Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку  Од 01.07.2021. године Републичка административна такса износи 900,00 динара 
Уколико имате авио карту, појавили сте се на време да извршите регистрацију за лет или прошли све контролне тачке и стигли на Гејт - имате право да се укрцате у авион.
Ипак, превозилац може путнику ускратити укрцавање из више разлога:
 
Оправдано ускраћено укрцавање:
  • Здравствени разлози: Путници који показују симптоме неких заразних болести морају бити задржани на аеродрому и смештени у карантину, труднице у одређеном периоду трудноће (у зависности од компаније али углавном након 34. или 36.недеље), путници који показују знаке агресије узроковане болешћу, тешко оболели путници без пратеће документације лекара… Ако службеници авио компаније процене на основу изгледа и држања да путник има потенцијалних здравствених проблема имају право да га упуте на додатни преглед код аеродромског лекара или да му не дозволе укрцавање у авион. Симптоми који се посебно прате и на које се тренутно реагује су значајне повишене телесне температуре, дрхтавица, црвенило, прекомерно знојење, кијање, кашљање, чешање.
  • Недолично понашање: агресивни путници, путници под дејством алкохола, они који врше инсинуације о експлозивним направама, терористичком деловању или пак подстичу на таква понашања.
  • Административни разлози: Уколико путник не поседује исправну путну документацију он може бити одбијен већ приликом чекирања. Пасош коме је истакла важност, нерегуларна виза или неко друго нарушавање емиграционих или имиграционих правила такође могу да буду разлог за одбијање укрцавања. Посебно, COVID 19 документација је постала примаран разлог одбијања путника на лет.
Неоправдано ускраћено укрцавање:

из разлога прекобројних путника (overbooking) што значи да је на лету продато карата за више путника него што у авиону има места. Авио компаније урачунавају фактор ризика приликом формирања цене карата или њиховог пуштања у продају. На сваком планираном лету има известан број путника који се не појављују на чекирању а при том и даље имају валидну авио карту и резервацију која није промењена или сторнирана. Њихова места не могу да се продају и онда када дође време лета она остају празна.
 
Из тих разлога авио компаније увек продају већи број карата од постојећег капацитета. Број карата се одређује на основу очекиваног броја путника који се не појаве. Изузетно се догоди да на лету нема путника који се нису чекирали и у том случају се догађа да имамо прекобројне путнике.
 
У случају потребе прво се траже добровољци који су спремни да одустану од планираног лета. Путник заузврат добија или повраћај комплетно уплаћених средстава у року од 7 дана или прихватање пута по сличним условима као што је првобитно планирао и у што краћем временском размаку.
Путник који добровољно одустаје од лета поред свих ових права може да се договара са представницима авио компанија о бенефицијама.
 
Уколико се одлучите за време преусмеравања на алтернативни лет, путник има право на аеродромску помоћ адекватну чекања на нови лет. Помоћ подразумева оброк, освежавајуће пиће, телефонски разговор (факс, смс, емаил порука) смештај и трансфер до места смештаја.
 
Путник који добровољно одустаје од путовања нема право на надокнаду штете.
 
Уколико нема добровољаца који ће одустати од укрцавања службеници авио компанија имају право да некоме од путника ускрате укрцавање.
 
Обично су то последње чекирани путници.Путници са посебним потребама или они који имају везане летове, који лете са још неким или у мањој групи, који имају одређене обавезе због којих и лете бивају остављени на лету.
 
Када је путницима ускраћено укрцавање против њихове воље они имају иста права као у случају када је дошло до отказивања лета.
 
Уколико се путник одлучи за одустајање од путовања, авио превозник му рефундира трошкове карте у року од седам дана или другачије ако се обе стране о томе договоре.
 
Путник има право на надокнаду штете у следећем износу:
  • 250 евра за летове дужине до 1.500 км,
  • 400 евра за летове од 1.500 и 3.500 км (унутар заједничког европског ваздухопловног подручја – ЕСАА)
  • 600 евра за остале летове