односу на дан са нижом температуром, може бити смањена;
•IAS/TAS однос проузрокује већу путну брзину у свим фазама лета;
•Услед умањене максималне снаге мотора, силе узгона и веће путне брзине у односу на IAS, дужина полетања ће се повећати;
•Вертикална брзина пењања се смањује;
•Радијус заокрета се повећава;
•Перформансе пењања током неуспелог прилаза се смањују;
•Дужина, потребна за заустављање ваздухоплова, повећава се након слетања.
Како би се умањио ризик у данима са високом температуром, Директорат цивилног ваздухопловства РС саветује да се:
•Летење планира у хладнијим деловима дана, када температура ваздуха није већа од оперативног ограничења мотора;
•Води рачуна и о свом психо-физичком стању и користи довољно воде;
•Не користи максимална тежина ваздухоплова на полетању;
•Избегава полетање и слетање у условима леђног ветра;
•Прати температуру мотора;
•Уради прорачун потребне дужине полетања и слетања користећи податке из АФМ-а, који одговара ваздухоплову који се користи;
•Увек користи максимална расположива дужина писте за полетање;
•Не слеће на сам почетак писте - слетање на растојању од 150 метара од прага писте, осигураће безбедно слетање без опасности од удара у препреке;
•Води рачуна о перформансама током полетања и слетања, будући да високе температуре, велика надморска висина писте, мокра/клизава/травната писта, умањују перформансе ваздухоплова;
•Не лети у периоду дана када ваздухоплов пење мање од 500 ft (једномоторни) и 150 ft (двомоторни);
У складу са Правилником о измена и допунама правилника о условима и начину вођења рачуна за уплату јавних прихода и распоред средстава тих рачуна, почев од 01.07.2025. године, измењен је позив на број за уплату Републичких административних такси.
У складу са чланом 28. став 5. Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештава се јавност, да је изборни поступак за избор директора Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије спроведен и да је оснивачу поднет предлог најбоље рангираног кандидата који је у изборном поступку постигао најбољи резултат према просечној оцени са Записницима о спроведеном поступку, и то:
Кандидат са шифром пријаве „DCVRS-JK-001“, чија је просечна оцена 3.
У складу са чланом 28. став 5. Закона о јавним агенцијама ( „Сл. гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештавамо да ће се изборни поступак за попуњавање радног места директор Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије, спровести за пријаве којима су додељење следеће шифре:
• DCVRS-JK-001
• DCVRS-JK-002
У складу са чланом 34а тачка 1. Закона о јавни агенцијама ( „Сл.гласник РС“ бр. 18/05, 81/05-исправка и 47/18), обавештавамо да је изборни поступак за радна места којима су додељене следеће шифре пријава спроведен и да су у изборном поступку кандидати постигли следећи резултат према просечној збирној оцени:
Радно место - саветник за управљање ваздушним саобраћајем
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-ATM-002 “ са просечном оценом 3,0
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-ATM-003 “ са просечном оценом 3,0
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0003/2024-0022 од 20.08.2024.године
Радно место- инспектор за пловидбеност
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-AIR-001 “ са просечном оценом 2,67
Кандидат под шифром пријаве: „ JK-AIR-002 “ са просечном оценом 2,11
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0007/2024-0018 од 21.08.2024.године
Радно место- инспектор за саобраћајну делатност-саобраћајни пилот/инструктор
Кандидат под шифром пријаве „ JK-OPS-003 “ са просечном оценом 2,67
Кандидат под шифром пријаве „ JK-OPS-002 “ са просечном оценом 2,33
Одлука Конкурсне комисије број : 6/2-08-0002/2024-0024 од 21.08.2024.године
Овај сајт користи колачиће за пружање бољег корисничког искуства и функционалности сајта.