У периоду од 00:00, дана 29.08.2024. године до 06:00 31.08.2024.године по локалном времену, забрањено је летење беспилотних ваздухоплова на територији Града Београда и Града Новог Сада. Корисници беспилотних ваздухоплова су дужни да се упознају са НОТАМ број Ц5229/24 и Ц5230/24 (А5223/24 и А5224/24) где су дате прецизне координате предметног простора  Од 01.08.2024. године Републичка административна такса износи 1090,00 динара  Од 03. јула 2024. године захтевe за летове беспилотних ваздухоплова подносити на uas@cad.gov.rs  Подношење рекламација путника преко веб форме на сајту Директората, више о томе на линку   Захтев за одобравање летења беспилотног ваздухоплова у својству странке у управном поступку подносе власник/корисник или оператер бесилотног ваздухопловног непосредно или преко овлашћеног пуномоћника  Нова издања образаца Одељења пловидбености можете преузети на следећем линку   
Вести са сајта

Саопштење Директората цивилног ваздухопловства Републике Србије

Среда, 30.12.2009.
У понедељак, 28.12.2009. године, нешто после 12ч, у ваздушном простору Републике Србије, дошло је до нарушавања норми за раздвајање између француског ваздухоплова A318 AFR286J, на линији Париз-Софија, и израелског авиона Боинг 777, ELY007, на линији Тел Авив-Њујорк.
 
Контрола летења је о догађају обавестила српске ваздухопловне власти, које су одмах реаговале и обавиле инспекцијску контролу. Ваздухопловни инспектор Директората Цивилног ваздухопловства Републике Србије је увидом у аудио и видео снимак поменутог догађаја, недвосмислено утврдио да је искључиви узрок нарушавања норми раздвајања ваздухоплова, непридржавање инструкција контроле летења од стране посаде француског авиона.
 
Инструкције које су издате од стране радарског контролора летења Центра обласне контроле летења Београд, биле су исправне и потпуно у складу са правилима раздвајања ваздухоплова. Посада француског авиона је чак исправно поновила задату инструкцију за снижавање до висине од 35000 стопа (10.650 метара), али је из непознатих разлога наставила снижавање и испод задате и одобрене висине. Тек након правовремене интервенције радарског контролора летења, посада француског авиона је зауставила снижавање на 34700 стопа (10.559 метара) односно 300 стопа ниже од дозвољеног нивоа, у тренутку када је израелски Боинг био удаљен 3,5 наутичких миља, а на висини од 34000 стопа (10.346 метара).
 

О поменутом догађају, и резултатима анализе, Директорат Цивилног Ваздухопловства је промптно информисао и ваздухопловне власти Израела и Француске, чији су ваздухоплови били учесници. 


Назад на остале вести