У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају  Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку
У току је Јавни позив за доставу примедби и предлога на Предлог тарифе такси које се плаћају  Директорату, више о томе на линку
Обавештавамо да је позив на број за уплату Републичких административних такси измењен - образац са изменама можете погледати на линку 
Безбедносна наредба 01_24: забрана полетања са LYBE 12L (и 12R) зa IL-76 и ваздухоплове са потврдом о буци испод нивоа 3. погледати на линку
Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку
Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника
Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку

Препорука Директората – безбедно летење током високих температура

Препорука Директората – безбедно летење током високих температура

 Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије, водећи рачуна о безбедности летачких активности, даје препоруке корисницима ваздушног простора наше земље о безбедном летењу током високих температура. 

Директорат подсећа, да током обављања летачких активности током летњег периода, а нарочито у условима високе спољашње температуре, треба обратити пажњу на следеће:

 

Висока температура ваздуха и велика надморска висина аеродрома, утичу на перформансе ваздухопловних мотора;

Висока температура ваздуха има велики утицај и на самог пилота;

Ваздухопловни мотори, који се користе на ваздухопловима су температурно лимитирани, те током дана, када су високе          температуре ваздуха, не могу да остваре максималну снагу;

Сила узгона се смањује током врелих дана;

Максимална дозвољена тежина на полетању, у односу на дан са нижом температуром, може бити смањена;

IAS/TAS однос проузрокује већу путну брзину у свим фазама лета;

Услед умањене максималне снаге мотора, силе узгона и веће путне брзине у односу на IAS, дужина полетања ће се повећати;

Вертикална брзина пењања се смањује;

Радијус заокрета се повећава;

Перформансе пењања током неуспелог прилаза се смањују;

Дужина, потребна за заустављање ваздухоплова, повећава се након слетања. 

 

Како би се умањио ризик у данима са високом температуром, Директорат цивилног ваздухопловства РС саветује да се:

 

Летење планира у хладнијим деловима дана, када температура ваздуха није већа од оперативног ограничења мотора;

Води рачуна и о свом психо-физичком стању и користи довољно воде;

Не користи максимална тежина ваздухоплова на полетању;

Избегава полетање и слетање у условима леђног ветра;

Прати температуру мотора;

Уради прорачун потребне дужине полетања и слетања користећи податке из АФМ-а, који одговара ваздухоплову који се користи; 

Увек користи максимална расположива дужина писте за полетање;

Не слеће на сам почетак писте - слетање на растојању од 150 метара од прага писте, осигураће безбедно слетање без опасности од удара у препреке;

Води рачуна о перформансама током полетања и слетања, будући да високе температуре, велика надморска висина писте, мокра/клизава/травната писта, умањују перформансе ваздухоплова;

Не лети у периоду дана када ваздухоплов пење мање од 500 ft (једномоторни) и 150 ft (двомоторни);

Користе безбедносни фактори приликом прорачуна.