Имајући у виду безбедносну директиву Европске агенције за безбедност ваздушног саобраћаја - ЕАСА, Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије је донео хитно ваздухопловно обавештење – NOTAM,  којим се забрањује коришћење ваздухоплова типа Boeing модел 737-8 МАX и 737-9 МАX за полетање и слетање на аеродроме у Републици Србији, као и за прелете у ваздушном простору Републике Србије. У регистру ваздухоплова који води Директорат цивилног ваздухопловства Репбулике Србије, нема уписаних ваздухоплова Boeing модел 737-8МАX и 737-9 МАXРедован термин тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому почиње од 15. јула 2019. године. Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтеве Директорату најкасније до 08. јула 2019. године. Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви /Обавештење о редовном термину тестирања у процесу иницијалне и периодичне сертификације особља које обавља преглед обезбеђивања на аеродрому - јул 2019.Обавештење у вези са обављањем безбедносне провере је постављено у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтевиПоступак сертификације одговорних руководиоца за обезбеђивање у ваздухопловству почиње 21. фебруара 2019. године у просторијама Директората.Сви заинтересовани субјекти треба да поднесу захтев Директорату најкасније до 19. фебруара 2019. године.Детаљније у делу Обезбеђивање / Обавештења и захтеви / Обавештења о сертификацији одговорних руководиоца за обезбеђивање у ваздухопловствуУсвојене измене и допуне Закона о ваздушном саобраћају, више о томе можете видети на http://cad.gov.rs/strana/16551Скраћен поступак прибављања сагласности за упис ваздухоплова чији је власник или корисник страно физичко или правно лице. Детаљно о томе на www.cad.gov.rs/plovidbenost/obrasci  Објављено Упутсво за имплементацију Уребе(ЕУ) 2016/539 (PBN). Више о томе на www.cad.gov.rs/Vazduhoplovno osoblje/Letačko osoblje/Pravilnici.  Од 01. jula 2018. године Републичка административна такса износи 840,00 РСД   
Било где у свету у ваздушном простору су потенцијално могуће многе опасне ситуације за ваздухопловство, као на пример: вулкански пепео, нуклеарне честица као продукти нуклеарних катастрофа, токсичне хемикалије, опасне метеоролошке појаве, пандемије, несташице горива или штрајкови већих размера, сајбер напади итд.
 
У Европи постоји снажна иницијатива за превенцију како узрока опасних ситуација тако и ситуација које могу проистећи из њих у ваздухопловству. С тога су дефинисане процедуре у кризним ситуацијама за многа тела, као на пример: Eurocontrol Network Manager, EACCC (European Aviation Crisis Coordination Cell), Националне контакт особе (SFP - State Focal Point), ECHO (EU Humanitarian Aid and Civil Protection department) итд. У ту сврху се развијају процедуре, одржавају састанци, едукује што већи број људи који раде у ваздухопловству, одржавају вежбе симулације неких од опасности (вулкански пепео, нуклеарни акциденти, сајбер напади, ширење болести итд.).
 
Директорат цивилног ваздухопловства Републике Србије прати рад ових тела и према могућностима учествује у њиховом раду, суделује у неким од организованих вежби и доноси генералне смернице за субјекате који могу бити од значаја за активности у опасним ситуацијама у ваздушном простору Републике Србије.
 
Генералне смернице за поступке у Републици Србији у опасним ситуацијама у ваздухопловству можете наћи на линку
 
(ДЦВ-ДИР-ПР-901АСМ, V2.0 од 17. 02. 2016. године)
 

На осталим подстраницама се могу наћи упутства за поједине опасне ситуације. Постојање или непостојање упутсва за неку ситуацију не ослобађа субјекте од поштовања последње важеће међународне и националне регулативе, стандарда и препорука за конкретне опасне ситуације.